Пошук власного гравця на полі сервісних ігор. Прев’ю Concord, нового шутера від внутрішньої студії Sony
На вихідних пройшло перше бета-тестування Concord від Firewalk Studios. Якщо врахувати всі нюанси жанру, то для опису цієї гри знадобиться майже ціле речення: багатокористувацький, науково-популярний геройський шутер від першої особи. Автори роблять ставку саме на «геройську» складову, а в медіа Concord часто називають черговим «вбивцею Overwatch».
Так це чи ні дізнаємося лише з часом, однак вже зараз до гри є питання. Вони не стосуються графіки, сюжету чи ігрового процесу. Питання, які виникають навколо Concord більш загального характеру. Ми провели кілька годин у шутері і розповідаємо, яке з них для гри буде головним у найближчий час.
Сервісний спадок Джима Раяна
На початку 2022 року американська компанія Bungie (Halo, Destiny) «приєдналася до родини PlayStation». Тодішній керівник SIE Джим Раян фактично взяв курс на сервісні ігри, зазначивши у своєму листі, що придбана студія «має глибокий досвід у наданні неймовірних вражень через ігри, які еволюціонують, розвиваються та мають надзвичайні плани на майбутній контент».
«Це стратегічний крок до продовження розвитку ігрового досвіду, який ми створюємо. Експертиза Bungie у наданні послуг світового класу та довгостроковій участі спільноти є надзвичайно переконливою і підтримуватиме розробку кількох майбутніх лайв-сервісів від PlayStation Studios», — додав він.
Відтоді ігровий підрозділ Sony пережив багато. Раяна на посту замінили Гермен Халст і Хідеакі Нішіно, Bungie звільнила частину співробітників та відклала реліз нової частини Marathon, PlayStation Studios скоротилася на 900 людей.
Втім, сервісний етап для компанії, схоже, тільки почався. Зокрема, в лютому SIE стала видавцем Helldivers 2. Гра за три місяці подолала позначку у 12 мільйонів проданих копій і стала найуспішнішим релізом для Sony на ПК. Concord (вихід запланований на 23 серпня) повинен повторити цей успіх. Втім, замість мемів про демократію та знищення іншопланетних жуків, шутер від Firewalk Studios пропонує гравцю PvP та геройську складову. Саме ці аспекти зараз здаються унікальними точками, що мають продати гру.
Місце Concord у PvP-діапазоні
Для початку, треба звернутися до гіпотетичної шкали, яка дасть розуміння, чим ігроладно є Concord. На одному полюсі опиниться Counter-Strike, на іншому — Overwatch. Зокрема, культовий шутер від Valve є максимально знеособленим. Неважливо і нецікаво кого обирає гравець. Важливий тільки його скіл, а кожному доступна будь-яка зброя. Overwatch пропонує інший досвід. Гра вимагає певного рівня навичок, однак тут критично важливо кого з персонажів бере гравець — у кожного є унікальна зброя, яку замінити неможливо.
Десь посередині стоїть Valorant від Riot Games. Тут є різні персонажі, вони мають свої здібності, але зброя для всіх однакова і її потрібно спочатку купити. Динаміка сутичок під час матчів більше нагадує Counter-Strike: кожна куля має потенціал стати хедшотом і закінчити раунд. Concord своєю чергою стоїть між Valorant та Overwatch. Як і шутер від Blizzard, ця гра спирається на героїв, їх здібності та унікальну зброю. Коли ви обираєте між дробовиком, кулеметом чи ракетницею — ви обираєте між героями. А от динаміка сутичок і використання зброї хоч і нагадують Valorant, здаються схожими скоріше на Call of Duty.
Під час бета-тестування гравці отримали доступ до двох режимів. Фактично, обидва вони були командними дезматчами, де потрібно перемогти п’ятірку інших гравців. Цього було достатньо, щоб відчути ще один рівень спорідненості з Overwatch. У Concord майже неможливий сценарій з CS, коли гравець виходить один на п’ятьох і лишається переможцем. Тут один персонаж поглинає усі ваші кулі та снаряди, інший лікує першого, а третій стрибає навколо вас усіх і закидує ракетами. Влучність та реакція в такому форматі мають менший вплив на результат, ніж досконале розуміння своїх механік та злагодженість дій команди.
Спираючись на цей обмежений час бети, PvP-аспект гри критикувати складно. Це швидкий та веселий досвід, який легко затягує ще на один раунд. Спочатку здається, що все працює занадто хаотично, а здібності героїв взагалі не впливають не результати. Однак після кількох годин з’являється розуміння ключових нюансів, відчуття механік. Стає зрозуміло, яку обрати тактику під час сутичок, куди бігти, де шукати ворога тощо.
Тут є певні недоліки в ігровому процесі та перформансі. Наприклад, певний дисбаланс у потужності різних героїв. Є плутанина з іконками здібностей в кілфіді — все ж таки інколи цікаво, чим тебе вбили цього разу. Хочеться краще розуміти, де спавн твоєї команди, а де з’явиться ворог. Не вистачає зрозумілої таблиці результатів, інколи пропадає HUD, з деяких екранів неможливо вийти, нові гравці не додаються в матч замість тих, що вибули. Однак, хочеться вірити, що все це тимчасові проблеми бета-тестування і до повноцінного релізу все ще поміняється.
Чим більше героїв — тим більше проблем
Куди більше питань до геройського аспекту гри. Парадоксально, але це одночасно і сильна, і слабка сторона Concord. Сильна вона в тому сенсі, що додає багатокористувацькому тайтлу додатковий вимір — гравці беруть на себе роль не абстрактного оперативника, який стріляє з будь-якої зброї, а персонажа з власною системою конфліктів, цінностей та символів.
На релізі шутер отримає 16 персонажів. Достатньо широкий діапазон досвіду — тут є комахоподібні прибульці, звіроподібні прибульці, роботи різних кольорів та форм, люди різних рас, статур та займенників. На перший погляд, кожен з них достатньо фактурний і має потенціал подальшого розвитку. А уявіть, що розробники будуть активно підтримувати гру і наповнювати його новими персоналіями.
Саме це і підвищує поріг входу в гру. З кількістю героїв росте обсяг лору, який треба засвоїти гравцю. Людині потрібно рухатися одразу по кількох напрямках — для повноцінної гри доведеться не тільки опанувати механіки персонажа, але і його історію. А якщо є бажання грати на нормальному рівні, то потрібно буде ознайомитися з історією і здібностями усіх персонажів. Критично розуміти, що в тебе жбурляє пані робот ніжно-рожевого кольору в стильному костюмі.
Потенційно, на заглиблення гравця у всесвіт Concord має вплинути сюжетна та візуальна складові. Відчутно, що Firewalk Studios надихалася Marvel’s Guardians of the Galaxy — діалоги між персонажами, ностальгічна стилізація, загальний вайб авантюрності та пришелепкуватості повертають до пригодницького бойовика від Eidos-Montrеal.
Розробники робили динамічний, стильний та комедійний бойовик і потенційно за це гравець має віддати $40. Однак чи віддасть? Головне питання Concord не в тому, чи буде гравцям цікавий ігровий процес шутера. І не в тому, чи зможе Firewalk Studios заробляти на донатній кастомізації своїх персонажів.
Головне питання до цієї гри — чи вистачить цього всього, щоб привернути увагу масового користувача? Чи погодиться сучасний розпещений гравець віддати гроші за сервісну гру в умовах сьогодення? Свої тактичні навички та скіли він може показати у фрітуплейних Counter-Strike та Valorant, а поекспериментувати з різними героями — у, знову ж таки, фрітуплейному Overwatch. Навіть якщо відійти від цих ігор. На початку року вийшов суперуспішний і не менше веселий Helldivers 2. Компанія Marvel Games разом з китайською NetEase Games готують до релізу Marvel Rivals, інший геройський шутер та «вбивцю Overwatch». Nexon Korea не так давно випустила сервісну гру The First Descendant, яка лише за місяць зібрала понад 10 млн гравців.
Ігрові компанії жорсткого конкурують за час користувачів не тільки між собою, але і між іншими медіа. Тому творцям Concord потрібно відповісти на питання — чи вистачить того, що вони пропонують? Чи достатньо цього буде, щоб відірвати гравця від серіалу чи фільму, щоб переманити його з Counter-Strike чи Overwatch, щоб не пустити його до Marvel Rivals чи The First Descendant. На жаль, це питання лишається відкритим, оскільки сьогодні для цього недостатньо бути просто гарною грою.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів