Жовтень став непоганим місяцем в плані продажів ігор на дисках. Зокрема, ремейк Silent Hill 2 потрапив у першу десятку, а фізичне видання тогорічного Alan Wake 2 знайшло свого покупця. Хто зайняв перше місце, що вплине на рейтинг ігор у листопаді та які дискові версії S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля будуть доступні в Україні — читайте в нашому матеріалі.
Жовтень зупинив негативний тренд на падіння кількості вакансій для геймдев-спеціалістів та приніс кілька сюрпризів. Зокрема, найбільше зросла кількість пропозицій у категорії «маркетинг», а дві великі студії розмістили вакансії для тих, у кого взагалі немає комерційного досвіду. Розповідаємо, що ще цікавого було в розділі вакансій на GameDev DOU у жовтні 2024 року.
Олексій Уславцев майже 20 років працював в продуктових та аутсорс-компаніях, аж поки цьогоріч не потрапив під скорочення. В інтервʼю Олексій розповів про український геймдев кінця «нульових», про одну з найбільших помилок на початку карʼєри, про участь у відкритті студії Gameloft у Мінську та розробку інді-проєкту після втрати роботи.
У листопаді головним релізом стане S.T.A.L.K.E.R. 2. І це об’єктивно. Інші великі проєкти вирішили віддалитися від українського проєкту. Навіть Call of Duty цьогоріч з’явилася в кінці жовтня. Хоча ще декілька цікавих проєктів все ж надійдуть в продаж протягом місяця. Про них і найважливішу гру року для українців — читайте у свіжій добірці.
Жовтень продовжив сумний тренд на скорочення в геймдеві. Зокрема, після гучного провалу закрилися творці PvP-шутера Concord. Водночас Riot Games звільнила частину розробників League of Legends, а одна з українських студій відмовилася від напрямку, в якому рухалася з 2022 року. У своєму матеріалі підбиваємо сумні підсумки другого місяця осені.
За вікном дотліває жовтень, навколо все більше гарбузів, а це значить тільки одне — настав час для гелловінського випуску GameDev DOU Подкасту! Цього разу занурилися в історію жахів, згадали улюблені ігри в цьому жанрі та спробували з’ясувати, чи можливо зробити безособовий горор. Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!
New Arc Line — амбітна рольова гра у стімпанк-фентезі сетингу від чесько-української студії Dreamate. Нещодавно гра отримала демоверсію, однак вже довгий час перебуває у виробничому пеклі. Як компанія знаходила та втрачала інвесторів, які є претензії до її видавця та чому розробники не вважають New Arc Line власним творінням читайте у нашому розслідуванні.
Середина осені — час левел-дизайнерів. Впродовж жовтня вони відзначають неофіційне свято Blocktober. Дизайнери рівнів публікують блокаути локацій і розповідають про їхнє створення. У 2024-му до флешмобу доєдналися фахівці Respawn, CDPR, Santa Monica Studio та інших команд. Ми також запросили декількох українських розробників поділитися своїми роботами.
Яка зараз ситуація на ринку VR-девайсів? Що зупиняє інвесторів вкладатися більше в ігри цієї категорії? Які жанри краще працюють у віртуальній реальності, а що складно адаптувати? У новому випуску GameDev DOU Подкасту розповідаємо про все це, а також про ситуацію з Apple Vision Pro, імерсивність та контент для дорослих на VR.
Більша частина українських IT-спеціалістів грає у комп’ютерні ігри. При цьому медіана зарплати у геймерів на $200 вища, а серед c-level фахівців гравців більше, ніж серед тестувальників, менеджерів чи маркетологів. Розповідаємо хто в IT грає найбільше, яким платформам віддають перевагу айтівці та які рідкісні девайси вони мають.
Віталій Григорів за освітою інженер-проектувальник. Однак у сфері будівництва пропрацював лише 5 місяців і наважився свічнутися у 3D арт. В інтервʼю фахівець розповів про свій непростий шлях у геймдев, роботу над Horizon Forbidden West та іншими AAA-проєктами, а також про створення 3D-гербів для підрозділу «Кракен» та 93-ї ОМБр «Холодний Яр».
ААА-геймдев манить перспективами розвитку та високою зарплатнею. Проте у цій сфері індустрії чимало недоліків. Не ефективний менеджмент, роздуті штати, непотизм, перевищення обов’язків — все це лиш маленька частина проблем. Про них ми поспілкувалися з досвідченими розробниками, які працювали над Call of Duty, Skull and Bones, Warframe та іншими відомими проєктами.
Ми опитали українських геймдев-рекрутерів про їхнє бачення сучасної динаміки індустрії та зокрема ринку найму, попиту на 2D та 3D-художників. А також про те, як вплинула «AI революція» на очікуваний скілсет, та які є шляхи вирішення кризи фактичної відсутності entry/junior level вакансій на художні посади. Про що це та багато іншого — у сьогоднішньому матеріалі.
Layout Artist Анатолій Уманець зібрав на благодійність понад пів мільйона гривень, продаючи відскановані моделі знищеної російської військової техніки. Про свій шлях у професію, головну перевагу UE над Blender, роботу з Unreal Marketplace та для чого навчив батьків працювати з 3D, Анатолій розповідає в інтервʼю.
Творці українського extraction-шутеру SAND нарешті випустили демоверсію гри, а за кілька днів до цього провели закритий бета-тест. Ми оцінили, як виглядає історія про галичан в космосі зараз, зустрілися з її найбільш критичними багами та розібралися, які проблеми до релізу доведеться вирішувати розробникам гри.
Рубрика «гарно чи погано» продовжується. У цьому циклі матеріалів досвідчені українські розробники обирають проєкти на власний розсуд і розбирають в них гарні та погані рішення. Другий випуск присвячено геймдизайну. Шестеро фахівців з GSC Game World, 10 Chamber, Pixel Toys та інших команд розглянули ігровий дизайн Prey, Gray Zone Warfare, Fallout та ще трьох ігор.
Перший місяць осені в плані продажів ігор на дисках хоч і поступився минулому вересню, але став динамічнішим за серпень. При цьому найпопулярнішою грою серед українців в цьому плані несподівано став платформер Astro Bot. Кого з конкурентів він обійшов та яким жанрам все ще віддають перевагу українці — читайте в нашому матеріалі.
Ми підготували п’ятий випуск рубрики «як навчатися та прокачувати навички» у геймдеві. Цього разу матеріал присвячено продюсерам. Нашими спікерами стали фахівці зі студій світового рівня, наприклад, Kojima Productions і Rovio. Вони розповіли, як починали свій шлях, які навички повинні мати продюсери та чому варто добряче подумати, перш ніж обрати цей шлях.
Серед київських кінопавільйонів розташована deep3dstudio — компанія, що спеціалізується на 3D-скануванні та захопленні рухів. Серед її клієнтів є і голлівудські студії, і ігрові компанії. Ми завітали до спеціалістів з фотограмметрії, розпитали їх про історію студії та навіть побували в середині 3D-сканера. Що з цього вийшло — читайте в нашому репортажі.
GameDev DOU Подкаст повертається. Тепер — у відеоформаті! Цього разу поговорили про оцінки гравців у Steam та цінність професійних оглядів. Що не так з першими та чому другі — абсолютно необ’єктивний жанр, що помирає? Чи потрібно звертати увагу на ці нюанси розробникам та пересічним гравцям? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!