Українська локалізація, питання до складності та море фансервісу. Огляд винахідливого платформера Astro Bot
Геймдев — бізнес, подекуди, непередбачуваний. Тільки у цьому році Sony випустила одну з найбільш популярних та одну з найбільш провальних багатокористувацьких ігор. До релізу ніхто не пророкував Helldivers 2 такого успіху. В той час, як на Concord у компанії явно були великі плани, але не судилося. Шутер вийшов наприкінці серпня і за два тижня розробники оголосили про закриття серверів та повернення грошей.
І ось на фоні цього приголомшливого провалу до релізу готується ще один ексклюзив Sony — Astro Bot. Це платформер від японської Team Asobi, яка своєю чергою зародилася як команда в середині вже закритої Japan Studio (Ape Escape, LocoRoco, Patapon, Gravity Rush, Bloodborne).
В Team Asobi працює 65 розробників. Студія відповідала за створення технодемок, на кшталт, The Playroom або Astro Bot Rescue Mission для PS VR. Втім, у
Astro’s Playroom була хоч і невеликою, але повноцінною грою, яка витискала максимум можливостей з геймпада Dualsense. Я пройшов її повністю і був здивований, що студія не випустила продовження такої чудової гри. Та як виявилося, треба було трохи зачекати.
Тож зустрічайте повноцінний сиквел — Astro Bot. Платформер про маленького робота, який шукає загублених ботів, подорожує планетами та бʼється з ворогами. 6 галактик та 80 рівнів, безліч камео героїв з інших ігор PlayStation і не тільки. А також — повноцінна українська локалізація на релізі. Це взагалі вперше від Sony.
Якою вийшла гра? Чи варта вона уваги?.. Звісно варта! Нижче розповім, чому. Пристебніть ремені безпеки, наш зореліт вирушає у невелику захопливу подорож.
Трохи сюжету і знайомство зі світом гри
Строката компанія ботів подорожує космосом на своєму зорельоті у вигляді PS5. Аж раптом їх атакує злий іншопланетянин. Він трощить корабель та краде чип. І ви здійснюєте аварійну посадку на загубленій планеті. Тепер ваша задача: відшукати решту команди (це 300 ботів), а також — деталі від корабля, які розкидало по сусідніх галактиках.
Так, сюжет доволі примітивний. Але він тут і не головний. Все ж це платформер, який має розважати вас геймплеєм. І з цим він справляється на всі 100%.
Загалом у вас є планета-хаб, куди ви будете привозити знайдених ботів. Тут можна міняти костюми своєму Астро, змінювати скіни космічному човну-геймпаду, на якому подорожуєте планетами, а також за внутрішньоігрові монети купувати предмети для ботів-персонажів з інших ігор.
Це окрема розвага потім ходити локацією і взаємодіяти зі знайденими ботами.
Під час гри ви будете послідовно відкривати пʼять галактик. В кожній — шість основних локацій, дві додаткові, а також чотири локації зі ускладненими випробуваннями. Ще є секретна галактика з бонусними локаціями, дорогу до яких треба відшукувати в інших світах.
В кожній галактиці є свій бос, якого треба здолати, щоб звільнити одного з особливих ботів. Як правило — це камео якогось персонажа з інших ігор Sony. Після звільнення такого персонажа, зʼявляється ще одна локація в стилі гри, з якої завітав цей персонаж. І мова не тільки про візуальний стиль, а й про відповідні механіки тощо.
Ми навмисно не розкриватимемо цих персонажів, щоб не псувати вам проходження спойлерами. Однак наведемо приклад, який і так вже потрапив в усі трейлери. Але і його сховаємо під спойлер.
Спойлер
В одній з галактик ви знаходите Кратоса і Атрея. Після чого отримуєте сокиру Кратоса і повноцінну локацію «Бот війни». Тут ви досліджуєте засніжені скандинавські пейзажі, зустрічаєте Йормунґанда, рятуєте Брока і Сіндрі, відкриваєте скрині з лутом, розвʼязуєте головоломки і заморожуєте ворогів сокирою.
Це цікавий і приємний досвід ось так в одній грі ходити «в гості» до інших ігор.
Камео — це добре. Ударна доза ностальгії — також. Але що там з геймплеєм? Давайте зʼясуємо.
Геймплей
Перш за все Astro Bot — це платформер. Тож кор-геймплей тут відповідний. Але проходження рівнів постійно урізноманітнюється спеціальними девайсами або ж умовами на локаціях.
Так, ви можете отримати джетпак-курку, з якою можна робити дуже високі стрибки, пробивати стелі або ж виривати з землі певні предмети. Є жабʼячі рукавиці, щоб хапатися за уступи або бити ворогів здалеку. Є годинник для уповільнення часу — дуже корисна штука, там де треба ухилятися від купи проджектайлів або ж перестрибувати провалля.
Для демонстрації того, що ми перелічили, можна подивитися уривок з фінальних титрів — їх розробники подали оригінально.
Є також й інші цікаві механіки. Наприклад, пристрій, що зменшує вас. Чи перетворює на губку і дозволяє взаємодіяти з водою — вбирати у себе, щоб збільшуватися в розмірах, гасити вогняних ворогів тощо.
А ще ж є певні умови на самих локаціях, як от водні рівні або день-ніч, коли ви буквально перевертаєте локацію під час проходження. І це я назвав дааалеко не всі механіки.
Загалом це така гра, де постійно думаєш, чим ще тебе будуть дивувати розробники. Подекуди, було відчуття, як при проходженні It Takes Two. Хоча не беруся стверджувати, що Team Asobi досягли такого ж рівня різноманіття механік.
Але тут варто зазначити, що основні місії все ж не кидають серйозних викликів вашим навичкам. Для справжнього челленджу варто відкривати додаткові рівні. Для цього в кожній галактиці треба відшукати і розбити астероїди. Так ви зможете вивільнити загалом 16, на перший погляд, коротких локацій, які змусять добряче спітніти під час їхнього проходження.
Також складними можуть здатися деякі босфайти. Однак розробники чомусь вирішили полегшити їх, і на бійки з босами дали два додаткових життя. В інших випадках Астро помирає від першого ж удару та повертається на чекпоінт.
І все ж Astro Bot — це гра про веселощі і дослідження, де приємно провести час, відпочити, знайти всі секрети. Не варто очікувати від неї складнощів в дусі Super Meat Boy.
Як гра виглядає та звучить, і що з українською локалізацією
Якихось проривів у графіці, в порівнянні з Astro’s Playroom тут немає. Але гра виглядає гарно. Тут багато деталей, з якими можна взаємодіяти. Якщо підлога завалена листям чи снігом, варто розкрутитись, щоб розкидати його — ймовірно ви знайдете прохід у секретну локацію. Схопитеся за мотузку — на ній можна розгойдатися і стрибнути на велику відстань. Потрапили у воксельний рівень — бийте все, що бачите! десь там під численними кубиками може бути заховане щось корисне.
На загальне сприйняття впливають також звуки та вібрації геймпада. Це дає змогу краще відчувати, наприклад, якими поверхнями ви рухаєтеся, як йде дощ, як ви катаєтеся верхи на металевій кулі, як десь кличе на допомогу загублений бот тощо. В цьому сенсі розробники витримали високу планку, яку задали ще в Astro’s Playroom.
Якщо ж казати про саундтрек, то тут є як перевірені попередньою грою хіти на кшталт SSD (це просто треба чути), так і нові атмосферні треки. Чого тільки варта пісня співочого дерева. Загалом музика тут здебільшого фонова, але при цьому така, яку хочеться наспівувати під час гри.
І звісно ми не могли не згадати про українську локалізацію в грі. Це вперше, коли гра від внутрішніх студій Sony отримала на релізі український переклад — мова про субтитри, написи, описання предметів тощо. У грі взагалі немає жодної озвучки голосом. Тому цю текстову локалізацію в Astro Bot можна вважати повноцінною.
Хіба що було декілька моментів, коли, наприклад, не перекладали з англійської назви деяких босів чи локацій, але це все. І думаю, це вирішиться з патчами. При чому, що один з них гра отримала якраз перед релізом.
Тож за локалізацію окрема подяка розробникам.
Висновок
Astro Bot залишає по собі приємні враження. Це легка і весела гра з присмаком ностальгії до багатьох відомих франшиз, які колись виходили на PlayStation — і мова не тільки про ексклюзиви.
І звісно, зараз є куди витрачати гроші — донати на ЗСУ, придбання зарядних станцій тощо. Але якщо буде можливість і бажання, придбайте цю гру. Вона чудова! Тут є місце дослідженням, викликам, відпочинку. Ці
Плюс Astro Bot має українську локалізацію. І це гарний привід показати компанії, що український переклад затребуваний і вартий того, щоб його додавати у нові релізи.
Плюси
- Різноманіття локацій. Рівні створені з винахідливістю;
- Багато цікавих задач і креативних девайсів, для їх вирішення;
- Українська локалізація;
- Хоч тут Sony згадала про Bloodborne;
- Одна з небагатьох ігор, які максимально розкривають можливості DualSense;
- Багато фансервісу, який органічно вписаний в гру;
- Постановка. Як би дивно це не звучало, але в Astro Bot є певні локації, в дусі конкретних ігор — і там постановка доречна і виконана на високому рівні. Ну і як не згадати про екшн перед бійкою з фінальним босом — до дідька Star Wars Outlaws — справжні Зоряні війни в «Астро боті»!
Мінуси
- Хотілося, щоб в основних місіях гра підкидувала більш складні випробування.
Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини
5 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів