Статті

«Два рядки коду на екрані — завжди краще, ніж тисяча рядків у голові». Інтерв’ю з творцем містобудівної стратегії «Острів»

Sashko Peremot 2261

Цього тижня буде четверта річниця виходу у дочасний доступ містобудівної стратегії «Острів». Її розробник, загадковий Євген, продовжує активно працювати над грою, а після початку повномасштабного вторгнення випустив іншу урбаністичну головоломку Tile Cities. Ми поспілкувалися з Євгеном про його особистий бренд, початок шляху в геймдеві та амбітну ціль у мільйон проданих копій. Більше читайте в нашому інтерв’ю. 4

Як опанувати та прокачати навички геймдев-художникам. Поради розробників Call of Duty, Apex Legends та Warcraft

Назар Степорук 640

Навчання та розвиток у геймдеві не повинні припинятися, і про це скаже будь-який фахівець. Саме тому ми запустили нову рубрику, в якій розробники розповідають про свій досвід та дають поради щодо покращення навичок. Першими у фокус уваги потрапили художники різних напрямків. Ми поспілкувалися з митцями з Respawn, Blizzard, Infinity Ward та інших студій і виклали їхні думки в дебютному матеріалі. 8

Мультидисциплінарний художник Stanislover — про роботу над альбомом Джамали QIRIM, потенціал Blender та ігри в зошиті

Anna Mikhel 851

Станіслав — мультидисциплінарний художник, якого знають під псевдонімом Stanislover. В молодших класах він малював в зошитах персонажів, вигадував механіки, а однокласники це купляли, щоб «пограти». Зараз він займається зборами та 3D-друком, але водночас отримує пропозиції від Adidas та публікується у Vogue. Про мрію створити власну гру, роботу для United24 та туторіали по Blender читайте в нашому інтерв’ю. 2

«Overwatch 2 — це втрачений потенціал». У що грали розробники Dying Light 2, Assassin’s Creed Mirage та Far Cry 5 у січні та лютому

Назар Степорук 1143

Це новий випуск рубрики, в якій ми розглядаємо ігрові смаки українських розробників. Ми опитали десятьох фахівців про їхні віртуальні пригоди протягом січня. Відповіді надіслали спеціалісти з Ubisoft, Bloober Team, Frogwares, Eleventh Hour Games та інших студій. І деякі з них вже встигли спробувати новинки 2024 року.

«Жінки сміливіші у своїх діях». Двадцять історій успіху керівниць в українському геймдеві

Назар Степорук 2679

На честь 8 березня ми зібрали двадцять історій успіху жінок в українському геймдеві. Всі вони займають провідні посади у своїх студіях — Lead, PM, Producer тощо. Керівниці розповіли про свій шлях у геймдев, поділилися секретами успіху, дали поради початківицям та виразили думки щодо того, наскільки комфортно працювати жінкам в українській ігровій індустрії. 8

3D Artist з Ubisoft і автор каналу MykhailykArt — про запуск ютуб-проєкту українською, перемогу на Першій премії DOU та доходи з медійки

Anna Belovolchenko 1965

Дмитро Михайлик — Lead 3D Artist у Ubisoft, а також засновник ютуб-каналу MykhailykArt, де викладає туторіали для художників і проводить стріми з представниками геймдев-індустрії. Нещодавно MykhailykArt переміг у Першій премії DOU в категорії «Найкращий подкаст/YouTube-канал про ІТ». В інтерв’ю Дмитро розповів, чому запустив свій медійний проєкт, як встигає поєднувати це з основною роботою і навіщо скіловому художнику дивитися стріми джунів 3

За місяць кількість вакансій впала на 15%, а найгірша ситуація в категорії художників. Ринок праці в геймдеві, лютий 2024

Sashko Peremot 1749

Останній місяць зими був складним для українського геймдеву. З одного боку скорочення пройшли в кількох великих студіях, а з іншого — скоротилася кількість вакансій. Однак примітно, що одна з компаній, де пройшли звільнення, стала одним з лідером за кількістю пропозицій. Розповідаємо, що цікавого було у розділі вакансій на GameDev DOU у лютому 2024 року. 5

Варшава під російською окупацією, Одеса та распутін-рятівник. Огляд RPG The Thaumaturge від творців ремейка першого «Відьмака»

Назар Степорук 1538

The Thaumaturge — ізометрична RPG від польської студії Fool’s Theory. До релізу здавалося, що у гри є великі шанси на успіх. Досвідченні розробники обіцяли продемонструвати незвичайний світ з жахами російської окупації, в якій опинилися Варшава. На це накладалася оригінальна міфологія та детективний ігровий процес. Проте проєкт промахнувся ледве не в кожному аспекті. 8

Про скорочення в українському геймдеві, угоду між Disney та Epic та вмирання Apple Arcade. Новинний спешл GameDev DOU Подкасту #3

Редакція GameDev 583

Обговорюємо головні новини лютого: скорочення в геймдеві, які докотилися до України, існування двох студій 4A Games та угоди Disney з Epic Games. А ще про те, що PS VR буде коннектитися з ПК-іграми та повільне вмирання підписки Apple Arcade.

Сумні підсумки лютого: хвиля скорочень зачепила Sony, EA та кілька українських геймдев-компаній

Sashko Peremot 2164

Скорочення в ігровій індустрії продовжуються — у лютому по всьому світу роботу втратили сотні геймдев-фахівців. Найнеприємнішим в цій ситуації стало те, що звільнення зачепили навіть українські команди. У своєму матеріалі підбили сумні підсумки лютого.

Переосмислення Alone in the Dark, російська окупація в The Thaumaturge та довгоочікуваний сиквел Dragon’s Dogma. Найцікавіші ігри березня

Sashko Peremot 1402

Перший місяць весни буде щедрим на цікаві релізи. Прихильники японської тематики зможуть заглибитися у війну між сьогунатом Токугава та антисьогунатськими фракціями в Rise of the Ronin, фанати франшизи Маріо нарешті отримають нову можливість пограти за принцесу Піч, а прихильники рольових бойовиків опиняться у геополітичному конфлікті Dragon’s Dogma 2. Розповідаємо про найцікавіші релізи березня.

Відсутність виплат з жовтня та юридична драма. Що коїться у Plazma Studio

Назар Степорук 2201

Plazma Studio — геймдев-компанія, яка розташована в Україні. З жовтня 2023 року фахівці в команді не отримують виплат. Керівництво вже багато разів обіцяло, що відправить кошти, проте так цього й не зробило. І саме після початку проблем компанія анонсувала свій амбіційний VR-проєкт Expansion. Ми поспілкувалися з джерелами в студії й дізналися деталі ситуації. 2

Про вигорання, тривожність та як геймдевцям піклуватися про ментальне здоровʼя. GameDev DOU Подкаст #9

Редакція GameDev 759

Депресія, тривожність, вигорання — з цими проблемами часто стикаються у геймдеві. У новому епізоді GameDev DOU Подкасту вирішили поговорити про те, які фактори цьому сприяють і що робити з собою, коли проблеми з ментальним здоров’ям стукають в двері. А ще про те, які ігри допомагають знімати стрес. 3

Професія — пілот FPV-дрона. Що потрібно знати, як довго тренуватися та чи допоможе ігровий досвід

Sashko Peremot 6880

За словами очільника Мінцифри Михайла Федорова, до кінця року в Україні зроблять понад мільйон FPV-дронів. Вже зараз професія оператора дронів стає все популярнішою і доєднатися до неї може будь-хто з обліковим записом у Steam, ігровим досвідом та бажанням тренуватися. Про те, які навички потрібні FPV-пілоту, з чого почати і яких помилок треба уникати — читайте в нашому матеріалі. 17

Огляд технологій Unreal Engine 5 з розробниками: застосування, переваги та перспективи

Назар Степорук 2179

Epic Games намагається зробити Unreal Engine 5 індустріальним стандартом для розробки масштабних проєктів різних жанрів. Уже майже три роки студія наповнює рушій новими технологіями, які — в теорії — мають здійснити революцію. Та наскільки вони проривні й корисні на практиці? Ми розібралися в цьому разом з українськими розробниками у свіжому матеріалі. 3

«Мене не взяли на Cyberpunk 2077». Інтерв’ю з Expert Lead Weapons Artist — про світчинг з програміста, створення Suicide Squad та пошуки роботи в Європі

Назар Степорук 2195

Олександр Зеленський понад 5 років працює на посаді Lead Weapons Artist у Rocksteady, яка нещодавно випустила Suicide Squad. Проте його шлях до компанії був тернистим. В інтерв’ю Олександр розповів про світчинг з програміста в художники, невдалу співбесіду в CDPR та провал Overkill’s the Walking Dead. А ще — про схожість України з Британією та навички, необхідні на посаді Lead. 1

Галактична війна з присмаком пропаганди та (майже) якістю Sony. Огляд Helldivers 2

Назар Степорук 2348

Helldivers 2 вже стала найуспішнішим релізом Sony на ПК. Сервери гри лопають від аудиторії, яка пірнула у вихор Галактичної війни. Ми теж доєдналися до хайпу навколо проєкту, щоб дізнатися, наскільки якісним він вийшов і кому може сподобатися. Фінальні враження виявилися переважно позитивними, проте в Helldivers 2 є один аспект, який викликає занепокоєння. І це не донат. 14

Медіанна зарплата у Manual QA піднялася до $1300, а у геймдизайнерів — до $1800. Зарплатна аналітика українського геймдеву, зима’24

Редакція GameDev 3456

Медіанна зарплата в українському геймдеві за останні пів року майже не змінилась, повернувшись на рівень грудня 2022-го. Найбільше заробляють розробники, аналітики та менеджери, а тестування залишається однією з найменш оплачуваних спеціалізацій. Детальніше про портрет і зарплати українських геймдев-фахівців — у нашій аналітиці.

Як організувати роботу команди, коли немає бюджету. Поради юристів та розробників

Назар Степорук 1619

В кінці січня українську спільноту сколихнув скандал навколо Stellarium Gaming. Студію покинули всі працівники, а однією з причин цього став розподіл прибутку від проєктів. Команда працювала без бюджету за системою сторі-поінтів. Ми вирішили дізнатися, наскільки ефективним є створення гри без попереднього залучення фінансування. 2

Геймдизайнер з 20-річним стажем — про роботу в аутсорсі, виклики при створенні Watch Dogs 2 та виїзд з Криму після окупації

Anna Belovolchenko 2671

Андрій Доценко вже 20 років у геймдев-індустрії. За цей час він встиг попрацювати над Far Cry 4, Watch Dogs 2 та іншими проєктами. А нині співпрацює з британським розробником Sumo Digital. В інтерв’ю фахівець розповів, як змінилася індустрія за 20 років, які проєкти стали для нього найбільшим викликом й чому, а також поділився думками про те, що може завадити геймдизайнеру отримати роботу.

← Сtrl 123456...25 Ctrl →