Від перекладача до Senior 3D Character Artist. Анна Беганська — про шлях в геймдев та роботу над проєктами Blizzard
За понад десятиліття роботи 3D художницею Анна Беганська мала нагоду працювати над проєктами для таких топових компаній як Riot Games та Blizzard. Вона була обрана компанією Adobe на роль спікера на GDC 2024 у Сан-Франциско і викладає у чи не найкращих глобальних освітніх закладах для CG художників.
Однак Анна не завжди цікавилась малюванням. Раніше планувала стати перекладачкою в ООН, а в 3D пішла «по приколу». Про свій шлях у геймдев вона розповіла в цьому інтервʼю.
«Я готувалась стати перекладачем в ООН або дипломатом». Про дитинство у Харкові та зовсім інше майбутнє у планах
Зараз я живу в місті, про яке могла лише мріяти — Рим, а народилась я в прекрасному місті Харків, який обожнюю всім серцем. Зростала у звичайній бідній сім’ї. Батька не пам’ятаю (сюрприз-сюрприз), мене виховували мама та бабуся. Головною метою мами було дати мені гарну освіту і я її отримала: вивчилась на викладача і перекладача англійської та італійської мов, що нереально допомогло мені в житті (і вам рекомендую).
На іграх я не зростала, бо в мене не було на них часу, та й не сильно дозволяли, бо треба було багато вчитись. Я скоріше виросла на двох фільмах — це був «Король Лев» та «Зоряні війни». Їх я обожнювала і передивилась, мабуть, разів 50. Як воно вплинуло на мій подальший вибір займатись творчістю? Приблизно ніяк)). Я ніколи не малювала і ніколи не хотіла. Я грала на фортепіано, вивчала мови, займалась танцями і готувалась стати перекладачем в ООН або дипломатом. Але, як бачите, життя непередбачуване.
«Можна сказати, що я починала з найнижчої позиції зі всіх, які лише можна уявити». Про перші кроки в 3D та стимул до кар’єри в геймдеві
Я пішла у 3D по приколу. Ану ж буде нове хобі? Мене тоді не взяли в Plarium на ком’юніті-менеджера: сказали, що я занадто творча. Ну що ж, то я і вирішила спробувати себе у творчості! І, як показав час, не помилилась.
Тоді я пішла на курси 3D Maya. І мені одразу сподобалось це ваше 3D. Сподобалось тим, що професія відкриває двері до міжнародної спільноти, що це майже IT і можна заробляти у валюті (і досить непогано); що професія важка, а мені хотілось вміти те, що не всі вміють. Мені також хотілось створювати красу, мати можливість виразити себе, показати світу свій внутрішній світ, не кажучи при цьому ні слова.
Мої перші роботи — то жах і страх. У мене взагалі нема до цього таланту, і на той час не було відчуття прекрасного. Можна сказати, що я починала з найнижчої позиції зі всіх, які лише можна уявити. Але я вперта. Я отримую те, що хочу, а я хотіла стати 3D художником персонажів, і стала, до того ж доволі класним. Мені не соромно цим хизуватись, бо я пройшла весь цей складний шлях самостійно і дуже пишаюсь своїми результатами. Я — приклад того, що всього можна досягти, якщо комусь не вистачає віри в себе.
«Я хотіла на них працювати — я попрацювала». Про досвід роботи над топовими AAA проєктами
За майже десятиріччя мені вдалось попрацювати з Blizzard, Riot Games, Elodie Games, Airship Interactive тощо. Я хотіла на них працювати — я попрацювала. Це був класний, десь складний, але неоціненний досвід.
Я пам’ятаю часи роботи у DragonFly, коли я дізналась, що компанія отримала від Blizzard завдання на створення скінів для Heroes of the Storm. Я просто випросила собі цей проєкт: постійно писала менеджерам і тім лідам, щоб мене поставили на цей проєкт. Це моя улюблена гра, хоч я і мало у що граю загалом. І мені дали зробити чотири скіна. Три з них релізнулись, а четвертий, на жаль, ніколи не зможу показати, бо він так і не був імплементований. Але я чесно випросила собі цей проєкт і моєю роботою були задоволені.
«Освітня діяльність мене надихає, бо я допомагаю людям на шляху до їх мрії». Про викладання у топових міжнародних школах для CG художників
Я обожнюю викладати. Мені це подобалось з дитинства і я завжди грала у вчительку зі своїми іграшками. Ще до 3D я викладала англійську та італійську мови й мені також було в кайф, але воно приносило недостатньо грошей.
Викладати 3D я щиро люблю, бо я це вмію робити і ще пам’ятаю себе, коли була зовсім зеленим тридешником, і мріяла про такого вчителя, яким я стала зараз. Я вмію пояснювати складне так, щоб воно вклалось у головах моїх студентів.
Освітня діяльність мене надихає, бо я допомагаю людям на шляху до їх мрії. У нас дуже багато спеціалістів, але серед них обмаль тих, хто вміє дійсно класно викладати. Я вмію і мені це дуже подобається. А те, що мене запросили викладачем у топові світові школи як CG Spectrum та Think Tank Training Centre тільки підтверджує це.
«Коли мені написали листа Adobe, а спочатку подумала, що це шахраї». Про участь у GDC у Сан-Франциско та важливість індустріальних івентів
Я страшенно пишаюсь тим, що мене помітили Adobe та Maxon. Це як офіційне визнання мене як спеціаліста. Коли мені написали листа Adobe, а спочатку подумала, що це шахраї, потім припустила, що вони запрошують онлайн. А коли вони сказали, що привезуть мене в Америку з України, щоб я виступила від їх імені... я знову подумала, що шахраї)). Але це і справді була компанія Adobe. Професійні івенти нереально впливають на розвиток ком’юніті і на просування тебе як спеціаліста.
Виступ на таких івентах — це як офіційна печать, що тебе бачать, тебе цінують і визнають, що ти експерт. До того ж я на кожному своєму міжнародному виступі кажу, що я українка, нехай вони знають, що наша земля народжує спеціалістів міжнародного рівня.
«Мені здається я єдина в нашому просторі, хто реально розказує, як воно є насправді». Про ведення каналів на YouTube та досвід платформи Patreon
Мої Ютуби та Патреон — це як мої діти. Я завжди хотіла висловлюватись і допомагати своїми знаннями та досвідом. До того ж навколо геймдев ходять дві легенди — це або, господи, рай на землі, або пекло і жах. Насправді ж — ні те і не інше. Мені здається я єдина в нашому просторі, хто реально розказує, як воно є насправді.
Зараз я більше сконцентрувалась на україномовному YouTube, бо я краще відчуваю аудиторію і що їй треба. Англомовній аудиторії потрібен інший контент. Їм потрібні подкасти, а в мене немає просто часу створювати різний контент для різних аудиторій. Донедавна я все робила сама: записувала відео, придумувала ідеї, монтувала і публікувала. Нещодавно найняла помічника робити монтаж і мені значно полегшало.
На Patreon я викладаю ексклюзивний і корисний контент. Пасивний дохід ніхто не скасовував. А також я створюю свої авторські курси й майстер-класи, які вже допомогли багатьом людям.
«Скільки себе пам’ятаю завжди було важко. Але важко не означає неможливо». Про бачення актуальної ситуації на ринку
Власне стан ринку мене не лякає. Я не зациклена на геймдеві, а сфокусована на 3D та власному житті. Люди не перестануть грати в ігри. Те що конкуренція зросла, можливо і так, я не відчула.
Скільки себе пам’ятаю завжди було важко. Жодного дня за 10 років не пам’ятаю, щоб я сиділа і думала «ну нарешті можна розслабитись». Але важко не означає неможливо. Все залежить від людини. Абсолютне все. Скільки часу вона приділяє навчанню, як себе просуває, як навчається, де навчається, скільки резюме розіслала і так далі.
Завжди, коли в минулому мені масово відмовляли в роботі, я знала одне — відмовили, значить недостатньо гарне портфоліо. Хорошим портфоліо масово не відмовляють. Йди качай портфоліо.
Не виходить зробити краще — йди на курси з фідбеком, треба ще краще — іди до ментора. Так це буде дорого, але хто сказав, що освіта — це безкоштовний атракціон? Я завжди була готова віддати будь-які гроші, щоб мене навчили. І мене навчили. І я вже давно відпрацювала ці гроші.
Більше робіт Анни ви можете побачити на її сторінці в ArtStation, Instagram та LinkedIn. З освітнім контентом від художниці ви можете ознайомитись на її YouTube платформах: англійській та українській, а також на Дискорд каналі.
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів