«Є певні гарантії, що перед вами портфоліо, створене людиною». Бліц з користувачами платформи Cara — соцмережі для художників, де немає контенту від ШІ

Портфоліо на базі ArtStation багато років слугувало industry standart вимогою для багатьох художників. За цей час майданчик здобув фактичну монополію на ринку і став своєрідною автономною екосистемою для художників, що працювали в геймдеві, шукали роботу, навчались та продавали авторські освітні матеріали, принти, пензлі тощо. І все було чудово...ну майже.

Від початку повномасштабного вторгнення ми неодноразово писали про репутаційні скандали компанії, пов’язані з тісною співпрацею з росіянами, цензуруванням артів на підтримку України та воїнів ЗСУ, відверто провалену комунікація стосовно AI регуляції, що майже призвела до кенселінгу мережі спільнотою.

Деякі художники вирішили зосередитись на розвитку профілів в Instagram і потроху будувати там аудиторію, та останні нововведення Мета (навчання системи на базі вашого контенту) та фрустрація, спричинена вимогливими алгоритмами, змусила шукати альтернативу серед «новачків».

І такою альтернативою стала Cara — соцмережа для художників та портфоліо-платформа, де не можна розміщувати контент, згенерований ШІ. Цей майданчик був заснований у грудні 2022-го. А вже у червні 2023-го отримав потужний буст, за декілька днів вирісши від 50 тисяч до 700 тисяч активних користувачів. Нині у Cara понад 1 мільйон користувачів.

Ми поспілкувались з українськими художниками про соціальні мережі, які вони використовують як портфоліо, про сентимент, пов’язаний з ArtStation, про їхні враження від користування Cara, перспективи її подальшого розвитку та, що найголовніше, чи здатна вона повноцінно замінити монополіста?

«Анти-ШІ позиція команди Cara є для мене чи не найголовнішим»

Олександра Францева — Freelance Artist (Singularity 6 — Palia)

Для основного портфоліо використовую Cara, для нетворкінгу Twitter (X) та Instagram. Ще подобається портфоліо-платформа від розробників Procreate — ProcreateFolio, там гарний мінімалістичний дизайн, але все ще досить мало користувачів.

Для мене проблеми з Artstation почались ще весною 2022. Мало хто знає, але розробкою, підтримкою та модерацією контенту цієї платформи займається Artstation Labs, російське відділення з м. Казань. Після початку великої війни багато художників, до речі, не тільки з України, почали викладати роботи в підтримку України та наших військових, але вони магічним чином зникали або були відправлені у бан разом з авторами. При цьому роботи на підтримку російських військових із Z-символікою, колорадськими стрічками досі там. На цю тему я тоді зробила пост в Інстаграмі, отримала багато хейту, тож питання чи залишати там своє портфоліо для мене навіть не стояло. Очевидно, що ті хто є відповідальними за модерацію контенту мають дуже дивне розуміння етики та моралі, тож наплив ШІ «арту» наприкінці 2022 мене взагалі не здивував.

Cara — це персональний проєкт китайського фотографа Jingna Zhang. Вона нещодавно виграла суд проти люксембурзького художника, який використав її роботу без жодного дозволу для участі у місцевому арт-конкурсі, тож вона на власному досвіді знає, що таке боротись за повагу до авторського права.

Анти-ШІ позиція команди Cara є для мене чи не найголовнішим, і взагалі чудово, що ми нарешті маємо платформу зроблену творчими людьми для творчих людей.

Попри деякі технічні проблеми, мені загалом дуже подобається. Особливо те, як там поєднані функціонали портфоліо та соцмережі. Артдиректори, які поділяють цінності Cara, вже публікують вакансії у розділі Jobs.

Зараз мені особисто не вистачає магазину, де можна було б продавати туторіали та інші цифрові товари як, наприклад, принти.

Мені дуже подобається, що переважна більшість користувачів Cara це люди, які не хочуть мати нічого спільного з генеративними ШІ, тож я впевнена, що більшість робіт, що з’являються на головній сторінці, оригінальні — зроблені живими людьми. Мені дуже хотілося б щоб Artstation згинув у забутті разом з усім російським, але то таке.

Перед Cara наразі є велика перешкода на шляху до того, щоб стати повноцінним замінником Artstation — відсутність фінансування. У них дуже мало ресурсів для стабільної підтримки сайту. Jigna Zhang нещодавно писала у своєму блозі, що вони зараз розглядають кілька варіантів монетизації і поки не відомо, яка модель буде обрана.

Широка аудиторія дізналася про існування Artstation з туторіалів по промптам до Midjourney (trending on Artstation і т.п.) Artstation, як і CG-hub перед ним, завжди були досить закритими форумами «для своїх». Особисто мені це подобається, оскільки я розумію, що не побачу чогось, що не стосується індустрії.

Щодо інших платформ, зараз дуже дивний і нестабільний час. Нещодавно був скандал після того, як Мета анонсували, що будуть використовувати зображення опубліковані в Instagram для тренування власних ШІ-моделей, те ж саме очікується і від інших соцмереж, тож я все більше схиляюсь до необхідності публікації своїх робіт на власному сайті-портфоліо, щоб не бути залежною від політики великих корпорацій.

Ознайомитись з роботами Олександри Францевої можна в Cara, Twitter (X) та Instagram.

«Там я вже понад рік, і наразі це моя улюблена соціальна мережа»

Ліна Кіт — Senior concept artist в 11bit studios (The Alters, Project 8), в минулому — Artist в Moon Studios (Ori and the Will of the Wisps, No Rest for the Wicked)

Від 2021 року я не оновлюю портфоліо на Artstation. На це є наступні причини:

  • Їхня «позиція» у війні росії проти України. У 2022-му було багато інцидентів, коли роботи художників в підтримку України видалялися з платформи, або до них закривалися коментарі. Окрім того, на GameDev DOU була інформація, що платформа досі працює в росії, має там офіс, платить зарплати й податки.
  • Їхнє ставлення до генерованого контенту на платформі: ігнорування\замовчування протесту художників.

Принципова позиція команди Cara стосовно AI була однією з вагомих переваг платформи в процесі пошуку альтернатив Artstation.

Там я вже понад рік, і наразі це моя улюблена соціальна мережа!

Cara все ще в беті, тому там можуть бути відсутні деякі базові функції, як от, наприклад: завантажити окрему обкладинку для публікації (зараз обкладинкою завжди стає перше зображення), чи можливість пересортувати порядок робіт у портфоліо. Впевнена, що з наступними оновленнями всі ці маленькі незручності будуть поступово виправлятися.

Зараз у мене є відчуття приємного, дружнього ком’юніті, яке насамперед зацікавлене в різноманітній творчості й щиро ділиться допомогою та підтримкою. Можливо це лише моя бульбашка, але мені справді приємно проводити там час. Також у мене склалося враження, що Cara залучає значно ширшу аудиторію митців: крім цифрової графіки, я зустрічала там швачок, графічних дизайнерів, чимало ілюстраторів книжок і різноманітної друкованої продукції, фотографів і фотографинь. Artstation, для порівняння, більш сконцентрований на ігрову і кіноіндустрію, спеціалісти з інших галузей там радше рідкість.

Я б дуже хотіла, щоб Cara повноцінно замінила Artstation. За можливості, ще й Instagram\Facebook\ Twitter, або щоб інші платформи трохи повчилися в Cara, як робити соцмережу приємною і зручною для користувачів. =]

Це буквально їх слоган, «platform by artists, for artists», з такою метою і створювали. Якщо вона ще не стала «пулом для компаній» (я насправді поки не знаю), то в неї є всі шанси для цього. Декілька HR-працівників я вже там бачила =]

«Cara зручніша в пошуку митців на роботу, бо завдяки відсіюванню згенерованих зображень, ви маєте певні гарантії, що перед вами портфоліо створене людиною»

Якщо ваш прибуток залежний від аудиторії (наприклад, ви commission artist) то бажано бути присутнім всюди, куди ваші руки дотягнуться. Якщо ви плануєте працювати в студії, то раніше обов’язковим був Artstation (чесно — вже понад рік ним не користуюся і не знаю як там справи), зараз такими залишаються Linkedin та Behance, і, маю надію, неодмінно стане і Cara.

Побачити більше робіт Ліни Кіт можна у її акаунті в Cara та Behance.

«Все ще не вистачає можливості додавати відео та 3D моделі»

Антон Скеор — Freelance Concept Artist and Illustrator (TΞMPLUM, The Wolf Among Us 2)

Я активно використовую Cara, Artstation та Instagram для публікації своїх робіт. Більшість моїх клієнтів знаходять мене через ArtStation, де вдалося набрати майже 15 тисяч підписників. Тому, як би він мені не подобався, поки не можу собі дозволити його покинути.

Але давно вже хотілось нової соцмережі, як Cara, де арт буде цінуватись. Плюс, сподобалось поєднання стрічки типу Twitter з функцією портфоліо. ArtStation не вистачає стрічки й репостів, Твітеру ж не вистачає окремого розділу для портфоліо.

Для мене не була важливою анти-AI позиція платформи, але так точно приємніше проводити в ній час, аніж роздивлятись кожен арт перед тим як лайкати: чи не за допомогою AI він зроблений.

Якщо коротко, то враження від перших місяців користування топ! Але все ще не вистачає можливості додавати відео та 3D моделі. Правда, поки не уявляю, хто буде з клієнтів шукати тут спеціаліста на проєкт.

Стосовно особливостей ком’юніті, то я просто підписався на всіх кого знаю і на окремих нових для себе художників, чиї роботи сподобались. На жаль ніколи не був частиною ком’юніті)

Загально, всі платформи must have, але Інстаграм мертвий, Twitter наполовину, ArtStation теж — це все лотерея. Та все ж команда Cara має всі шанси посунути ArtStation, якщо вдасться сплатити борг і знайти фінансування для подальшого розвитку.

Більше робіт Антона Скеора ви можете знайти в Cara, Artstation та Instagram.

«Відчуття ніби від Інстаграму в найкращі його роки»

Ольга Гищак — Freelance Illustrator and Concept Artist, Blizzcon2023 Art Contest Winner

Для основного портфоліо я використовую portfoliobox (це конструктор сайтів), а також ArtStation, Інстаграм, Твіттер, інколи Тамблер, нещодавно почала використовувати Cara. Також намагаюсь вести професійний акаунт у LinkedIn.

Попри те, що я не те щоб була постійно активною на ArtStation, мені подобалось туди заходити, щоб надихнутись людьми і їх роботами, а також слідкувати за новими артами студій, де я хотіла б працювати. Та згадуючи їх скандал з ШІ, а також політику щодо України, я все частіше думаю видалити звідти своє портфоліо, як це зробили багато художників.

Раніше основною моєю платформою був Інстаграм, але за останні роки ситуація там ставала все гірше, алгоритми стали набагато жорсткіші до художників, тож натхнення туди щось постити не було взагалі. З соцмережі, де люди ділилися своєю творчістю і життям, він перетворився на місце, де на кожному кроці реклама, а твої пости, аби хоча б твої підписники побачили. Останньою краплею стало повідомлення, що Інста може використовувати ваші роботи для навчання ШІ, як і ситуація з формою на заборону це робити, яка ніби постійно змінювала своє розташування аби її було незручно знайти в налаштуваннях. Після цього Cara і завірусилась серед художників, які не витримали такої наглості. Я теж вирішила дати їй шанс.

Анти-AI принцип був точно одним із найбільших мотиваторів. Мені було важливо, що СЕО цієї соцмережі: фотографиня, яка сама до цього постраждала від плагіату і точно розуміє проблематику. Це важливо, бо зважаючи на останні тенденції, більшість соцмереж поступово стають все більш комерціалізованими і націленими на ведення бізнесу, а не на спілкування й обмін інфою між людьми.

Cara мені дуже сподобалася! Серйозно, відчуття ніби від Інстаграму в найкращі його роки. Були невеличкі проблеми, через те що платформа була новою і, відповідно, багато моментів були ще не до кінця оптимізовані. Але те що там обʼєднались риси Інсти і Twitter (таймлайн і портфоліо) для мене було просто ВАУ. На мій погляд, такою і має бути ідеальна соцмережа для художників, адже в Інстаграмі часто не вистачає функції таймлайну для оголошень, скетчів, думок тощо, а у Twitter окремої збірки картинок, як в портфоліо, контент для якої ти міг би сам підібрати. У Cara ці ключові функції обʼєднали і це кайф.

Також, звичайно, було приємно користуватись стрічкою, де немає постійної реклами або сміття як в Інстаграмі. Так що так, загалом все дуже прикольно і я правда сподіваюсь що Cara буде тільки рости і розвиватись.

Стосовно бажаних функцій, то хотілось би мати можливість створення тек для портфоліо і, можливо, можливість колаборації (наприклад щоб можна було поділитися ілюстрацією створеною з іншим художником.) Також було б цікаво інколи проводились челенджі чи конкурси на різні теми, як на ArtStation, це був би класний спосіб ще більше обʼєднати митців.

Дуже приємно знаходитись серед людей які так само як і ти втомились від Інстаграму і його викрутасів. Коли бачиш, що ти не один стає легше все це вивозити, адже дуже легко зневіритись у своїх скілах, коли твої пости просто не відображаються людям у стрічку і, відповідно, збирають мало фідбеку. І це після років побудови звʼязку з аудиторією, що потребує постійної уваги і важкої роботи. Сформувався такий собі сейфспейс :)

Зараз максимально важко робити прогнози щодо майбутнього, адже дуже багато факторів швидко змінюється. Я думаю багато залежить від популярних в інших мережах художників, а також від великих студій: від того чи вирішать вони створити там свої акаунти. На мій погляд, це точно може задати тренд. Поки що практика показала, що всі надто звикли до класичних соцмереж типу Інстаграму і Twitter, людям ну дуже важко пробувати щось нове, а тим паче відмовлятись від роками нажитої аудиторії і постів, що цілком зрозуміло. Але мені правда хотілось би щоб ця тенденція колись зламалась і для художнього комʼюніті настали світлі часи.

Це дійсно соцмережа від художників і для художників, для поціновувачів арту, але не певна, що вона при цьому не може бути місцем для пошуку фахівців.

«Туди вже переїхало багато дійсно класних художників, багато з яких навіть перестали постити кудись ще»

Так, можливо вона не така масова, як ArtStation чи Інстаграм, але функціонал дійсно дає можливість зручно і швидко дізнатись як про рівень скілу митця, так і про те, чим він живе, як практикується, що, на мій погляд, може зіграти тільки в плюс для пошуку людей. Все залежить від того, як буде і чи буде Cara далі розвиватись і яким буде у художників до неї інтерес.

З мастхев майданчиків я б точно згадала LinkedIn, який все ж більш робоча мережа, ніж мережа суто для художників, але так чи інакше вона все одно залишається основним способом комунікації з компаніями і нетворкінгу з іншими фахівцями. А так, я думаю, важливо бути там, де публікуються ваші улюблені студії, де ви хотіли б колись працювати.

На цю мить, на жаль, Інстаграм і Twitter все ще тримаються в топі за активністю людей, що на мою думку більше через звичку ніж через якість цих соцмереж, але майбутнє цього всього дуже непевне.

Я щиро бажаю творцям Cara продовжувати покращувати і оптимізувати функціонал, бо мені правда дуже подобається оріджин цієї мережі і сейфспейс для художників без ШІ чи потреби постійно годувати алгоритми. Загалом дуже хотілося б щоб Cara стала більш визнаною у спільноті і щоб там можна було не тільки ділитися артами з іншими людьми, а і шукати замовників чи людей на проєкти. Будемо сподіватись на краще!


Ознайомитись з роботами Ольги Гищак можна в Cara, Twitter (X), Instagram та ArtStation

«Вона вже потихеньку займає місце ArtStation»

Оксана Добровольська, Freelance concept artist MachineGames, Activision/Blizzard, Plarium

Наразі в основному я використовую Cara та Instagram, на ArtStation інколи щось публікую, але більше не бачу особливих перспектив в ньому.

Ставлення до нього почало псуватись після їх реакції на роботи українських митців від початку повномасштабного вторгнення та цензурування робіт на тему війни. Потім відмова підтримати художників у боротьбі проти використання їх робіт для навчання АI. Загалом це дуже підбило платформу. Наразі моє портфоліо все ще зберігається на цьому ресурсі, але, якщо чесно, на мою думку платформа втратила актуальність, репутацію і дуже великий шматок аудиторії, зокрема сильних митців, більшість з яких наразі активні у Cara.

Я шукала альтернативну платформу. Мені сподобалась їхня позиція: я б не хотіла, щоб мої роботи використовувались без мого відома і дозволу для навчання AI, тому це стало однією з причин переходу.

Я зареєструвалась там ще на самому початку, коли людей було ще ну геть трішечки, але в цілому вона вже тоді склала дуже приємне враження. Сайт досить зручний: є таймлайн, де ти можеш поділитись процесом або думками, і окремо портфоліо. Плюс, актуальний не тільки CG контент, а й традиційні матеріали, і це мене особисто дуже тішить. Можливо був би корисним розділ з туторіалами та маркетплейс, але це скоріше просто додаткові опції ніж необхідність.

Зараз, звісно, там дуже багато нових юзерів, особливо після того, як Meta оновила свою політику щодо навчання їх AI моделей на контенті що публікується на їх ресурсах.

Як на мене, то вона вже потихеньку займає місце ArtStation, за останні декілька місяців був дуже великий наплив людей до Cara, з’явились вакансії від великих компаній і дуже жива аудиторія художників.

«Це згуртоване загальною проблемою комʼюніті, обʼєднане спільними поглядами, тому круто бути його частиною»

Думаю її ріст і розширення функціонала лише питання часу. Знову ж, якщо порівняти динаміку зі старту, то розвивається платформа дуже швидко. Вона може стати дійсно класним безпечним місцем де поважаються потреби і права кріейторів, тому чому ні, варто як мінімум спробувати.

Більше робіт Оксани Добровольської ви можете знайти в Cara та Instagram

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному3
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Розділ вакансій не оновлявся вже місяці три... І там всі ті компанії що спамлять вебсайти, бо їм треба по закону робити вигляд що вони створюють робочі місця.
Сам по собі сайт копіює жахливі фішки нового твітеру, типу як розділяти стрічку на «популярне» і «нове», фіча яка під корінь вбила видимість не тисячників і перетворила хештеги на «старі віральні роботи vs помийка». Загалом зараз враження якогось фуршету сформованої тусовки, гульнемо останній раз під час чуми.

Підписатись на коментарі