ArtStation — станція кінцева. Які є альтернативні майданчики для геймдев-художників

Останні два роки видались репутаційним хаосом для однієї з найбільших портфоліо-платформ — ArtStation. Демарш художників проти політики компанії стосовно AI регуляції, звинувачення у співпраці з росіянами та цензурі артів, що наочно висвітлюють жахи війни — лише найбільш гучні справи. Десятки художників або оголосили про завершення співпраці з ресурсом, або призупинили свою «PRO-підписку».

У цьому матеріалі ми розібралися, чи є гідні альтернативні майданчики та як загалом 2023 вплинув на підходи до формування портфоліо.

ArtStation Origins

У 2014-му році Leonard Teo та Kevin Strike зробили майже неможливе: за перші 24 години зібрали близько 5000 унікальних користувачів на новоствореній портфоліо-платформі ArtStation. Як це їм вдалося? Все досить просто: вони досконало розуміли біль художників. Річ у тім, що Teo тривалий час займався розвитком глобальної платформи для діджитал художників CGSociety та безпосередньо форумом ресурсу CGTalk. Особистісне щоденне спілкування сформувало інсайдерський запит спільноти.

«У той час уже існували Squarespace, Wix і ціла купа portfolio-builders, але проблема полягала в тому, що вони насправді не були об’єднані в хаб, де рекрутери або ж зацікавлені компанії мали змогу їх знайти в мережі», — зазначав він.

Тож об’єднавшись із Kevin Strike, що вже мав на той час десятирічний досвід продуктового та прожект менеджменту в IT, вони створили дійсно унікальне середовище для творців зі сфери ігор, медіа та розваг. За сім років незалежного існування їм вдалося залучити мільйони користувачів з усіх куточків світу.

Команда засновників ArtStation на презентації

З ArtStation команда змогла реалізувати запит спільноти на повноцінну екосистему, що будується на наступних засадах:

  • зручний portfolio builder для презентації професійних та особистих проєктів;
  • пул актуальних вакансій з можливістю швидкого відгуку;
  • месенджер для особистої комунікації між користувачами, або ж для ділових пропозицій від потенційних роботодавців;
  • маркетплейс, де кожен авторизований користувач може продавати авторський освітній контент, ассети, готові принти тощо;
  • ArtStation Learning — безкоштовна база онлайн курсів від знаних професіоналів.

Зростання спільноти привернуло увагу одного із найпотужніших розробників ігор Epic Games і у квітні 2021-го року було оголошено про угоду між компаніями.

Наразі можна стверджувати, що цей процес став першою ластівкою до подальшої контроверсійної політики ресурсу стосовно AI та, як наслідок, до наймасштабнішого протесту CG художників за історію платформи. Оскільки, отримавши доступ до найбільшої спільноти діджитал креаторів, Epic Games почала будувати своєрідний метавсесвіт на базі Unreal Engine 5.

Тож, не дивно, що восени цього року компанія офіційно запросила до Epic Store ігри, що розроблялись за допомогою AI генерації зображень, тексту, музики та інших елементів. Коментарі засновника Epic Games Тіма Свіні з аналітикою потенційних ризиків ви можете прочитати у нашій вересневій публікації.

2022-2023. Війна в Україні. Боротьба за AI

Весна 2022-го перефарбувала головну сторінку ArtStation та особисті профілі художників в жовто-блакитні прапори. Українські митці почали активні інформаційні кампанії у Х (колишній твіттер) та ArtStation, щоб привернути увагу міжнародної спільноти до війни та долучити якнайбільше небайдужих до волонтерства.

До прикладу всесвітньо відомий YouTube-викладач та художник Proko, який народився в Одесі, зібрав понад $55,000, залучивши 25 топ художників з entertainment індустрії до освітнього благодійного маратону.

Розголос української художниці Anna Moshak в Х стосовно того факту, що ArtStation блокує або ж приховує від широкої публіки контент присвячений війні в Україні, на жаль, є досі актуальним у 2023-му році.

«All will be well!» Ілюстрація Even Mehl Amundsen, яку він спеціально розробив, щоб зібрати кошти на підтримку наших воїнів. ArtStation спочатку перманентно видалив її за порушення норм платформи, проте після масштабного розголосу поновив та перепросив «за непорозуміння».

«Мені справді хотілося б знати, чому це зображення, призначене для підтримки, було видалено назавжди ArtStation. Отримати відповідне чітке пояснення теж було б чудово. Бо, базуючись на коментарях, де лише декілька були агресивними, це слабкий крок від найбільшої портфоліо-платформи, яка карає геть не ту людину», — зазначив художник

Якщо у цьому випадку компанія керується оновленими у квітні 2022-го року гайдлайнами модерації контенту, то стосовно AI нововведень чи якісної комунікації проведено не було й знаходити компроміс із більшістю, що все ж лишились користувачами платформи, довелося вже опісля.

Скриншот з ArtStation «Trending Page» за 22-ге грудня 2022-го року зроблений Christian Behler

Серед українських художників, що вирішили піти з майданчика Lina Kit, Tory Polska, Vadim Shchepilov.

Та куди ідуть художники, що таки прийняли рішення про неможливість подальшої співпраці? Час дослідити, які альтернативні платформи існують на ринку, що потенційно можуть стати гідними конкурентами ArtStation.

CARA

У грудні 2022-го року, відома сингапурська фотографиня Jingna Zhang, що у 2018-му році увійшла до престижного списку Forbes 30 Under 30 Asia, запитала у спільноти чи є необхідність у створенні альтернативного до ArtStation майданчику. З того моменту на волонтерських засадах почалась розробка Cara.

Перед офіційним запуском платформи, команді вдалося залучити більш ніж 5000 унікальних користувачів у список очікування лише за перший тиждень. Наразі доступні Cara: by artists, for artists (для IOS та Android) та десктопна версія з офіційним сайтом, що регулярно вдосконалюються.

Можна виділити наступні унікальні нововведення, що пропонують розробники:

  • автоматизоване виявлення та фільтрування зображень згенерованих AI;
  • можливість максимальної кастомізації видачі стрічки «For you» до відсотків;
  • органічна синергія соціальної мережі та портфоліо-платформи;

Також є доступними база актуальних вакансій, анімовані банери для особистої сторінки, можливість створити альбоми збереженого. Художники, артдиректори та ліди з таких компаній як: Bungie, Kojima Productions, FromSoftware, Marvel Studios, NVIDIA, Riot Games та багато інших вже користуються Cara.

Щодо позиції компанії стосовно AI генерованого контенту, то засновники підкреслюють, що зі стрімким розвитком подібних алгоритмів вони прагнули створити майданчик, де з легкістю можна буде знайти арт створений людиною. Головні ідеї їх можливої подальшої співпраці окреслено в трьох наступних пунктах:

  1. Доки не будуть вирішені питання неетичного використання та конфіденційності даних, не стануть прозорими та юридично обґрунтованими алгоритми забору datasets ми не будемо розміщувати портфоліо створені за допомогою штучного інтелекту.
  2. У разі прийняття законодавства, яке чітко захищатиме художників, ми можемо дозволити розміщення артів, зроблених за допомогою штучного інтелекту, але вважаємо, що незалежно від законності подібний контент завжди має бути чітко позначений відповідним тегом.
  3. Щоб забезпечити довіру для рекламодавців, рекрутерів, клієнтів і шанувальників, ми будуємо міцну основу, зосереджуючись на виявленні та фільтрації зображень, перевірці користувачів і модерації вмісту.

Artgram (ex Arrrt.io)

Artgram заснував Cihan Tas як відповідь на порушення законодавства про авторське право компаніями та окремими особами, які включили мільйони творів мистецтва в бази ШІ без попередньої згоди художників.

Cihan Tas — підприємець з Німеччини, що впродовж останніх десяти років мав успішний досвід із запуску стартапів та все життя мріяв створити безпечне місце для професійних художників.

Artgram — це нова, дуже схожа на AstStation, платформа, яка обіцяє захищати права та інтелектуальну власність митців від AI алгоритмів. На платформі заборонено до публікації будь-який контент створений за допомогою штучного інтелекту і паралельно компанія створює власний IA, що виявлятиме порушників.

Водночас цікавим є елемент активної залученості ком’юніті до поліпшення ресурсу за допомогою щотижневого update чату з творцями Artgram. Все ж пряма та доступна комунікація з цільовою аудиторією продукту дозволяє пришвидшити розробку та якісні імплементації. При запуску сайт не мав великого трафіку, але підтримка спільноти та регулярні оновлення зробила його гідною потенційною альтернативою AstStation.

Прикінцеві думки

Очевидним є твердження, що наразі з ArtStation, повноцінно, ніхто не має ресурсу конкурувати. Відтік користувачів через значну фільтрацію контенту пов’язаного з війною, погодження на публікацію контенту згенерованого штучним інтелектом, виявився не таким вже й масовим.

Посилання на ArtStation портфоліо вже стало репутаційною класикою для багатьох фахівців з галузі розробки ігор, кіно та анімації.

Платформа є гнучким та універсальним інструментом для формування мультиформатних кейсів, ведення ділової комунікації, розміщення та відгук на актуальні вакансії, навчання новим умінням та розміщення власних продуктів на маркетплейсі.

Якщо все ж, останні суперечності для вас зробили неприйнятним продовження користування платформою, то такі соціальні мережі як: Instagram і Tumblr вже тривалий час слугують за портфоліо багатьом ілюстраторам та художникам. А можливо, вам стане до вподоби один із запропонованих новостворених ресурсів. Головне пам’ятати, що для якнайширшого охоплення, соціальні мережі та портфоліо-майданчики мають працювати за комплексною стратегією. Тоді зусилля з формування власного ком’юніті та намагання потрапити на радари рекрутерів будуть значно ефективнішими.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному3
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

+до платформи Cara — дуже зручне поєднання твітера з сайтом-портфоліо, крім того нещодавно вони додали функцію «glaze» — можна на самій платформі прогнати свої роботи через алгоритм захисту від ШІ і завантажити собі захищену версію роботи, або опублікувати на платформі =] blog.cara.app/blog/cara-glaze-about

Підписатись на коментарі