«Цивілізація» без України, локалізоване Середньовіччя в Kingdome Come 2 і найочікуваніший реліз в Steam. У що пограти в лютому
Памʼятаю, як в лютому 2019 року всі геймери з круглими очима дивилися на календар релізів. Тоді за один місяць вийшли Anthem, Metro: Exodus, Far Cry New Dawn і Crackdown 3. А потім ще й Respawn зверху звалилася зі своїм несподіваним запуском Apex Legends. І так, не всі ці ігри виявилися якісними, але напередодні їхнього виходу конкуренція здавалася божевільною. Тому що вільний час у всіх обмежений, як і фінанси на розваги.
Зараз ситуація повторюється. Лютий
Kingdom Come: Deliverance II — 4 лютого
Платформи: ПК, PS5, Xbox Series X, Series S
Розробник: Warhorse Studios, Чехія
Наш слоняра в рейтингу! Варто було гарно попросити розробників додати українську локалізацію, як вони це зробили. А Даніель Вавра, засновник команди й творець Mafia, підтримував Україну після повномасштабного вторгнення. Та й взагалі — студія не дивиться на тренди, а розвиває свою самобутню серію реалістичних RPG. Це варто поваги.
У сиквелі продовжується історія головного героя, Генрі зі Скеліце. Молодик і далі крокує шляхом до помсти за смерть батьків. Проте тепер ставки зросли. Протагоніст повинен зрозуміти, що таке — бути справжнім воїном. Генрі примірить камбезон повстанця і стикнеться зі ще могутнішими ворогами. Головний з них — король Угорщини Сигізмунд, який приніс спустошення в Богемію XV століття.
Що ж до ігроладу, то тут розробники «наростили мʼяса». Сиквел лишається все такою ж хардкорною RPG, де бойова система побудована на фехтуванні, для збереження потрібні спеціальні зілля, а одяг впливає на ставлення NPC до Генрі.
Проте Warhorse додала у світ системності, щоб навколо гравців розвивалося більше випадкових подій. Битви доопрацювали, зробили більш динамічними й реалізували вогнепал. А роль соціальних механік підвищили. Все це помістили в масштабнішу постановку, тож маємо шанс отримати найреалістичніше Середньовіччя, яке взагалі бувало в іграх.
Rift of the NecroDancer — 5 лютого
Платформи: ПК
Розробник: Brace Yourself Games, Канада
Серед інді-ігор, які вийдуть у лютому, простежується очевидний тренд — всі вони представляють нішеві жанри. У таких проєктів є шанси знайти свою невеличку аудиторію навіть на фоні високої щільності мастодонтів. Rift of the NecroDancer якраз чудово це демонструє.
Духовно проєкт продовжує традиції попереднього релізу канадських розробників — Crypt of the NecroDancer. Новинка теж належить до ритмічних ігор, проте відрізняється за ігроладом. Механічно вона ближча до Guitar Hero. Користувачам знадобиться знищувати монстрів, які лізуть через розлом у наш світ. Для цього необхідно в такт натискати вказані кнопки.
У ворогів будуть певні особливості поведінки — одні змінюватимуть смугу руху, а інші потребуватимуть декількох ударів. Найважчими випробуваннями стануть битви з босами, які матимуть власні ігроладні особливості. Творці підготували саундтрек із понад тридцятьма композиціями від знаменитих виконавців. Заявлено також декілька режимів та таблиця лідерів для порівняння своїх результатів з іншими користувачами. А між проходженням рівнів можна буде відпочити в різних мінііграх.
Sid Meier’s Civilization VII — 11 лютого
Платформи: ПК, PS5, Xbox Series X, Series
Розробник: Firaxis Games, США
Сьому «Цивілізацію» в українській ігровій спільноті не матюкає хіба що лінивий. Але воно й зрозуміло. Спочатку розробники встановлюють ціну в 3 тисячі гривень за базову версію на ПК, не додають Україну та ігнорують будь-які прохання з цього приводу. А потім ще й анонсують російську імперію з Катериною II на чолі, у якої є особлива властивість «душа». Тепер Firaxis цілком заслужено годують чимось коричневим і неприємним.
Проте Civilization VII проєкт все ж очікуваний, тож коротко згадаємо про нього. Фундамент у серії не змінюється вже десятки років, тому назвемо ключові зміни. Замість єдиної часової лінії зʼявиться система епох, у кожній з яких потрібно буде перемогти. Всі історичні періоди матимуть свої акценти та особливості.
Пріоритет у сьомій частині робиться на лідерові — саме його обиратимуть гравці замість фракції. Серед змін також варто відзначити систему випадкових наративних подій та механіку командирів. Останні дозволяють обʼєднувати юнітів в загони та позбавляють від непотрібного мікроменеджменту армій. У превʼю Civilization VII хвалили, але з огляду на поведінку розробників, краще двічі подумати, чи варто купувати проєкт.
Date Everything! — 14 лютого
Платформи: ПК, PS5, Xbox Series X, Series S, Nintendo Switch
Розробник: Sassy Chap Games, США
А ось і ще один нішевий представник інді-сцени. З назви зрозуміло, що за жанром — це симулятор побачень. Однак він має свою незвичайну фішку. Формувати відносини потрібно буде з предметами, які набули людської подоби.
Головний герой гри — дипломований фахівець з обслуговування клієнтів. Але він втратив роботу через штучний інтелект. У цей момент йому надсилають таємничий подарунок, всередині якого знаходяться «побавіатори». Так називаються спеціальні окуляри зі здатністю оживляти предмети. Завдяки пристрою всі обʼєкти в домі стали особистостями, доступними для стосунків.
Завести роман з кожним персонажем — головна ціль гри. Загалом доступно 100 партнерів, які уособлюють побутові предмети. Вони відрізняються за образом та характером і мають власні сюжетні лінії. У кожного персонажа є три фінали. Який саме побачить користувач, залежить від його рішень. А ще розробники підготували безліч жартів та каламбурів, щоб створити веселу атмосферу.
Avowed — 18 лютого
Платформи: ПК, Xbox Series X, Series S
Розробник: Obsidian Entertainment, США
Памʼятаю, коли Avowed анонсували у 2020 році, всі були в захваті. Гру одразу охрестили «конкурентом Skyrim» через вид від першої особи й комбіновану бойову систему. Та коли зʼявилися ігроладні ролики, очікування якось знизилися. І це дивно, адже йдеться про гру від Obsidian — майстрів рольового жанру.
Avowed має спільний всесвіт з Pillars of Eternity. Події розгортаються на віддаленому острові Живі Землі, куди прибуває протагоніст. Він — посланець великої держави Едір, яка розташована на материку. Правитель відправив головного героя розібратися з таємничою хворобою, яка бушує на острові. Однак зовсім скоро протагоніст зʼясовує, що загадковим чином повʼязаний з Живими Землями.
Розслідування таємниць, включно з несподіваною роллю обраного, буде центральною ниткою в сюжеті. Паралельно розвиватимуться політичні інтриги та драматичні історії персонажів. На пропрацюванні NPC, особливо супутників головного героя, в Avowed зроблено основний акцент.
Щодо ігроладу, то тут варто відзначити бойову систему. В ній поєднується застосування зброї та магії. Гравець зможе експериментувати з комбінаціями знарядь для вбивства та заклинань, щоб створити власний стиль. Битви доповнюються пропрацьованою фізичною моделлю, наприклад, вогонь здатен підпалити противника та деякі елементи оточення, а лід — заморозити.
Lost Records: Bloom and Rage — 18 лютого
Платформи: ПК, PS5, Xbox Series X, Series S
Розробник: DON’T NOD, Франція
Нескладно уявити, як пітчилася Lost Records: Bloom and Rage. Там було щось на кшталт: «Ми не маємо прав на Life is Strange, тож зробимо нову Life is Strange — ще більш дівочу та кінематографічну». Підхід ніби й має сенс, але наскільки великою буде цільова аудиторія гри, поки незрозуміло. Розробники ще й вирішили поділити проєкт на епізоди: перший вийде в лютому, а другий — у квітні.
Історія в грі розповідає про чотирьох подруг і розвивається у двох часових лініях — 1995 і 2022 роках. Гравцям потрібно буде перемикатися між ними, формуючи сюжет, щоб розгадати головну загадку. Під управління користувачів потрапить Сванн. У
А у
Era One — 20 лютого
Платформи: ПК
Розробник: Team Complex, Велика Британія
На відміну від Lost Records, Era One — повністю про ігролад. Це гібрид стратегії в реальному часі та містобудівного симулятора. Гравцям знадобиться створити власну базу і флотилію кораблів, щоб боротися за виживання та місце у галактиці.
Головна особливість Era One полягає в глибині механік. Розробники доклали зусиль, щоб деталізувати кожен аспект ігроладу. При побудові баз можна самостійно розташовувати модулі та приміщення, вибирати їхню форму й інтерʼєр. Паралельно необхідно турбуватися про надходження ресурсів, які є дефіцитними у всесвіті проєкту. Забезпечення життєдіяльності свого форпосту стане однією з головних задач.
Схожим чином реалізовано зведення флотилії. Гравцям надається велика варіативність у виборі озброєння, силових установок, вантажних трюмів, захисних систем тощо. Можна самостійно обирати, що і де саме розташувати в межах кожного корабля. А в боях користувачі в реальному часі керуватимуть флотом. У цьому полягає стратегічна компонента Era One.
Зверху на ігролад лягає глобальне прокачування з поступовим опануванням технологій. І обрамляє все це лор, в якому розповідається про колонізацію космосу людьми та зведення Наві Мундо — величезних самодостатніх міст. Та через брак ресурсів вся політична система розвалилася, а спроба міграції провалилася. В такому ландшафті людство продовжує боротися за виживання, поки на горизонті маячить надія на нове джерело енергії.
Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii — 21 лютого
Платформи: ПК, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, Series S
Розробник: Ryu Ga Gotoku Studio
Знаєте, коли дійсно потрібно буде турбуватися за стан геймдеву? Якщо за рік не вийде жодної частини Like a Dragon, вона ж колишня Yakuza. Ryu Ga Gotoku навіть не приховує, що налагодила свій пайплайн для швидкої розробки нових ігор. Розробники використовують багато напрацювань з минулого проєкту при створенні наступного. Ось і випадку з Pirate Yakuza in Hawaii базисом слугує торішня Infinite Wealth.
Однак різниця між проєктами все ж значна. Новинка входить до лінійки спін-оффів, в яких бойова система реалізована в реальному часі. Тут вона наближена до Like a Dragon: Ishin! — така ж гіпертрофована та епічна, проте з поправкою на антураж. У свіжому проєкті демонструються пригоди Горо Мадзіми на Гаваях. Культовий герой втратив памʼять і став справжнім піратським капітаном. Протагоніст з командою змагатиметься з найзатятішими морськими негідниками в пошуках легендарного скарбу.
Вкупі з антуражем йдуть морські бої. Skull and Bones провалилася, то хоч тут вдасться відірватися. Гравці кермуватимуть кораблем, віддаватимуть накази, вестимуть вогонь і братимуть ворогів на абордаж. До нововведень також відносяться прокачування корабля та унікальні бойові стилі.
Kaiserpunk — 27 лютого
Платформи: ПК
Розробник: Overseer Games, Хорватія
Ще одна цікава жанрова суміш для любителів вдумливого ігроладу. У Kaiserpunk стикуються елементи глобальної стратегії та містобудівного симулятора. А додатковий привід приглянутися до проєкту — це наявність української локалізації.
Гравці відправляться підкорювати альтернативне XX століття, яке за антуражем нагадує трішки менш індустріалізований стімпанк. Головна задача — це збудувати власне місто-державу, розвивати його і розширювати вплив на політичній арені. Зробити це нелегко, адже у світі бушують війни, а межі на мапі постійно змінюються.
Процес будівництва загалом традиційний, але ретельно пропрацьований. Велике значення приділяється розташуванню споруд, їхньому покращенню та логістиці. Налагодження виробничих ланцюжків взагалі зробили окремим пластом ігроладу. У Kaiserpunk реалізовано 100 видів ресурсів, які повʼязані між собою у промисловості.
На глобальній карті також заготовлено чимало механік. Завоювання нових регіонів, кожен з яких має бонуси та штрафи, — лише одна з них. У військовій компоненті важливо грамотно керувати арміями та прокладати маршрути. Дипломатія йде поруч з війною — користувачам доведеться протистояти цілим імперіям, тож без вірних союзників та торгових партнерів впоратися не вдасться.
Monster Hunter Wilds — 28 лютого
Платформи: ПК, PS5, Xbox Series X, Series S
Розробник: Capcom, Японія
Безапеляційно головний реліз місяця. І це не я щось собі придумав, а статистика Steam каже. Monster Hunter Wilds на першому місці серед найбажаніших проєктів в сервісі. А ще ігри серії продаються багатомільйонними тиражами. Rise, яка вийшла у
Це доволі цікаво, враховуючи, що ніяких революційних змін свіжа Monster Hunter не вносить в серію. Гравці все ще полюватимуть на гігантських монстрів, використовуючи масивну зброю. Нових видів, до речі, розробники не заготували. Збір ресурсів і матеріалів з чудовиськ, детальний крафт, милі компаньйони — все це в наявності. Необхідність ретельно вивчати ворогів та шукати їхні слабкі місця — теж на місці. Як і неймовірно реалістичне приготування їжі.
З нового у Wilds піщано-степовий регіон Заборонених земель. Умовний сюжет про якогось раніше невідомого монстра у цій місцині. Бестіарій, який розширився декількома чудовиськами. А ще — більший нахил в тактичну компоненту. Користувачам знадобиться приділяти додатковий час вивченню поведінки та ареалів проживання монстрів. Загалом вимальовується типовий Monster Hunter — все ще весела забава, якщо є компанія друзів.
13 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів