Senior 3D Character Artist Анна Беганська працювала над League of Legends та HotS та була обрана компанією Adobe на роль спікерки на GDC 2024. Втім за 10 років до цього Анна не цікавилась малюванням, планувала стати перекладачкою в ООН, а в 3D пішла «по приколу». Про свій шлях у геймдев вона розповіла в інтервʼю.
Replay value — це низка фіч гри, які спонукають користувача до повторного проходження. Чи є вона необхідною частиною продукту? І чи мають девелопери закладати ці фічі під час розробки, щоб забезпечити грі успіх? Про це ми поговорили з розробниками та блогерами ігрового сегменту укртві.
Лютий для українського ринку ігор на дисках був цікавим. Рольовий бойовик Kingdom Come: Deliverance 2 перевершив усі очікування і очолив топ-50 з величезним відривом, список покинула Metro Exodus, а платформери обійшли шутери від першої особи. Детальніше про ситуацію розповідаємо в нашому матеріалі.
За останні півтора місяця США припинили всю допомогу Україні, включно з військовою. Ми поспілкувалися з українськими геймдевцями про зміну відносин між двома державами. Запитали, що думають про це американські колеги та люди з їхнього оточення.
Тетяна Маціборська вже 12 років втілює історії у ігрові наративи для таких компаній як Supergiant Games, EA та Larian Studios. В інтервʼю вона розповіла про свій шлях в індустрію, досвід в ігровій журналістиці та отримання PhD з креативного письма. А також про роботу райтерів та наративних дизайнерів.
Senior Game Business Strategist Борис Трєнін допомагає інді-студіям вибудовувати бізнес-стратегію. Серед його клієнтів — творці Songs of Silence. В інтервʼю Борис розповів про вплив української локалізації на продажі гри, бачення європейського інді-ринку та поділився порадами зі створення маркетингової стратегії.
Цього тижня виходить Split Fiction — пригодницький бойовик від компанії Hazelight Studios. Нова гра геймдизайнера Юсефа Фареса та його команди є духовним нащадком кооперативної пригоди It Takes Two. Ми пограли у Split Fiction до релізу та розповідаємо, чи вдалося розробникам повторити успіх та чому їхня нова гра може не отримати звання GOTY цього разу.
Лютий був насиченим на події в ігровій індустрії і настав час для випуску новин GameDev DOU Подкасту. Обговорили скорочення в геймдеві, ситуацію навколо шутера Level Zero: Extraction, а також зарплати українських розробників ігор та студії, що опинилися в рейтингу найкращих геймдев-роботодавців. Вмикайте, дивіться та коментуйте!
За останній місяць зими роботу в ігровій індустрії втратили понад 550 фахівців по всьому світу. Скорочення били як по розробниках надзвичайно успішних проєктів, так і провальних ігор, на кшталт The Callisto Protocol. Водночас ігрові гіганти Warner Bros. Games та Supercell закривали студії. У своєму матеріалі підбиваємо сумні підсумки лютого.
У березні продовжується лютнева традиція насиченого ігрового календаря. Впродовж місяця вийдуть дуже важливий Assassin’s Creed, один з претендентів на звання найкращого проєкту року, симулятор виживання в зоні навколо ЧАЕС і постапокаліптичний шутер, натхненний серією Metro. А поручи з ними — ще пачка не менш цікавих релізів.
Monster Hunter, попри свій культовий статус, не надто популярна в Україні. Хоча нова частина з підзаголовком Wilds стала найочікуванішою грою в Steam. У нашого редактора Назара довго не складалися відносини з франшизою. І цього разу він теж ледь не кинув проходження. Але продершись крізь перші години, став ледь не фанатом.
Компанія DogHowl Games зупинила підтримку своєї гри Level Zero: Extraction лише через два тижні після релізу. В інтерв’ю продюсер команди Михайло Моісієнко та геймдиректор гри Олексій Піменов розповіли, як на ситуацію вплинула зміна жанру, в чому на їх думку була основна проблема та скільки людей лишилося працювати над наступним проєктом студії.
Розробник Titan Chaser Станіслав Шостак третій рік служить у лавах ЗСУ. Як за цей час змінився він і його особисті погляди на армію та суспільство? Чому видалився з багатьох геймдев-чатів, чи планує колись повернутися до розробки ігор та чому зараз всім нам важливо «не сипатись». Про це та багато іншого Стас розповів в інтервʼю.
На зв’язку GameDev DOU Подкаст з випуском про улюблені ігри. Що відрізняє Bloodborne від інших ігор FromSoftware? Як відчувається Crysis після стількох років? Чому потрібно обов’язково пограти в Hades? Які ще проєкти є в списках наших ведучих? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!
Січень був спокійним для ринку ігор на дисках в Україні. Перший місяць року є періодом виходу з новорічних свят, а відсутність великих релізів зробила його трошки слабшим, ніж у попередні роки. В цій ситуації лідерами стали традиційні фаворити — Minecraft, EA SPORTS FC 25 та GTA. Детальніше про ситуацію розповідаємо в нашому матеріалі.
Олексій Чекаленко працював над такими тайтлами як Battlefield 2142, Crysis 2, Warface та S.T.A.L.K.E.R. 2. У цьому інтерв’ю Олексій поділився досвідом створення сканів на локаціях Київщини та безпосередньо в Зоні відчуження для другого «Сталкеру». Про це та багато іншого — у сьогоднішньому матеріалі.
Unity Developer — доволі поширена професія в українському геймдеві, й саме їй ми присвятили сьомий випуск рубрики про прокачування навичок. Нам вдалося поспілкуватися з фахівцями VOLMI, Room 8, Kevuru та інших студій. Розробники розповіли про свій карʼєрний шлях, назвали корисні інструменти для Unity і поділилися найчастішими проблемами.
Поки Microsoft активно рекламує наступну DOOM та South of Midnight, Avowed виходить в умовах відносної тиші. Хоча під час анонсу гру охрестили конкурентом Skyrim. Та попри те, що проєкт відсунули на задній план, він здатен сподобатися майже кожному фанату екшен-RPG. Наш редактор впевнений в цьому після проходження гри.
Початок року для ринку праці в геймдеві виявився дуже гарним. Січень поставив рекорд, а ще — став найкращим першим місяцем з початку повномасштабної війни. Серед категорій вакансій відзначилися Unity, дизайн та маркетинг, а в топ українських міст потрапили Вінниця та Рівне. Розповідаємо, що ще цікавого було в розділі вакансій на GameDev DOU у січні 2025-го.
Медіанна зарплата в українському геймдеві вперше перевищила показники грудня 2021 року. Найбільше заробляють менеджери та софтвер інженери, а 2D-художники випередили своїх колег з 3D на $100. При цьому рівень винагороди в геймдизайні падає вже цілий рік. Детальніше про зарплати українських геймдев-фахівців — у нашій аналітиці.