Хто такий Level Designer в ігровій індустрії. Кар’єра в геймдеві

Ми продовжуємо серію статей «Кар’єра в геймдеві», у якій ознайомлюємо з основними професіями індустрії. Минулого разу ми писали про VFX Artist, а тепер розповідаємо про нюанси роботи Level Designer: як опанувати спеціальність, до яких завдань бути готовим, а також які плюси та мінуси цієї професії.

Що робить і за що відповідає Level Designer у компанії

Level Designer зазвичай відповідає за наповнення ігрового оточення (рівнів) і геймплей (що, де і як будуть робити гравці).

Залежно від проєкту та компанії, він може зосереджуватися суто на побудові певного типу оточень (тільки відкритий світ — посада може звучати як Open World Designer; тільки закриті локації; може дизайнити бойові локації тощо), а може працювати і над усім оточенням, логікою рівня (писати скрипти, створювати інтерактивні об’єкти, квести) та навіть розробляти певні базові анімації і діалоги з NPC, прототипи механік.

Level Designer визначає розташування об’єктів, установлює складність рівнів, створює атмосферу, яка відповідає загальному стилю гри.

«Level Design — це серце гри, основне, що в ній є. Його важливість можна продемонструвати на прикладах. Уявіть машину, яка зібрана з найкращих деталей, розрекламована, але ви сідаєте в неї та відчуваєте, наче залізли всередину коробки. Це викличе негативні емоції й багатьох відштовхне. Так і з іграми. Можна зробити дуже якісний арт, механіки, але якщо буде поганий дизайн рівнів, користувач залишиться розчарованим».

Крім того, на початковій стадії розробки Level Designer створює прототипи рівнів, щоб продемонструвати ідеї та концепції ігрового процесу. Також він відповідає за баланс складності, тестування та ітерації.

Фінальний перелік обов’язків і цілей, які стоять перед таким спеціалістом, залежить від компанії й типу проєкту.

«Цілі можуть бути різні. Якщо це, наприклад, free to play проєкт, то цілями будуть утримання гравця, платіжність. Якщо це гра з відкритим усесвітом, то Level Designer має розставляти точки інтересу. Якщо йдеться про шутери, то потрібно більше фокусуватися на балансі».

Які типові робочі завдання виконує Level Designer упродовж дня

Як виглядає день і типові робочі завдання Level Designer, залежить від фази розробки проєкту й конкретних потреб команди. Та загалом їх можна звести до таких:

  • Аналіз та планування. Level Designer починає день з аналізу поточного стану проєкту. Ідеться про огляд наявних рівнів, обговорення нових ідей і визначення пріоритетів.
  • Проєктування рівнів. Level Designer створює плани та схеми ігрових рівнів. Визначає розташування ключових об’єктів, маршрути гравців та загальний дизайн рівнів.
  • Створення й редагування рівнів. Основна частина робочого дня може бути присвячена безпосередньому створенню або редагуванню ігрових рівнів в інструментах розробки (Unity або Unreal Engine, наприклад).

«У кежуал-проєктах працюють з Level Editors. Це дуже схоже на рушій, але Level Editors мають спрощене середовище. У такому разі Level Designer не потрібно звертатися до програмістів, аніматорів абощо. У редакторі рівнів є все, що потрібно для роботи, — інтерфейс з елементами, які ми можемо розставити на ігровому полі. І компанії, які займаються розробкою казуальних ігор, подекуди надсилають тестові з розрахунком на те, що кандидат виконає їх у Portal Editor, Fortnite Editor, Doom Editor тощо».

  • Створення кривих складностей. На цьому етапі варто враховувати і конкретні завдання, які стоять перед рівнем, і те, наскільки приємно та зрозуміло в нього грати в принципі. Важливо: якщо йдеться про проєкти, де гравці можуть докуповувати предмети, бусти для проходження рівня, його потрібно зробити так, щоб і без додаткових покупок гравець міг впоратися. Інакше це викличе негатив і розчарування з боку користувачів.
  • Тестування та ітерації.
  • Візуальний дизайн. Створення атмосфери та візуального оформлення рівнів також займає значний час (якщо таке завдання стоїть перед спеціалістом з огляду на проєкт).
  • Співпраця та обговорення з іншими членами команди розробки. Це допомагає відстежити прогрес, розв’язати проблеми та узгодити дизайн рівнів із загальною концепцією гри.
  • Написання документації. Level Designer може створювати документацію, яка описує ігрові рівні, їхню механіку та особливості, щоби полегшити комунікацію всередині команди.
  • Вивчення дослідження. Важливою частиною робочого дня може бути вивчення нових технологій, трендів в ігровій індустрії та аналіз конкурентів, того, як користувачі взаємодіють із грою.
  • Фідбек: як іншим Level Designers, якщо вони є, так і всім спеціалістам, які цей зворотний зв’язок запитують.

З ким у команді найбільше співпрацює Level Designer

Level Designer зазвичай співпрацює з багатьма командами: Level Art команда, аніматори, наративні дизайнери, геймдизайнери, Technical Artists, художники з освітлення, тестувальники. Якщо є окремі команди для створення квестів, наповнення світу, то ще і з ними.

«ААА-проєкт передбачає багато комунікації з лідом, директором. Це потрібно, щоб розуміти візію гри, якими мають бути рівні. У випадку роботи над іграми з акцентом на наратив додається комунікація з квест-дизайнером — Level Design має відповідати наративу».

Водночас спеціалісти, які працюють над кежуал-проєктами, кажуть, що трапляються випадки, коли Level Designer працює відокремлено від інших, суто в команді ще кількох Level Designers. У такому разі він просто зосереджується на роботі в редакторі рівнів та виконує поставлені завдання.

Які інструменти в роботі найчастіше використовує Level Designer

Ігровий рушій — те, з чим 80% часу працює Level Designer. Це можуть бути як популярні Unity, Unreal Engine, Godot, Cocos2d, так і пропрієтарні, розроблені студією для себе, рушії.

Також важливі інструменти для створення так званих «паперових» дизайнів рівнів. Адже перед тим, як щось робити в рушії, Level Designer має викласти все на папері (переважно цифровому, звісно ж) і презентувати команді. Для цього можна використовувати Miro (або аналоги), Photoshop (щоб створити й продемонструвати мапу рівня) або звичайний Paint.

Інколи, залежно від вимог проєкту й пайплайну в компанії, доводиться працювати з 3ds Max, Maya, Blender. А також використовувати системи контролю версії, як-от Perforce.

Ще варто опанувати стандартні інструменти, які використовують студії: Jira, Confluence, Microsoft Office (або аналоги).

Правила й лайфхаки, які можуть полегшити роботу Level Designer

«Розумове навантаження все одно залишається великим, хай як оптимізовано процеси. Та все ж, коли набираєшся досвіду, вдається скорочувати час на виконання поставлених завдань».

Ось кілька рекомендацій, які допоможуть бути ефективнішими й водночас спростять роботу:

  • Використовуйте прототипи. Створення прототипів рівнів дозволяє швидко випробувати ідеї та концепції, перш ніж вкладати багато часу в деталі.
  • Грайте свої рівні. Спробуйте самі пройти свої рівні, щоб зрозуміти, які моменти потребують покращення. Мова про рівні, які вже вийшли в доступ гравцям.
  • Активно використовуйте бібліотеки. Скористайтеся бібліотеками готових активів (наприклад, 3D-моделями, текстурами), щоб заощадити час на створенні всього з нуля.
  • Створюйте шаблони. Якщо у вас є елементи, які повторюються на різних рівнях, створіть шаблони, щоб спростити процес дизайну.
  • Вивчайте інструменти. Глибоке знання інструментів розробки, таких як ігрові рушії, допомагає збільшити ефективність і точність роботи.
  • Дивіться відеоуроки. Інтернет повний відеоуроків зі створення рівнів у різних ігрових рушіях. Це допоможе опанувати нові техніки й методи.
  • Створюйте рівні з часом. Не намагайтеся створити ідеальний рівень одразу. Часто буває корисно розпочати з базової версії та поступово вдосконалювати її.
  • Надихайтеся. Шукайте ідеї поза робочим простором. Вулиці, будівлі, парки, тварини — знайдіть власну лінію додаткового натхнення. Це допоможе не зациклюватися на одному, відкрити нове поєднання.
  • Робіть скриншоти рівнів з інших ігор та дивіться відеопроходження ігор на ютубі. Це дозволить створити візуальну базу, яка стане в пригоді під час роботи, наприклад, над новим рівнем.
  • Грайте в ігри того жанру, над яким будете працювати. Виділяйте на це тиждень-два. Так ви побачите, які є механіки, як вони працюють, як поєднуються між собою з часом.
  • Працюйте в парі з іншим Level Designer. Це не завжди можливо, з огляду на особливості пайплайнів і структур студій. Але якщо така нагода є — користуйтеся.

«Формат такий: робите рівень — віддаєте його на перевірку іншому Level Designer. Він, на відміну від ліда, не каже, що не так і що переробити відповідно до свого бачення, а просто бере й виправляє. Фідбек виглядає на кшталт „ось так я зробив, подивися“. Це корисно, бо так дизайнери можуть обмінюватися досвідом, адже в когось прокачані одні сторони й навички, в когось — інші. І замість того, щоб здогадуватися, що на практиці передбачає словесний фідбек, можна дивитися вже на результат і робити висновки, краще стало чи ні — і чому».

Переваги й недоліки роботи Level Designer

Переваги:

«Це робота про уяву. Окрім того, Level Designer — це спеціаліст порівняно широкого спектра, який може виконувати різні завдання, залежно від мандата або вподобань чи експертизи. Наприклад, більше фокусуватися на геймплейній частині або спеціалізуватися саме на оточенні певних типів. Це постійне навчання».

  • Досвід із попередніх проєктів не пропадає дарма. У кожному новому проєкті можна застосовувати навички й знання, здобуті на попередньому. І це робить спеціаліста гнучким та підвищує попит на його послуги, оскільки він може виконувати різні завдання.
  • Відносно невисока конкуренція. Senior-спеціалістам знайти роботу неважко, бо хороших фахівців мало і їх розбирають. А для Junior/Middle плюс у тому, що доведеться змагатися за вакансію, умовно, не з 20 кандидатами, а з п’ятьма. Варто зважати на навички й знання претендентів, втім, статистично шанс отримати роботу вищий.
  • Ви перший, хто бачить готову гру.

«Чимало людей ідуть у геймдизайнери чи QA, щоб першими побачити готову гру. Та насправді це не зовсім так. QA бачать сирий продукт, бо працюють із помилками. Геймдизайнерів цікавить короткий проміжок гри: вони дивляться, чи належно працює фіча, можуть щось відтестувати. А те, що отримує гравець, найперше потрапляє якраз до Level Designer: саме він першим грає у фінальну версію рівня чи гри. У випадку ААА-проєктів, звісно, дизайнер рівнів бачить сірі коробки, а не готову картинку, але все одно саме перед Level Designer композиція постає в тому ж вигляді, що й перед користувачами. Бо власне дизайнер рівнів має переконатися в тому, що ігровий процес зрозумілий і цікавий для аудиторії».

  • Професія дозволяє брати участь у створенні ігор із самого початку та впливати на ігровий досвід гравців.
  • Динамічна промисловість. Ігрова індустрія постійно зростає та розвивається, що дає безліч можливостей для кар’єрного зростання й нових проєктів.
  • Задоволення від створення чогось унікального: коли бачите, як гравці насолоджуються та досліджують ваші рівні, це приносить величезну сатисфакцію.

Брак системної та профільної освіти — одночасно плюс і мінус. З одного боку, це погано, бо знання доводиться збирати по частинках, багато чого можна вивчити лише з досвіду, після роботи в команді. Та з іншого — так залишається більше простору для нестандартних рішень, у професію приходять люди з різним бекграундом і привносять нові ідеї. Водночас інструменти та технології розвиваються, з’являється більше курсів для навчання, тож стати Level Designer тепер простіше, і така опція доступніша.

Недоліки:

  • Зарплата. Компенсація в геймдеві менша порівняно з класичним IT. А в Level Designer зарплата зазвичай нижча, ніж у геймплей-програмістів.

«Мало які гравці й люди загалом, з-поза індустрії, розуміють, що робить Level Designer. Подекуди гравці хвалять дизайн рівнів у грі, коли насправді говорять про арт».

  • Технічні виклики. Level Designer має розумітися на технічних аспектах розробки ігор, що для декого може бути непросто.
  • Тиск дедлайнів. Робота в геймдеві часто пов’язана з жорсткими термінами, особливо під час розробки великих проєктів.
  • Про Level Design подекуди згадують останньої миті.

«Коли працюєш в аутсорсі з казуальними проєктами, інколи надходять завдання від клієнта в стилі: „Переробіть усі рівні, бо вони погані“. Тобто компанія свого часу доручила зробити Level Design геймдизайнеру чи програмісту. Вони, з огляду на брак досвіду, зробили, що могли, але вийшло не дуже. І врешті все одно доводиться звертатися до профі в цьому питанні. Але чому б так не вчинити відразу?».

Які навички потрібні, щоб стати Level Designer

«Основне — це вміння побудувати оточення, що буде вести гравця в потрібному напрямку, розповідати історію; здатність будувати ігрову логіку; думати за гравця, розуміти гру, яку робиш».

Але також важливі:

  • Величезна награність. Без знання того, як працюють і влаштовані інші ігри, навряд чи вдасться створити захопливий і логічний рівень.
  • Вміння викласти пітч своїх ідей у документі, щоб «продати ідею», та написання дизайн-документа. Поганий пітч може поховати класний задум.

«Хороший пітч показує ідею, її „стовпи“ (як-от exploration, social problems, grey morality) і те, в чому її цінність для гравця (наприклад, відчути себе солдатом спецпідрозділу або піонером космонавтики, персонажем стародавнього епосу), який жанр, тип камери (1-ша особа, 3-тя особа, ізометрія тощо)».

  • «Артистичне око»: під час створення блокауту доводиться працювати із сірими коробками, але Level Designer має розташувати їх так, щоб картинка виглядала привабливою, навіть коли це просто коробки.
  • Технічні навички: вміння працювати з рушіями, знання скриптингу тощо.
  • Софт-скіли: здатність ефективно співпрацювати з іншими членами команди, включно з художниками, програмістами, сценаристами тощо.
  • Тайм-менеджмент. Ефективне керування часом та здатність справлятися з тиском дедлайнів — просто необхідні.
  • Знання геймдизайну. Потрібно розуміти основи геймдизайну та принципи створення захопливих ігрових рівнів.

Як опанувати професію Level Designer

По-перше, варто вибрати тип ігор, над якими хочете працювати. Бо від цього залежатиме, у що варто більше грати, те, на які студії дивитися, які навички розвивати, на чому фокусуватися тощо.

А далі — просто робити те, чого вимагає професія. Для початку слід розробити «паперовий» дизайн рівня. Зобразіть схематично в тому ж Miro, Photoshop абощо, як виглядатиме рівень, продумайте ціль гравця для цього рівня, як він буде рухатися, де стоятимуть вороги чи що його триматиме на цьому рівні. Розпишіть презентацію і спробуйте її проговорити. А вже потім переходьте до технічної реалізації. Коли будуть готові два-три рівні, додайте їх у портфоліо — тоді можна подаватися на вакансії.

«Чи є сенс пробувати сили одразу в закордонних студіях, на ААА-проєктах? Звісно, це можливо. Але варто враховувати кілька нюансів. Level Designer зазвичай — онсайт-професія, бо потрібно багато комунікувати з усією командою. Тому перед вами, найімовірніше, постане питання релокації. Другий нюанс — англійська: вона має бути дуже сильна. І третій — потрібне гарне портфоліо».

Якщо шукаєте першу роботу в казуальному проєкті й не знаєте, з чого почати, спробуйте просто отримати тестове від компанії. Нехай вас і не наймуть, зате матимете Level Editor з конкретним завданням і зможете потренуватися.

Які перспективи професії Level Designer

Ігрова індустрія постійно зростає, а з нею і попит на якісні ігри з цікавим геймплеєм. Level Designers відіграють ключову роль у створенні захопливих рівнів, що робить їх потрібними спеціалістами.

«Ігри доступні на різних платформах: консолі, ПК, мобільні та віртуальна реальність. Це створює додаткові можливості для Level Designer — попрацювати над різноманітними проєктами».

З огляду на розвиток АІ, процедурної генерації, з’явилася загроза для багатьох спеціалістів: імовірно, з часом їх можуть замінити технології. Але цього не трапиться з Level Designer, переконані фахівці. Основне завдання дизайнера рівнів — створювати ігровий процес, досвід для гравця в ігровому середовищі чи на рівні. А це — більш емоційна складова, яку не вдасться замінити новою технологією. Отож попит на Level Designers залишатиметься.

«Саме ігри з гарним дизайном рівнів приносять бізнесу гроші, а гравцям — максимум задоволення. Тому такі фахівці не лишатимуться без роботи. Level Design — це must have, основа всіх ігор».

P.S. Дякуємо за допомогу в написанні статті українським Level Designers, які поділилися власним досвідом. Серед них: Олександр Галіцин (Senior Level Designer у Kevuru Games), Юліана Чернова (Level Designer у Whaleapp), Олександр Фігурний (Level Designer в Ubisoft), Тимур Ушкало (Level Designer у VG Entertainment). Наведені в тексті цитати взято з їхніх розповідей.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось9
До обраногоВ обраному5
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Доволі цікава стаття, було б добре посилання на інфу про левел дизайн і подібну статтю про квест дизайн

Тут є три частини про левел-дизайн від спеціаліста з Ubisoft:
gamedev.dou.ua/...​vel-design-basics-part-1
gamedev.dou.ua/...​vel-design-basics-part-2
gamedev.dou.ua/...​vel-design-basics-part-3

І тут корисний блог про левел-дизайн: gamedev.dou.ua/...​sign-that-retain-players

Шановне товариство, підкажіть якійсь крутий курс навчання левел дизайну українською або англійською.

Ще цікавить щось про створення ігрових всесвітів.
Щиро дякую за будь яку допомогу в цьому напрямку

Тут є інфи багацько: t.me/s/ualeveldesign/275

Дякую, Андрію, я вже давно підписаний на ваш канал, багато цікавого там побачив та прочитав. Нажаль ,новий контент з’являється доволі рідко, тому питаю може ще що є.
Зараз цікавлюсь наративним дизайном та побудовою фантастичних світів.

Так, туди я теж підписаний, але там здебільшого про проточний світ ігор: релізи, скандали, інтриги, тощо

Підписатись на коментарі