Катастрофа в Unity, невдалий тиждень для EA та кредитна картка для Xbox. Новини про ігрову індустрію

Що українські розробники думають про нову систему монетизації рушія Unity? Як буде виглядати кредитна картка Xbox Mastercard? В які ігри можна буде пограти на iPhone 15? Чи є цікаві розпродажі ігор цього тижня? Зібрали у свіжому дайджесті всі цікаві події з українського і світового геймдеву — і ще трохи ігрових мемів. Гайда дивитись!

💙💛Геймдев і Україна
👾 Новини та анонси
🍀 Корисне для розробників
🎡 Цікаве
🎁 Роздачі та розпродажі
🐸 Що там з тижневими мемами

🇺🇦 Геймдев і Україна

Опублікували свою традиційну аналітику вакансій. Серпень показав трошки гірші результати, ніж липень, але в цілому ситуація непогана. Загалом було зареєстровано 247 вакансій, з яких у 182 був варіант віддаленої роботи. Серед закордонних вакансій найбільше припадає на Польщу (20) та Кіпр (13), а серед українських міст лідером традиційно став Київ. Детальніше дізнатися про показники останнього місяці літа можна за цим посиланням.




Front-End Developer у Wargaming Сергій Гриненко в інтерв’ю розповів, чому долучився до лав армії з власної ініціативи, чим займався в артрозвідці та пояснив, чому не варто нарікати на брак західної допомоги чи недостатні зусилля військових на фронті. До команди World of Tanks він доєднався у 2016 році, а коли 24 лютого зранку дізнався про повномасштабне вторгнення — одразу поїхав до військкомату. Детальніше про артилерійську розвідку, критику дій військових та західну допомогу читайте тут.


Цього тижня у ЗМІ з’явилася інформація, що студія Playrix, імовірно, залишила київський офіс у БЦ «Леонардо». Ми запитали у представників компанії, чи планує вона переїзд, закриття підрозділів або ж скорочення спеціалістів. Ось що там відповіли:

«Насправді це все сталося близько року тому, коли ми об’єднали офіси Playrix і Boolat, одну з наших київських студій. При цьому Playrix залишив БЦ „Леонардо“. Наразі компанія не планує ані структурних змін, ані скорочень спеціалістів».


В офіційному блозі Xbox вийшло інтерв’ю з Павлом Мар’яненком — PM, геймдизайнером та Product Owner’ом у Triomatica Games. Першою грою цієї невеличкої студії стала пригодницька головоломка Boxville. Павло розповів, як через стрес від COVID-обмежень та проблеми з бізнесом вирішив зробити гру, як війна вплинула на розробку Boxville та проблеми інді-розробників. Нагадаємо, що у Steam Boxville вийшла 30 вересня 2022 року для Windows, MacOS, Linux та Steam Deck. А про те, чому через політику Apple студії довелося відкласти реліз на iOS та Android, Павло розповідав в цій статті.






За даними аналітичного сервісу GameSensor, класичну рольову гру Baldur’s Gate 3 придбало від 25000 до 30000 українських гравців, а загальний наклад гри перевищив вже 6 млн копій. Серед них 4,5 млн придбали вже після повноцінного релізу гру. Окрім того, гра від бельгійської компанії Larian Studios очолила топ платних ігор за продажами у Steam — лише за серпень гра заробила $227 млн. Примітно, зо на другому місті опинився симулятор мехів Armored Core VI: Fires of Rubicon з показником у $33 млн. Загалом, топ-10 ігор за прибутком серед українських гравців у серпні виглядає так:

  1. Baldur’s Gate 3;
  2. Red Dead Redemption 2;
  3. Grand Theft Auto V;
  4. Rust;
  5. ELDEN RING;
  6. Cyberpunk 2077;
  7. Garry’s Mod;
  8. Call of Duty Modern Warfare 2;
  9. Hearts of Iron IV;
  10. Far Cry 5.

Польська компанія CD Projekt Red провела чергову Night City Wire, присвячену доповненню для Cyberpunk 2077 під назвою Phantom Liberty. Серед іншого під час трансляції стало відомо, що оновлення 2.0 для гри вийде 21 вересня. Окрім нової системи поліції, імплантів та покращення інтерфейсу в грі нарешті з’явиться українська локалізація!


Однією з найгарячіших тем світового геймдеву на цьому тижні стала нова система монетизації рушія Unity. В компанії заявили, що з першого січня 2024 року вона впроваджує комісію за використання рантайму, тобто з певної позначки встановлень розробники будуть платити гроші за кожен інстал гри. Світ ігрової розробки сприйняв цю новину катастрофічно — такі студії, як Aggro Crab, Massive Monster, Landfall Games, Innersloth та багато інших заявили, що готові перейти на інші інструменти розробки, оскільки запропонована керівництвом Unity модель їм не підходить.

Розміри комісії Unity Runtime, скриншот з сайту Unity

Менеджмент Unity Technologies спробував пояснити деякі найбільш незрозумілі моменти, але, по-перше, хвилю гумору про жадібність корпорації вже було не спинити, а по-друге — довіра на той момент була вже втрачена. Ми ж спитали українських Unity-розробників, що вони про це думають і зібрали в одному матеріалі дуже різні думки. Наприклад, засновник Headlight School та інді-розробник Владислав Литвинов вважає, що головна помилка була в комунікації — рішення ніяк не обговорювалось та не анонсувалось раніше. Втім, він зазначає, що треба уважно почитати нові умови.

«Зручніше Unity для мене нічого немає, а 1877 евро на рік при роботі з найуніверсальнішим та просто класним рушієм — невелика сума, порівняно з розробкою свого рушія. Тому якщо коротко: Unity зробили цілком нормальний податок за те, що ми маємо доступ до рушія, який має все для комфортної роботи. ЗМІ та спільнота рознесли це рішення, при цьому не розібравшись в рівнях підписки на Unity. Банально, маючи Pro версію ви можете забути про Runtime Fee до прибутку в мільйон доларів», — резюмує Владислав.

Без сумнівів, ця гучна історія ще довгий час буде обговорюватися в колі розробників, але вже сьогодні виплило багато кумедних, хоча й сумних фактів. Наприклад, стало відомо, що за тиждень до великого анонсу CEO Unity Technologies Джон Річітелло та ще декілька стейкхолдерів компанії продали частину своїх акцій. При цьому західні медіа розкопали, що Річітелло, який був гендиректором EA, на зборах акціонерів у 2011 році запропонував додати платні магазини для зброї до таких ігор, як Battlefield.

«Коли ви граєте в Battlefield шість годин і у вашій обоймі закінчуються патрони, а ми попросимо у вас долар за перезарядку, в цей момент ви насправді не такі вже й чутливі до ціни», — зазначив він тоді.

Зрештою, ситуація з Unity набула такого масштабу, що компанії навіть прийшлося закрити офіси в Остіні та Сан-Франциско через погрози вбивством.

👾Новини й анонси

Вночі з четверга на п’ятницю пройшла трансляція State of Play, на якій Sony детальніше розповіла про вже анонсовані ігри для PS5 та PS VR2. Під час події показали такі ігри, як:

  • симулятор ходьби Baby Steps;
  • кооперативну екшен-пригоду Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord;
  • ремейк survival-хорору Resident Evil 4 на PS VR2;
  • Avatar: Frontiers of Pandora;
  • кіберпанк-екшен Ghostrunner 2;
  • командний шутер Helldivers 2;
  • Marvel’s Spider-Man 2;
  • сюжетне доповнення Beyond the Dawn для Tales of Arise;
  • Honkai: Star Rail;
  • «пінний» шутер Foamstars;
  • Final Fantasy VII Rebirth.


Також у четвер, 14 вересня, пройшла презентація Nintendo Direct. Під час шоу компанія в основному показувала ігри, реліз яких запланований на зиму 2023-2024 року. Втім, були й інші анонси. Загалом, Nintendo показала:

  • оновлену версію Mario vs. Donkey Kong;
  • гра про Принцесу Піч Princess Peach: Showtime!;
  • ремастер Paper Mario: The Thousand-Year Door;
  • пригодницьку гру Luigi’s Mansion 2 HD;
  • пригодницьку гру RPG DAVE THE DIVER;
  • пригодницьку гру Song of Nunu: A League of Legends Story;
  • пригодницьку гру Contra: Operation Galuga;
  • платформер Prince of Persia The Lost Crown;
  • ремастери перших трьох части Tomb Raider;
  • трейлер Detective Pikachu Returns;
  • аніме-гру SPYxANYA: Operation Memories;
  • пазл Super Crazy Rhythm Castle;
  • гру SaGa Emerald Beyond;
  • оновлену версію Another Code: Recollection;
  • стратегія Wartales;
  • королівську битву у вигляді перегонів F-ZERO 99;
  • рольову гру Bandle Tale: A League of Legends Story;
  • мікроігри WarioWare: Move It!;
  • тактичну гру Wargroove 2;
  • файтинг Battle Crush;
  • перегони Horizon Chase 2;
  • тактичну RPG Unicorn Overlord.


Apple у вівторок, 12 вересня, показала iPhone 15 Pro і iPhone 15 Pro Max, в яких компанія сфокусувалася на нових можливостях для геймінгу. Під час презентації стало відомо, що на обох пристроях будуть доступні ігри Death Stranding, ремейк Resident Evil 4, Resident Evil Village, які раніше не виходили на мобільних платформах. Також на iPhone 15 Pro і Pro Max з’явиться Assassin’s Creed Mirage від Ubisoft. ЇЇ реліз на консолях і ПК запланований на 5 жовтня, а на iPhone гра вийде на початку 2024 року. Ігри The Resident Evil і Death Stranding вийдуть на iPhone пізніше цього року.






Вийшов релізний трейлері Mortal Kombat 1, в якому розробники показали фрагменти з катсцен та геймплейні кадри за участю різних бійців. Також у ролику є міні-ігри та режими, які будуть доступні у файтингу. При цьому, з’явилися перші оцінки гри — на OpenCritic файтинг отримав 88 балів на основі 14 рецензій.


Компанія EA поділилася новинами по наступній частині The Sims, яка відома під кодовою назвою Project Rene. Це буде умовно-безкоштовна гра, в якій на релізі не буде всього, що зараз представлено в The Sims 4. Новий контент та можливості будуть додавати поступово. При цьому, наприклад, зміни погоди можуть додати в основну гру безкоштовно, а заплатити доведеться за контент, присвячений зимовим видам спорту. Також стало відомо, що EA не збирається відмовлятися від The Sims 4 — її підтримуватимуть разом із Project Rene.


Креативний директор студії Remedy Сем Лейк днями взяв участь у подкасті Kinda Funny Games, де розповів трохи про Alan Wake 2. Зокрема, він розповів скільки часу потрібно, що пройти Alan Wake 2 — орієнтовно проходження гри займатиме понад 20 годин, і це рекорд для Remedy. Зазвичай в іграх цієї студії історія займає приблизно 10 годин. Найдовшою грою Remedy до цього була Control: за даними сайту How long to beat, основна лінія Control проходиться за 11,5 годин, а в середньому на сюжет і сайдквести гравці витрачають 19 годин. Більше деталей — за цим посиланням.


Інсайдер billbil-kun повідомив, що Sony випустить Horizon Forbidden West Complete Editionна ПК. За його словами, гра буде доступна у Steam та Epic Games Store, як і попередні релізи Sony. При цьому до видання увійде доповнення Burning Shores. Дата виходу Horizon Forbidden West на ПК наразі невідома, але орієнтовно це має статися до кінця жовтня 2023 року.


Студія Supergiant Games заявила про перенесення раннього доступу Hades II на пізніший термін. Тепер гра вийде на ПК у другому кварталі 2024 року. Автори вирішили допрацювати «рогалик». Розробники також зазначили, що коли гру випустять в ранній доступ, там буде стільки ж контенту, скільки і в першій частині під час її появи в Steam. Нагадаємо, що Hades II буде мати текстовий переклад українською.

🍀Корисне для розробників ігор

Відкрилась реєстрація на Фестиваль новинок Steam, який пройде з 5 по 12 лютого 2024 року. Взяти участь у Фестивалі зможуть будь-які ігри, якщо вони відповідають таким умовам:

  • гра пов’язана з акаунтом розробника Steamworks без блокувань;
  • гра має загальнодоступну сторінку «Незабаром», створену до початку реєстрації;
  • гра має загальнодоступну демоверсію, готову до початку фестивалю;
  • гра вийде після завершення фестивалю 12 лютого 2024 року.

В Steam зазначають, що кожна гра може взяти участь у фестивалі лише один раз. При цьому щойно демоверсія буде представлена на події, вона більше не зможе з’явитися на майбутніх Фестивалях новинок Steam. Наступні випуски фестивалю заплановані на червень і жовтень 2024 року. Детальніше про умови Фестивалю — за цим посиланням.


UX/UI designer в Room8Studio Євген Денісов розказав на форумі про Закон Фіттса, який описує роботу курсора в інтерфейсах. Автор розповів, як він використовується в іграх, як його застосовувати на практиці та навів конкретні приклади реалізації. Також Євген поділився корисними лінками на цю тему. Ознайомитися з його дописом можна за цим посиланням.


Також ми зібрали добірку про школи, які будуть корисні геймдев-художникам та аніматорам. Серед згаданих установ: FocalPoint, Brainstorm School та Onyx Academy. Хто в них викладає, скільки коштують курси та куди подавати свої роботи — про все це і багато іншого читайте у цьому матеріалі.


Організатори презентації інді-ігор Days of the Devs закликали розробників подавати ігри на цьогорічну подію. Вона відбудеться в партнерстві з івентом The Game Awards. Ігри, які обере журі, будуть транслювати в прямому ефірі Days of the Devs 6 грудня. Участь в конкурсі можуть брати розробники з усього світу, для цього потрібно заповнити гугл-форму. Дедлайн подання заявок — 20 вересня.


А ще фестиваль експериментального геймдизайну Now Play This відкрив реєстрацію для розробників ігор, які хочуть взяти участь у наступній виставці. Вона відбудеться 6-14 квітня 2024 року в межах події London Games Festival. Виставка проходитиме офлайн, але розробникам не обов’язково бути на ній присутніми, можна подати проєкт дистанційно. Це може бути відеогра, настільна гра, інсталяція, ігрова сесія, воркшоп чи інший експериментальний формат. Дедлайн — 11 жовтня. Для участі потрібно заповнити форму. Організатори обіцяють відповісти всім до 30 листопада.

Тема цьогорічної події — лімінальність (термін, який позначає межовий, «пороговий» стан, наприклад, між сном/пробудженням абощо).


🎡Цікаве

Компанія Ascendant Studios, яка створила гру Immortals of Aveum, скоротила майже половину свого штату. За оцінками співробітників, до звільнення у студії працювало від 80 до 100 осіб, а скорочено було близько 40. Генеральний директор Ascendant Брет Роббінс оголосив про звільнення на зборах у четвер.

Як зазначив один з колишніх співробітників, причиною звільнень стали низькі продажі Immortals of Aveum, які, за його словами, були необхідні для підтримки роботи студії. Так, за даними SteamDB піковий онлайн гри у Steam складав 800 людей. Нагадаємо, що Immortals of Aveum вийшла 22 серпня на PlayStation 5, Windows PC та Xbox Series X. Це магічний шутер від першої особи, який видала Electronic Arts.


Це не єдина погана новина з табору EA. Цього тижня стало відомо, що компанія припиняє підтримку рольового бойовика Wild Hearts. Нагадаємо, що це сталося лише через сім місяців після запуску гри. Про сумні новини стало відомо публікацію як в офіційному Discord гри, так і в її субредіті від модератора.

«Те, що, на вашу думку, сталося з грою, на жаль, сталося. У типових новинах EA здається, що вони не хотіли сидіти над грою і приділяти їй час і очікували, що це, швидше за все, буде наступний MH (Monster Hunter). Схоже, це не перетворилося на багатомільйонний хіт, якого вони хотіли, і не хочуть, щоб він розвивався», — зазначається у повідомленні.

І навіть на цьому погані новини про EA не закінчилися — геймдиректор дилогії Star Wars Jedi Стіг Асмуссен залишає компанію після семи років роботи. Він наголосив, що «ретельно обдумав цей крок». Втім, що підштовхнуло його до цього рішення Асмуссен не розповів. Геймдиректор приєднався до команди у 2014 році — до цього він працював над серією God of War у складі Santa Monica.


Розробники гри Lies of P прибрали з неї напис «APAB» через асоціації з акронімом A.C.A.B. (All Cops Are Bastards). Ще два роки тому користувачі помітили, що в одному з трейлерів Lies of P був кадр з підвішеним на мосту роботом, на якому висіла табличка «APAB». Дехто вирішив, що це відсилка саме до A.C.A.B. Гравці швидко зрозуміли, що в контексті сюжету цей напис розшифровується як «All Puppets Are Bastards».

Геймдиректор «соулслайку» Джівон Чой під час Gamescom 2023 підтвердив здогади спільноти, однак заявив, що цей елемент із Lies of P видалили. Нагадаємо, що гра вийде на ПК, Mac, PlayStation, Xbox і в Game Pass вже 19 вересня. Також варто зазначити, що 13 вересня провідні західні видання опублікували огляди гри — середня на Metacritic склала 84 бали зі 100 на базі 11 рецензій.


Для Sony PlayStation 5 вийшло оновлення, розмір якого склав понад один гігабайт. Серед головних нововведень:

  • підтримка зовнішніх накопичувачів обсягом до 8 ТБ;
  • можливість увімкнути Dolby Atmos на сумісних ТБ, саундбарах та домашніх кінотеатрах (технологія також підтримує звук 3D);
  • налаштування гучності сигналу запуску консолі або його повне вимкнення;
  • можливість підключити до PS5 допоміжний геймпад: система вважатиме два контролери за один;
  • підтримка тактильної віддачі DualSense для навігації меню PlayStation 5;
  • покращення інтерфейсу: наприклад, пошук ігор усередині бібліотеки;
  • можливість спілкуватися в повідомленнях за допомогою емодзі.

Що ще додали у PlayStation можна дізнатися за цим посиланням.


Не тільки в EA цього тижня виникли проблеми. Шведська холдингова компанія Embracer Group намагається вирішити проблеми Gearbox Entertainment. Так, директор зі зв’язків із громадськістю у шведському холдингу Ден Х’юїтт надіслав співробітникам колективу листа, в якому зазначив — керівництво розглядає безліч сценаріїв, включаючи передачу студії іншої компанії, визнання її незалежною тощо.

Представник корпорації зазначив, що найближчим часом у мережі ходитиме безліч чуток, проте остаточного рішення щодо цієї ситуації ще не винесено. Нагадаємо, злиття Embracer і Gearbox відбулося 2021 року — сума угоди склала $1,35 млрд.


Microsoft анонсувала кредитну картку Xbox Mastercard. Спочатку вона буде тільки учасникам програми попередньої оцінки, а у 2024 році вона стане доступною для всіх власників Xbox у США. Користувачі зможуть заробляти бали, роблячи звичайні покупки. Їх можна буде витратити на ігри для Xbox, підписку Netflix та інші цифрові товари.

Зазначається, що за перше використанням Xbox Mastercard її власники отримають бонус у розмірі 5000 балів ($50) та три місяці передплати Xbox Game Pass Ultimate. Далі користувачі Xbox Mastercard отримуватимуть один бал за кожен витрачений цент.

🎁Роздачі та розпродажі ігор

У Epic Games Store почалася роздача 911 Operator. Це симулятор, де гравцю треба взяти на себе роль диспетчера екстрених служб, відповідати на дзвінки від різних людей та приймати відповідні рішення залежно від ситуації. Головна особливість гри — можливість обрати реальне місто з реальними назвами вулиць, адресами будівель та різною інфраструктурою.


В офіційному блозі Sony поділилися списком ігор, які власники розширеної PS Plus отримають 19 вересня. Загалом передплатникам сервісу стануть доступні 20 тайтлів, включаючи ті, що вже є у «класичному» каталозі.

🐸 Що там з тижневими мемами

Багато мемів та смішних картинок цього тижня стосувалися скандалу навколо рушія Unity. На форумі ми навіть зібрали найкращі з них, тому радимо завітати за цим посиланням і насолодитися реакцією найбільш кумедних розробників. Втім, один найбільш влучний ми все ж принесли сюди!





Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Банально, маючи Pro версію ви можете забути про Runtime Fee

Можна також забути і про хейт групи чи конкурентів які за допомогою ботів можуть тебе обанкрутити, самих Юнітів які можуть накручувати тобі такий прайс який захочуть, піратів за яких ти платиш та і звичайних гравців які будуть установлювати гру на інших пристроях або ділитися нею через бібліотеку стім.
До того ж тепер ігри будуть жити до 5 років, можливо трошки довше, але вони перестали бути вічними, адже в якийсь момент ти навіть з підпискою дійдеш до точки коли гроші за завантаження будуть перевищувати зароблені кошти від гри.
Єдині кому буде вигідно працювати на Юніті це компанії які будуть виключенням з списку, і то це не на довго, адже мати справу з специфічним рушієм на якого буде тяжко знайти толкового спеціаліста буде таким собі рішенням. І яким би він не був зручним Юніті стає найбільш не рентабельним рушієм у світі, це як люди які користуються досих пір кнопочними телефонами, так це зручно і без будь-яких заморочок, але вони не зрівняються з сучасними смартфонами.

Підписатись на коментарі