«Малюйте те, що вам до душі». Що має бути в портфоліо Concept Artist і як уникнути помилок

Скільки робіт має бути в портфоліо концепт-художника? Чи варто додавати завдання з курсів? Краще зібрати різні концепт-арти й показати мультизадачність чи витримати один стиль? На що саме дивиться роботодавець? Ми запитали спеціалістів, на що вони звертають увагу під час розгляду кандидатів. Публікуємо їхні відповіді й поради.

«Є низка загальних правил для успішного портфоліо концепт-художника». Андрій Палкін, Concept Artist у Wargaming Kyiv

Concept Artist — це фахівець, який створює прототип фінальної версії арту. Його робота охоплює етапи творчого пошуку, створення ескізів і начерків на основі технічного завдання чи усного опису. Основна мета — передати ідею роботи й атмосферу.

Є три основні напрями концепт-арту:

  1. концепт-арт персонажів;
  2. концепт-арт оточення;
  3. концепт-арт пропсів.

Незалежно від суб’єкта, є низка загальних правил для створення успішного портфоліо концепт-художника. Ви можете гарно малювати, робити нариси з натури, яскраві ілюстрації, але це не матиме значення, якщо ви не здатні показати свої концептуальні навички.

На що звертає увагу роботодавець під час перегляду портфоліо кандидата на роль концепт-художника

1. Знання основ. Це, зокрема, робота з композицією, перспективою, формою, тоном, кольором тощо.

2. Розуміння принципів дизайну.

3. Ясність ідеї та історії в роботі.

4. Уміння презентувати роботу.

Розберемо основні помилки в портфоліо концепт-художника та шляхи їх вирішення

Помилка № 1. Незнання базових принципів.

Рішення: витратити час на навчання, рухаючись від простого до складного. Не варто малювати комплексного персонажа, якщо неправильно зображаєте примітивні фігури.

Помилка № 2. Вінегрет зі старих і нових робіт, фан-артів, стадіків, робіт у різних стилях та жанрах.

Рішення: показувати лише найкращі й актуальні роботи в єдиному стилі. Демонструйте свої сильні сторони. Якщо ви бажаєте працювати концепт-художником з оточення, не треба класти до портфоліо ілюстрації з феями, хай навіть дуже добре намальовані.

Помилка № 3. Надміру багато або, навпаки, замало робіт.

Рішення: покажіть не менш як 10, але не більше ніж 20 найкращих робіт.

Помилка № 4. Неправильна презентація.

Рішення: як концепт-художник ви маєте показати процес пошуку ідеї, скетчі різних варіацій, допоміжні референси. Доповніть цим свою фінальну роботу (див. зображення нижче). Перегляньте артбуки своїх улюблених ігор та фільмів, а також роботи спеціалістів індустрії — зокрема, як вони оформлюють свої концепти. Подивіться на своє портфоліо очима артдиректора й подумайте, чи взяли б ви себе на проєкт.

Помилка № 5. Безініціативність.

Рішення: діліться своїм портфоліо в соцмережах, надсилайте в компанії, де б ви хотіли працювати. Навіть найкраще у світі портфоліо не має сенсу, якщо його ніхто не бачить.






«Прев’ю відіграє ключову роль». Максим Доброштан, Concept Artist у Kevuru Games

Багато не завжди краще. Якість переважає кількість

Портфоліо — це ваша візитна картка. Тому ліпше мати менше проєктів, але добре продуманих і реалізованих, аніж багато, проте підібраних недбало. Не намагайтеся втиснути всі свої роботи в портфоліо: оберіть кілька сильних та зосередьтеся на них.

Якщо ви тільки на початку свого шляху, навряд чи вдасться враз побудувати величезне портфоліо. Натомість раджу додавати нові роботи поступово — і з кожним разом прибирати по одній старій. Такий підхід допоможе вам крок за кроком покращувати свій портфель та підтримувати його актуальність.


Додаткові кадри процесу роботи

Щоб ефективно презентувати свої навички, концепт-художник має додавати не тільки одну фінальну картинку. Адже концепт-арт не дорівнює ілюстрація.

Концепт — це насамперед розв’язання проблеми, тому потрібно продемонструвати різні варіації, розміри, приклади текстур тощо. Хорошим доповненням стануть кадри з робочого процесу або відео процесу створення. Це допомагає краще показати рівень ваших здібностей та які у вас пайплайни в роботі.

Джерело: artstation.com/artwork/Nyq5Az

Джерело: Hebron Gusti — artstation.com/artwork/mzzV11

Прев’ю

Є багато місць, де можна розмістити портфоліо. Це може бути як ваш особистий сайт, так і PDF-документ. Проте найчастіше це сторінка на платформах, таких як ArtStation, Behance, DeviantART тощо.

Оскільки ваші роботи будуть у вигляді квадратних мініатюр, прев’ю відіграє ключову роль. І тому важливо вибрати його правильно, а саме якісне зображення, здатне привернути увагу потенційного роботодавця або клієнта.

Якщо ви мали досвід роботи над відомими проєктами, додайте назву.

Джерело: Romain Jouandeau — artstation.com/artwork/kl642A

Те, що вас цікавить

Ще один вагомий аспект — не варто додавати до портфоліо проєкти, над якими ви не хотіли б працювати в майбутньому. Наприклад, у вас може бути чудовий концепт-арт фентезійного персонажа, але якщо ви більше цікавитеся середовищем, ліпше демонструвати такі роботи.

В ідеалі портфель має відображати ваші поточні інтереси й навички. Це допоможе привернути увагу роботодавців з бажаних напрямів.

«Найперше ми звертаємо увагу на комерційні проєкти». Володимир Волков, Art Producer проєкту Mech Arena у Plarium

На проєкті Mech Arena ми орієнтовані на роботу з фахівцями кваліфікації вище від середнього рівня, тож наш досвід може бути нерелевантним для початківців. Розповімо, на що ми звертаємо увагу під час перегляду портфоліо кандидатів.

Більшість портфоліо концепт-художників розміщені на ArtStation, і перше, на що ми дивимося, — це спеціалізація фахівця в описі профілю. Важливо, щоб зона інтересів художника була вказана чітко й акцент у роботах з портфоліо було зроблено саме на ній.

Наприклад, може бути так, що художник розробив для персонажа концепт та 3D-арт, а на титульній сторінці показав лише 3D-модель як остаточний результат роботи. Але при цьому в його профілі вказано, що він концепт-художник. Тоді доцільно винести на титульну сторінку саме концепт, а 3D-арт продемонструвати всередині.

Передусім краще показувати те, що є сильною стороною художника й над чим він хоче працювати на майбутньому проєкті. Важливо, щоб наші потреби збігалися з тим, що найбільше любить робити художник. Якщо, наприклад, більшість робіт у його портфоліо виконано в реалізмі, а ми працюємо зі стилізацією, то шанси дійти до усного інтервʼю вже нижчі.

Окрім того, ми хочемо побачити, як концепт-художник міркує під час роботи над комерційними проєктами. Навіть якщо в кандидата велика кількість хороших авторських робіт, найперше ми звертаємо увагу на комерційні.

Чудово, якщо художник у своїх проєктах демонструє процес роботи: добірку референсів, скетчі, початкові концепти, етапи створення деталей, — це показує нам хід мислення людини. Для нас як для роботодавця важливо побачити, що художник уміє працювати з ідеєю, самостійно розвивати її, наповнюючи сенсами.

«Настане момент, коли слабких робіт не залишиться». Владислав Димчак, Lead Game 2D Artist у G5

Працювати Concept Artist цікаво: постійно вигадуєш щось нове, стоїш біля першоджерел гри, у яку грають мільйони. Однак без достатньо сильної професійної та технічної бази це буде важко.

На перших етапах у портфоліо, як правило, вміщують усе, що є: якісь скетчі, стадіки, роботи з курсів та тестові. До того ж скидають їх докупи, щоб узяти кількістю й площиною екрана. Можливо, щоб отримати посаду джуна, цього виявиться достатньо. Але потім треба надати портфоліо нормального вигляду.

Саме портфоліо бажано розміщувати на публічній платформі — ArtStation, Behance абощо. Не використовуйте для портфоліо Google Drive або архіви: це як мінімум незручно у використанні, а максимум — вас ніхто не помітить та не знайде.

Портфоліо можна поділити на проєкти, спрямування, стилістику, сетинги, окремі групи з етапами розробки якогось концепту, щоб показати пайплайн. Лого на групі додає привабливості й виділяє серед інших. Покажіть себе з різних — і найкращих — сторін.

Наприклад, отак:


Щоб підвищити якість портфоліо, періодично додавайте нові роботи й водночас видаляйте старі, менш якісні. Настане момент, коли слабких робіт не залишиться, а портфоліо буде тільки розширюватися.

На якомусь етапі, якщо ви не вибрали конкретного напряму із самого початку, у вас почне домінувати улюблене: персонажка, енвіра, пропси, будиночки тощо.

«Старі роботи краще залишити для себе». Богдана Любченко, HR компанії RetroStyle Games

Помилок у портфоліо трапляється багато, тому я опишу три основні, плюс додам пропозиції щодо покращення.

У концепт-арті загалом основними є ідея та концепція, і дуже важливий — сторітелінг. Отож підходимо до першого пункту.

Помилка перша — відсутність елементу сторітелінгу

Якщо говорити про персонажів, у портфоліо потрібно показувати найцікавіших концептуально. Класно, коли дивишся на роботу — і певні деталі вже натякають на професію, характер, або є якісь цікаві елементи, що допоможуть зрозуміти, до якого світу належить персонаж. Це вже візуальна передача якоїсь історії, але для неї потрібно надати вдосталь підказок. Або ж гостроцікавий віжуал — наприклад, мавка у світі стімпанку (що?).

Або візьмімо environment — тут також класно вписати елемент сторітелінгу. Що це за світ? Що тут відбувається? Чи відбувається взагалі?

Ви можете робити пречудову картинку на рівні рендеру, але все ж таки — додавайте роботи, за які хочеться зачепитися, пропонуйте ідею, яку хочеться розвинути. Це набагато збільшить шанси виділити своє портфоліо. Адже коли передивляєшся десятки, а то й сотні гарних пейзажів, завжди приємніше наткнутися на роботу з елементом «Ой, а що тут відбувається?».

Помилка друга — старі роботи вперемішку з новими

Часто трапляються портфоліо, яких давно не оновлювали. Чудово, коли художник розвивається та покращує свій скіл — і старими роботами нижчого рівня, можливо, прагне продемонструвати свій шлях. Але все ж такі портфоліо збивають з пантелику. Хоч деякі проєкти й мають дедлайни «на вчора», але роботодавцю потрібно розуміти, який ваш рівень уже на сьогодні :)

Тому не забувайте оновлювати портфоліо, додавати кращі роботи, а старі залишайте для себе. Якщо ж хочеться зробити акцент на своєму зростанні, доречніше розглянути варіант окремого поста з добіркою робіт у хронологічному порядку.

Помилка третя — погана презентація

Стежте, щоб ваші роботи мали відповідний вигляд. Наприклад, мені траплялися портфоліо з піксельованими роботами в низькій якості, або ж добірка робіт у файлі Word.

Щодо пропозицій, стандартний варіант в індустрії — профіль на ArtStation: зрозуміло, зручно, можливість бачити загальну картинку через «галерейний» формат. Якщо хочеться щось більш унікально-індивідуальне, можна розглянути варіант окремого сайту-портфоліо. Плюс там буде більше контролю над тим, яку саме вашу роботу побачать першою (а першим має бути щось найкрутіше). Утім, важливо постаратися з дизайном та подбати про зручність навігації сайту.

«Якщо ви нещодавно проходили CG-курси, не завантажуйте ці роботи в портфоліо». Даниїл Фішер, 2D Lead Artist у Fluffy corp

Я 2D Lead Artist, тож часто доводиться переглядати тестові, різні портфоліо й резюме.

Перше: перед тим як починати розсилати листи студіям, зберіть портфоліо. А перед тим як збирати портфоліо, визначтеся зі своїми вподобаннями й спрямованістю, що вам цікаво: стилізація, реалізм, концепт, сторіборд, ілюстрація, fx, пробси, фони?..

Портфоліо має відображати, що ви хочете робити, — це буде великим плюсом під час улаштування на роботу. Якщо в ньому зібрано всього потроху, це не фатально для рекрутера. Утім, такий формат сигналізує студії про вашу невизначеність, що вам більше до вподоби. Однак дженералісти теж потрібні, й на вас можуть звернути увагу.

Друге: важлива подача робіт. Звертайте увагу, щоб тамбнейл вашої роботи приваблював візуально. Найчастіше достатньо близько 10 секунд перегляду, щоб зрозуміти, підходить вам фахівець чи ні.

Якщо ви нещодавно проходили CG-курси, то намагайтеся не завантажувати ці роботи в портфоліо. Вони одразу виділяються, і навчальні роботи завжди видно, бо студенти малюють їх потоком, і вони швидко приїдаються. Але завантажувати їх не варто, тому що ця робота спільна, там є частина вашого ментора, і, можливо, його рука. А нам необхідно бачити, що робите ви особисто.

Третє: скільки має бути робіт у портфоліо? Величезний потік робіт у початківця — це не плюс, оскільки найчастіше це має вигляд «кількість замість якості». Станьте для себе найсуворішим критиком: відберіть чотири-вісім робіт, але вони мають бути найкращі; відкиньте те, у чому сумніваєтеся; приховайте застарілі роботи; запитайте думку друзів і зробіть висновки. Не забувайте, що роботи має об’єднувати загальна тема й стиль — так простіше знайти студію, яка вами зацікавиться.

Як приклад — останні чотири роботи концептера на артстейшн KaminskyW. Тут зрозуміло, що малює художник, його напрям. Вдало оформлено тамбнейли: предмети добре видні й об’єднані стилем, оскільки вони належать до одного всесвіту.

Четверте: створюйте цікаві роботи. Тобто якщо ви малюєте пейзаж, то це має бути не просто пейзаж. Спробуйте розповісти історію місця, яке ви малюєте, щоб його було цікаво роздивлятися та вивчати історію зображеного світу. Пам’ятайте: просте замальовування пейзажу з персонажем із палицею на передньому плані вже приїлося, воно сприймається тільки як тренування, а не серйозна робота. Хоча якщо навколо цього героя буде якесь місто й одна будівля з історією, то так буде куди краще.

Приклад оформлення концепту будівлі: як вона виглядає в оточенні та її інтер’єр. Якщо ви хочете робити концепти будівель і оточення, зверніть увагу на ці роботи від 聚象光合 — artstation.com/artwork/xYgKx1

Якщо ви робите пропси, старайтеся показати в них історію світу навколо. Можна намалювати кілька пропсів на одному аркуші, об’єднаних стилем однієї компанії. Намагайтеся оформити роботу за прикладом майстрів індустрії, робіть виноски про призначення пропса тощо. Це матиме значно кращий вигляд, ніж кілька пропсів з різних світів на сірому тлі.




Приклади роботи в одному стилі концептера KaminskyW

До створення концептів персонажів діє аналогічне побажання, як до роботи з пропсами. Кілька персонажів в одному стилі з того самого світу ліпше виглядатимуть, ніж один персонаж. До того ж те, що їх буде кілька, скаже рекрутеру про вашу здатність витримувати стиль і розробляти не поодинокого юніта, а повторювати той самий стиль знову й знову на інших персонажах.

Якщо ви робите UI, то, крім просто відмальовок різних іконок на сірому тлі, постарайтеся зробити повноцінні вікна з вашими іконками — це відразу справляє краще враження, ніж просто окремі іконки.

Такі поради працюють для всіх 2D-напрямів. Деякі художники вигадують власний усесвіт і роблять за ним серію робіт. Це хороша практика. Наприклад, ви можете вигадати фентезійний, стімпанковий, артдеко-світ — і почати робити пропси, які могли б у ньому бути: сміттєвий бак, лавку, гідрант та інші речі, пов’язані загальним сетингом.

Отож підсумую описані вище поради й додам ще кілька.

  • Намагайтеся розвинутися максимально в одній царині в одному стилі — ця мета допоможе вам швидше ставати кращими та знайти роботу в обраному напрямі. А далі здобувайте досвід і гроші й за бажання вивчайте інші стилі.
  • Не забувайте про базові принципи, форми, практикуйте перспективу та розширюйте свою візуальну бібліотеку референсами.
  • Будьте суворі до свого портфоліо: краще нехай там буде лише чотири хороші роботи, аніж 20 посередніх. Скетчі підійдуть для блогу, та не для портфоліо, завдяки якому ви хочете знайти роботу.
  • Не викладайте тестові в портфоліо, якщо ви не пройшли з ними.
  • Не додавайте в портфоліо роботи, створеніна CG-курсах.
  • Намагайтеся створювати роботи не просто «як картинки», а як історії, що будуть цікаві не тільки вам.
  • Малюйте те, що вам до душі, і в стилістиці, яка вам щиро подобається. Не варто ламати себе, бо «на ринку тепер потрібні UI Artist, отже, я малюватиму UI (хоч це й не моє)».

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось9
До обраногоВ обраному2
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі