Blizzard підвищує ціни для України, аналітика вакансій для геймдев-фахівців та фронтовий досвід розробника з Ubisoft. Новини про ігри та геймдев

Свіженькі релізи та анонси українських компаній, насичена презентація Summer Game Fest, виторг топ-10 українських геймдев-компаній, знижки та цікаві матеріали для розробників. За тиждень в українському і світовому геймдеві було чимало новин — гайда читати їх у дайджесті!

Геймдев і Україна

Опублікували аналітику розділу «Вакансії» на GameDev DOU за травень. Другий місяць поспіль спостерігається негативна динаміка — якщо в березні 2023 року кількість вакансій збільшилась на 18,5% відносно лютого, то у квітні їх число зменшилося до 194, а в останній місяць весни — до 184. Це найнижчий показник з початку повномасштабної війни.


На перше місце серед компаній, що найбільш активно шукали співробітників, піднялася Plarium. Другу сходинку цього разу зайняла Evoplay Entertainment, а на третьому місці лишається Gunzilla Games.


Організатори конференції Gamescom 2023, яка пройде з 23 по 27 серпня у Кельні, безкоштовно виділили 100 квадратних метрів для українських студій. Український павільйон розміститься у бізнес-зоні. Там плануються окремі стенди компаній-учасників, кімнати для переговорів та можливість представити промо-матеріали продуктів та послуг. До ініціативи доєдналися вже понад 10 українських студій. Заявити про своє бажання долучитися до Українського павільйону та подати заявку можна в формі за цим посиланням.


Українська геймдев-студія Stepico Games офіційно розпочала роботу над своїм новим проєктом Discovery на Unreal Engine. Це буде науково-фантастичний шутер від першої особи з акцентом на візуальні ефекти та ігрові механіки. У компанії зазначають, що це буде кінематографічна роуд-муві гра. Поки що точної дати виходу немає, але у студії три мети: створити гру з захоплюючою графікою на Unreal Engine 5, передати космічну атмосферу за допомогою художників та дизайну середовища, зробити гру доступною для ПК та консолей.


На Nintendo Switch у четвер, 8 червня, вийшла Speed Crew від української студії Wild Fields. Мікс симулятора автомеханіка зі стратегією у реальному часі, де гравцям потрібно на швидкість ремонтувати автомобілі, вийшов стильним, різноманітним та багатим на жарти. В грі десятки механік, приємний візуальний стиль та сюжет, що обігрує одну з найпопулярніших у світі кінофраншиз про перегони. З нашим оглядом Speed Crew можна ознайомитися за цим посиланням.








Також цього тижня опублікували топ-10 українських геймдев-компаній за виторгом у 2022 році. При цьому перше місце зайняла Plarium Ukraine з 1,33 млрд грн, а десяте — Plarium Київ з 165,6 млн. Також до топ-10 потрапили дві студії зі складу Playrix — Hit Games та Home Games. Загалом перша десятка виглядає так:

Назва компанії Виторг, грн
1Plarium Ukraine1,33 млрд
2Ubisoft Ukraine959,3 млн
3Persha Studia914,8 млн
4G5515,4 млн
5Hit Games415,9 млн
6Frag Lab350,2 млн
7FIVE-BN223,6 млн
8Home Games221,8 млн
9Pixagon187,3 млн
10Plarium Київ165,6 млн

Історик та розробник Віталій Чиж на форумі представив свій новий проєкт — Chronicles of Vipers. Це шутер, що надихався, перш за все, грою від «Capcom» 1990 року. Тут також є спецагенти, також є полонені, і також є купа дверей. Розробник назвав свій проєкт «ремдем» (ремейк-демейк), а озвучували гру Юліан Грицевич (Падон), Денис Швецов (Rendaros UA), Вероніка Рогова (Nikattica), Ілля Присяжнюк (Я-Тадаші), а також Богдан Ківулі (Darius) та Валерія Ольшевська (AveLera).


Інший користувач поскаржився, що україномовні творці не мають права на вступ до програми підтримки Ubisoft Creators Program. Він послався на ситуацію з українським творчим об’єднанням «OBLOGA», яке намагалося долучитися до цієї програми і не змогло цього зробити.

«Виходить дивна ситуація, в якій компанія визнає право жити в Україні, але не дозволяє вести контент та мати аудиторію українською. На вибір доступна російська, чеська, польська, болгарська, венгерська, словацька, але не українська», — написав юзер.

На критику відповіли Ubisoft. Компанія зазначила, що українські автори можуть вільно приєднатись до програми: наразі вони закріплені за експортним хабом, і їхній вибір мови жодним чином не впливає на включення до платформи. Єдине обмеження полягає в тому, що під час взаємодії підтримку можуть надавати лише англійською мовою.

Новини й анонси

В четвер, 8 червня, у Лос-Анджелесі відкрився черговий Summer Game Fest. Під час презентації організатори розказали деталі про багато ігор. Серед них:

  • Prince of Persia: The Lost Crown;
  • Mortal Kombat 1;
  • Alan Wake;
  • Final Fantasy 7 Rebirth;
  • Marvel’s Spider-Man 2;
  • Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name;
  • Lies of P;
  • Baldur’s Gate 3;
  • Immortals of Aveum;

Детальніше про презентацію читайте в нашій новині.


Польський розробник Павло Козмінський назвав дату виходу у ранній доступ своєї однобітної гри World of Horror. Під час її створення ігророб надихався творчістю письменника Говарда Лавкрафта та мангаки Дзюндзі Іто. World of Horror містить елементи RPG, roguelike, покрокової тактики та візуальної новели. При цьому візуальну складову Козмінський робить у Paint.

Події World of Horror розгортаються в 1980-х на території тихого приморського містечка Сіокави, де прокидаються Старі Боги та наближається кінець світу. У лікарнях, занедбаних класах, квартирах будинків та темних лісах відбуваються дивні та незрозумілі явища, перевіряючи мешканців на міцність. Вийде гра 19 жовтня, а реліз відбудеться на Nintendo Switch, PlayStation 4/5 та ПК.


Цього тижня PlayStation Studios, Kojima Productions та Filmworks опублікували офіційний трейлер документального фільму, присвяченого творчому шляху геймдизайнера Хідео Коджими — Hideo Kojima: Connecting Worlds. У фільмі покажуть не тільки інтерв’ю з Коджимою, але і з його колегами та друзями: Гільєрмо дель Торо, Джорджом Міллером, Ніколасом Віндінг Рефном, Норманом Рідусом, гуртом CHVRCHES тощо. Фільм має вийти цього року, а першими його побачать відвідувачі кінофестивалю Tribeca 17 червня.


Також стало відомо, що на Xbox Games Showcase, який пройде 11 червня, не будуть показувати CGI-трейлери. У віцепрезидента Xbox з ігрового маркетингу Аарона Грінберга запитали, чи буде на Showcase показаний ігролад для анонсованих ігор та трейлери на базі комп’ютерної графіки для неанонсованих ігор. Він зазначив, що жоден із трейлерів до власних ігор компанії не буде повністю складатися з комп’ютерної графіки — всі кадри будуть внутрішньоігровими, з використанням рушія або ж з додаванням певної кількості кінематографії. При цьому кожен трейлер буде помічений відповідним чином для розуміння ситуації з боку гравців.


Джерела ресурсу IGN стверджують, що тепер за підтримку Star Wars: The Old Republic відповідатиме стороння студія Broadsword Online Games, а Electronic Arts залишиться видавцем MMORPG. Тим часом BioWare сфокусується на синглплеєрних франшизах — Dragon Age та Mass Effect. У коментарі для видання представники EA підтвердили переговори з Broadsword Online Games, а також те, що сама онлайн-гра в майбутньому продовжить отримувати контент.


Інсайдер Aggiornamenti Lumia поділився датою релізу кооперативного шутера Payday 3 — за його словами гра вийде вже 21 вересня. При цьому перші ігроладні відео розробники планують показати влітку.


Розробники Vampire: The Masquerade — Bloodlines 2 розповіли, що робота над грою продовжується, попри перенесення та зміну студій-розробників. Видавництво Paradox Interactive у зверненні до фанатів також показало п’ять скріншотів з пост-альфа версії Bloodlines 2.






Зазначимо, що досі невідомо, хто саме займається грою після того, як від неї відсторонили студію Hardsuit Labs та її співробітників. До цих змін реліз було заплановано на 2020 рік.

Корисне для розробників ігор

Компанія Adobe випустила Substance 3D Designer 13.0 — масштабне оновлення з двома новими колекціями нодів (Spline та Path) та Substance Engine 9. Зазначається, що інструменти Spline можна використовувати для генерації та коригування сплайнів, а також для відображення, розсіювання або викривлення зображень. Своєю чергою Path можна використовувати для вилучення контурів із маски у вигляді списку сегментів і подальшого їх редагування та покращення.


Також Outgang Studio випустила безкоштовний генератор тканини, який сумісний з будь-яким програмним забезпеченням 3D, що підтримує файли .sbsar. Інструмент дозволяє створювати нескінченну низку текстильних текстур з використанням гладкого, саржевого або ж атласного переплетень. У генераторі є попередньо налаштовані параметри, а також безкоштовна версія дозволяє експортувати текстури з роздільністю до 512×512.


Цього тижня ми спитали у геймдев-компаній, на що вони насамперед звертають увагу в резюме, що є червоним прапорцем для спеціалістів з наймання та чому навіть скілові кандидати провалюють співбесіди. Наприклад, рекрутерка у G5 Games Любов Діордіца зазначає, що проблемою можуть стати чужі роботи в портфоліо фахівця. З рештою потенційних проблем та корисних порад можна ознайомитися за цим посиланням.


Команда Unreal Engine викликає розробників на черговий Unreal Challenge. Вони пропонують використати рушій або Unreal Editor for Fortnite (UEFN), щоб створити щось своє, зосередившись на анімації та темі «Шалена елегантність». При цьому інтерпретувати тему можна на свій розсуд. Челендж почався 8 червня, а результати потрібно надіслати до 6 липня. Переможці отримають $1000 готівкою та призи від Reallusion. Переможець студентського головного призу Unreal Engine отримає $500 готівкою. Усі переможці також отримають призи від ArtStation і MOVE.


Також на форумі опубліковано топік дизайнера рівнів Дмитра Нестеренко, в якому він виклав базові правила дизайну драбин в іграх. За його словами, якщо гравець може взаємодіяти із драбинами у грі, завжди потрібно чітко демонструвати з якої сторони треба взаємодіяти. Той бік, де інтеракція неможлива, потрібно барикадувати, щоб це не сприймалось як аффорденс.


Art Director в геймдев-компанії Smart Project Іра Щербина поділилася пайплайном створення ігрових персонажів від брифу від замовника до фінального полішингу. Вона розказала, як художнику сформувати візуальну інформацію для розкриття теми: нюанси одягу, емоції, освітлення та атмосфера, кольори, тематичні декоративні елементи, цікаві форми. За словами Щербини, тут варто пам’ятати, що багато референсів не буває — чим більше шукаєте, тим цікавіші ідеї знаходите. З усіма порадами можна ознайомитися в цьому матеріалі.

Цікаве

Цей тиждень можна сміливо називати тижнем Diablo — 6 червня нова частина культової РПГ стала доступною для всіх гравців. Звісно, кількість новин по цій темі була проста шалена. Наприклад, вже відомо, що Blizzard планує активно розвивати гру і зараз працює над двома першими сезонами та двома доповненнями. Також розробники назвали старт Diablo IV кращим запуском гри в історії Blizzard — за добу після офіційного запуску і чотири дні доступу за попереднім запитом гравці провели в ній 93 млн годин! І це без урахування кількох раундів бета-тесту. Та були й курйозні ситуації. Перший приклад — розробники підготували лист з вимогою для керівників, щоб їхні співробітники відмовилися від роботи.

Другий приклад — невдоволення відомої комедійної актриси Вупі Голдберг. Виявилося, що улюбленою грою володарки усіх чотирьох головних мистецькі премії США («Тоні», «Еммі», «Греммі» та «Оскар») є саме Diablo IV. Є тільки одна проблема — гра недоступна на MacBook. Голдберг цього не знала, гру купила, а зайти в неї так і не змогла. Через це вона опублікувала гнівне відео в інстаграмі. Продюсер та один з керівників роботи над Diablo IV Род Фергюссон у відповідь на це зазначив, що в його картці по запуску гри не було пункту «а зараз Вупі Голдберг буде сварити тебе в інстаграмі».

Нарешті, неймовірна історія сталася у Нью-Йорку, де рекламували гру. Місто накрив смог від лісових пожеж у Канаді, а банери Diablo IV з написом «Ласкаво просимо до Пекла, Нью-Йорк» тепер виглядають настільки органічно, що віце-президенці Blizzard Лулу Ченг Месерві навіть прийшлося виправдовуватися.


А оскільки вже зайшла мова про Blizzard, ще кілька новин про цю компанію. По-перше, організатори Overwatch League скасували «несплачені вступні внески», пов’язані з усіма 20 клубами-партнерами франшизної ліги OWL у Європі, Азії та США. Нагадаємо, що на початку 2023 року клуби-партнери найняли британську юридичну фірму, щоб вимагати компенсацію від Blizzard через відсутність доходів, а за чутками, команди з Overwatch League та Call of Duty League були винні Activision Blizzard понад $400 млн. По-друге, Blizzard з 5 червня підняла ціни на передплату та послуги World of Warcraft в Україні та Туреччині. Вартість у гривнях зросла 28%. Тепер один місяць підписка коштує 389 грн, три — 1079 грн, а пів року — 1919 грн.


Street Fighter 6 вийшла другого червня, а франшиза вже встановила невеличкий рекорд — кількість гравців файтинга перевищила один мільйон. Розробники також додали, що загальний наклад усіх частин серії досяг позначки 50 мільйонів копій.


Федеральна торгова комісія США оштрафувала Microsoft на $20 млн за «незаконне збирання персональних даних неповнолітніх, які скористалися її консоллю Xbox, не отримавши на це дозволу їхніх батьків». Згідно з розслідуванням FTC, до кінця 2021 року діти могли розпочати процес створення нового облікового запису на Xbox і ввести певні персональні дані ще до того, як з’являлося повідомлення про вимогу отримання дозволу від батьків. Ці дані зберігалися навіть у випадку, якщо обліковий запис не було створено і їх зберігали роками. Це порушує COPPA — правило щодо захисту конфіденційності неповнолітніх в інтернеті.


Цифровий майданчик Steam оновив вітрину відповідно до нової директиви Європейського Союзу, яка гарантує, що гравці в регіоні отримають прозоре уявлення про ціни продажу. Тепер користувачі зможуть побачити найнижчу ціну на гру за останні 30 днів. Мета цієї норми — не дати ввести споживачів в оману неправдивими цінами під час розпродажів, а також надати їм доступ до точної інформації про найнижчу ціну.


QA/QC у київському офісі Ubisoft Віталій Лєзарєв після початку повномасштабного вторгнення мобілізувався й нині є оператором БПЛА в окремій бригаді артилерійської розвідки, для якої DOU збирає кошти на п’ять БПЛА Shark. Для нас в інтерв’ю він розповів, як вдалося світчнутися в геймдев, що змінилося в українській армії та чому інфантильність інколи корисна навіть на фронті.


Під час конференції WWDC 2023 у понеділок, 5 червня, компанія Apple показала власну гарнітуру доповненої реальності Vision Pro. В Apple зазначили, що Vision Pro можна буде використовувати і для ігор — пристрій буде підтримувати ігри з Apple Arcade, а на релізі буде доступно понад 100 тайтлів. На самій презентації компанія показала кілька секунд гри у NBA 2K23 за допомогою Vision Pro, а також наголосила — вони планують активно розвивати ігровий напрямок. Також в Apple зазначили, що гарнітура буде підтримувати інструменти розробки для двигуна Unity.

Втім, багато хто зазначив, що це буде виключно нішевий продукт. Переважно через вартість пристрою — ціна на Vision Pro стартуватиме від $3499. За словами генерального директора Apple Тіма Кука це розумна ціна, оскільки гаджет призначений не для пересічних технічних ентузіастів, а для розробників і заможних користувачів, які відіграватимуть вирішальну роль у прокладанні шляху до версії, готової для ширшої аудиторії.


Експерт Digital Foundry Алекс Батталія провів повторне тестування The Callisto Protocol, Dead Space, Returnal та Forspoken, щоб з’ясувати, чи змогли розробники усунути технічні неполадки в іграх уже після релізу. Виявилося, що гарну роботу над помилками провели тільки творці Forspoken. Наприклад, у The Callisto Protocol творці за сім місяців після релізу так і не додали підтримку апскейлерів DLSS або XeSS. У Returnal якість масштабування зображення за допомогою FSR 2 і XeSS виявилася не найвищою, а при використанні DLSS з’явилося мерехтіння в деяких сценах. У Forspoken на релізі було багато технічних проблем і за словами Батталії більшу частину з них компанії Square Enix вдалося усунути — екшн почав споживати менше пам’яті, а текстури почали завантажуватися коректно.


Компанія Running With Scissors, відома серією Postal, прокоментували своє ставлення до піратства. За словами розробників, вони не проти, щоб люди безкоштовно завантажували їхні ігри з інтернету.


У командних пунктах Збройних Сил України для керування воєнними операціями активно використовується Discord. Платформа, яка давно відома та популярна серед геймерів усього світу, дозволяє військовим швидко приєднуватися до групових голосових дзвінків. Детальніше про це читайте в нашому топіку.

Роздачі та розпродажі ігор

А поки інсайдери розкривають дату релізу PayDay 3, в Epic Games Store можна забрати другу частину цієї гри. Нагадаємо, що PayDay 2 це командний симулятор пограбування від шведської компанії Overkill Software.


Цього тижня також стали доступні червневі ігри за підпискою PS Plus. Мова йде про спортивний симулятор NBA 2K23, симулятор будівництва Jurassic World Evolution 2 та стильний екшн Trek to Yomi.



Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі