Помилки ціною в сотні мільйонів доларів, піковий онлайн у 83 людини і обов’язковий Concord. Найгучніші ігрові провали 2024 року
Рік, що минає, був насиченим для ігрової індустрії. У
Suicide Squad: Kill the Justice League — розчарування за $200 млн
Минулого року головний реліз для Warner Bros. Games припав на лютий — тоді вийшов рольовий бойовик Hogwarts Legacy. Його тепло прийняли оглядачі і лише за два тижні гра розійшлася накладом у понад 12 млн примірників. Вона стала бестселером у багатьох країнах, посунувши з п’єдесталу навіть Call of Duty. Та в цьому році ігровому підрозділу WB не вдалося повторити успіх.
Головним релізом
У Steam максимальна кількість одночасних гравців в «Загоні самогубців» не дотягнула навіть до 13,5 тисяч. Лише через кілька тижнів після випуску гри фінансовий директор Warner Bros. Discovery Гуннар Віденфельс зізнався — вона не виправдала фінансових очікувань. Загалом компанія тут втратила близько $200 млн.
На початку осені Rocksteady, яка працювала над Suicide Squad, довелося розплачуватися за провал. QA-відділ студії скоротили майже вдвічі, а один зі співробітників навіть зазначив, що його звільнили посеред відпустки по догляду за дитиною. Нещодавно роботу втратили ще майже сто розробників з Warner Games Montreal. Про це стало відомо через кілька днів після новини, що активна підтримка Suicide Squad: Kill the Justice League зупиниться в січні 2025 року. Лише через рік після виходу гри.
«Пінний» провал клона Splatoon
Барвистий та веселий шутер Foamstars від Square Enix мав стати головним конкурентом Splatoon, яка є ексклюзивом Nintendo. Нагадаємо, що третя частина Splatoon лише за три дні після релізу розійшовся накладом у майже 3,5 млн копій і стала найшвидше продаваною грою всіх часів у Японії. Sony вирішила, що успіх цієї франшизи можна використати у себе на платформі й у 2022 році анонсувала кооперативний шутер Foamstars. На релізі тут було вісім персонажів та п’ять режимів гри.
Однак дива не сталося. «Пінний клон» Splatoon здався гравцям нецікавим і на початку грудня в Square Enix повідомили, що новий сезон стане останнім. Після 17 січня наступного року розробники не будуть випускати новий контент, хоча усі онлайн-сервіси будуть доступними. Можливо, ситуацію з Foamstars не можна назвати надзвичайно гучним провалом, однак це хрестоматійний приклад того, що далеко не всі клони ігор працюють. Навіть якщо їх робили в такій поважній компанії, як Square Enix.
Потрійний провал Ubisoft
Попри те, що 2024 рік був надзвичайно насиченим для Ubisoft, успішним його назвати не вийде. Дехто навіть може сказати, що це були чи не найгірші дванадцять місяців для компанії. Проблеми почалися на релізі піратської пригодницької гри Skull & Bones. Вона мала вийти наприкінці 2018 року, однак вихід відкладали щонайменше вісім разів. У лютому цього року реліз все ж відбувся. Та ні видатних фінансових показників, ні захмарного онлайну гра не показала. Наприклад, у Steam вона вийшла у серпні і рекордний онлайн там склав лише 2615 гравців.
Іншим провалом цього року став багатокористувацький шутер XDefiant. Гра вийшла навесні і стала першим великим продуктом Ubisoft з українською локалізацією. У день виходу шутер зібрав мільйон гравців, що є рекордом для компанії. Через дві доби цей показник піднявся до трьох мільйонів, а за два місяці до 11 млн. Здавалося, що у шутера справи йдуть гарно, аж поки.. компанія не анонсувала закриття XDefiant. Річ у тім, що вже у серпні кількість користувачів знизилася до 20 тисяч, а на початку грудня стало відомо, що сервери гри відключать 3 червня 2025 року.
Третьою невдачею цього року стала пригодницька Star Wars Outlaws. Хоча гра отримала загалом схвальні відгуки, вона не змогла заробити багато грошей. Наприклад, рівень її продажів був на 15% менший за показники Assassin’s Creed Mirage. При цьому бюджет був на 30% вищий. Ба більше, після виходу Outlaws акції Ubisoft помітно просіли. Згодом в самій компанії визнали, що гра не виправдала своїх очікувань. Якщо вам цікаво дізнатися, які саме є проблеми в грі, то запрошую почитати наш огляд за цим посиланням.
Три глобальні невдачі поспіль помітно вплинули на Ubisoft. Ціна її акцій впала до рівня 2014 року, менеджмент вирішив повернути працівників в офіси, а навколо компанії почалися активні розмови про продаж чи розділення. Аналітики навіть дали прогноз, згідно з яким Ubisoft стане приватною, спираючись на китайського гіганта Tencent, як на «головного партнера та акціонера». В такий непростий період єдиною втіхою може стати Prince of Persia: The Lost Crown, який не тільки заробив грошей, але й отримав на The Game Awards 2024 перемогу в категорії «Інновації в доступності».
Dustborn — провал на 83 гравця
Цього року багато ігор сварили за «лівий» нахил, або ж надмірне використання woke наративів. Від цього постраждала Suicide Squad: Kill the Justice League, а також Concord та Dragon Age: Veilguard, про які мова піде нижче. Однак чемпіоном за кількістю негативних відгуків через так звану «повістку» став пригодницький бойовик Dustborn.
Що це таке і чому ви про нього нічого не чули? Гра вийшла у серпні цього року і створила її студія Red Thread Games, яку багато хто знає по квесту Dreamfall Chapters. Свого часу Red Thread отримала близько 1,3 мільйона євро від Норвезького інституту кіно на розробку Dustborn, а також близько 150 тисяч євро у вигляді грантів ЄС. А не чули ви про неї, скоріш за все, тому, що максимальний онлайн Dustborn у Steam склав 83 людини. Ілюстрацією феноменального рівня зацікавленості в грі з боку гравців може стати сумне фото її стенду на Tokyo Game Show 2024.
Засновник Red Thread Games Рагнар Тернквіст в одному зі своїх інтерв’ю зазначив, що здивований негативною реакцією гравців та навіть думає про те, щоб піти з індустрії. Згодом розробники заявили, що готові до дискусії, однак вимкнули коментарі до деяких своїх публікацій в X.
Найгучніший провал року
Що ж, ось і дійшла черга до головного провалу року, за версією багатьох гравців та ігрових видань. Про геройський шутер Concord від студії Firewalk багато розповідати не треба — кожен, хто хоча б трошки слідкує за індустрією знає про цю гру. Вона розроблялась протягом тривалого часу, Sony покладала на неї багато надій і планувала побудувати навколо медіафраншизу на кшталт «Зоряних війн». Навіть придбала Firewalk Studios для цього.
Та не судилося. У Steam одночасний онлайн не перевищив навіть позначку у 700 гравців, а за даними аналітиків було продано загалом 25 тисяч копій Concord. Для гри з бюджетом в сотні мільйонів доларів такий результат — епічних масштабів фіаско. І ще гучнішим воно стає на фоні успіху Helldivers 2, іншого багатокористувацького шутера від Sony. Природно, що лише через два тижні після релізу сервера гри закрили. Через кілька місяців закрили і Firewalk Studios.
Причин для падіння у Concord достатньо. Тут і засилля woke наративів з займенниками, і токсична позитивність під час роботи над грою, і абсолютне нерозуміння творців гри її місця на ринку. Ніхто під час роботи над Concord не подумав, як реліз з цінником $40 буде конкурувати в жанрі, де є безкоштовні мастодонти Valorant та Overwatch 2.
На думку Таддеуса Сассера, директора розробки Marvel Rivals (ще одного геройського шутера, що вийшов цього року), творці Concord не принесли жодної унікальної цінності у свою гру. Тому вона і не змогла переманити користувачів від конкурентів. Тут варто дослухатися до Сассера. Зрештою, в Marvel Rivals за два тижні зіграло 20 млн людей.
Невпевнений провал Dragon Age: Veilguard
На роль кандидата останнього провалу року претендує рольовий бойовик Dragon Age: The Veilguard від BioWare. Примітно, що четверта велика гра у франшизі та безпосереднє продовження Dragon Age: Inquisition загалом отримало схвальні відгуки від преси. На Metacritic оцінки The Veilguard коливаються від 75 до 85. На OpenCritic гру рекомендують 68% критиків і дехто з оглядачів навіть назвав її «новим початком для серії».
Ба більше, журнал Time визнав The Veilguard грою року, а редактор Bloomberg та відомий інсайдер Джейсон Шраєр звернув увагу на стартові показники проєкту і зазначив — вислів «go woke, go broke» цього разу не спрацював. Щоправда, з ним не погодилися гравці. Вони наголошували, що за числом одночасних користувачів у Steam гра не змогла обійти навіть дочасний доступ Hades II. Піковий онлайн The Veilguard склав трошки менше ніж 89,5 тисяч. Це рекордний показник для BioWare, однак нова Dragon Age не змогла обійти продажі, наприклад, Final Fantasy VII: Rebirth чи Dragon’s Dogma II.
Представники студії та компанії Electronic Arts, яка видала гру, активно наголошували, що такий результат — фінансовий успіх. Їх впевненість у своїй позиції навіть породила хвилю мемів в ігровій спільноті. Гравці звернули увагу, що пік у 90 тисяч для такої масштабної гри це не дуже гарний результат. Особливо в умовах, коли є феноменальні за показниками релізи на кшталт Black Myth: Wukong чи Palworld. Ще одним аргументом провалу Dragon Age: The Veilguard стала перша знижка на гру у Steam — за два місяці після релізу ціну знизили на 35%.
Більшість гравців сварить нову частину за просування woke ідей та орієнтир на DEI (diversity, equity and inclusion). Та проблеми The Veilguard куди глибші. Вона спілкується з гравцем, ніби йому за замовчуванням 7 чи 8 років; розказує те, що можна легко показати і дивує неймовірно погано написаними діалогами. Якщо ж говорити про ігровий процес, то для цього потрібно робити окрему публікацію.
24 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів