Статті про геймдев

Від перекладача до Senior 3D Character Artist. Анна Беганська — про шлях в геймдев та роботу над проєктами Blizzard

Anna Mikhel 480

Senior 3D Character Artist Анна Беганська працювала над League of Legends та HotS та була обрана компанією Adobe на роль спікерки на GDC 2024. Втім за 10 років до цього Анна не цікавилась малюванням, планувала стати перекладачкою в ООН, а в 3D пішла «по приколу». Про свій шлях у геймдев вона розповіла в інтервʼю.

Що змушує користувачів перепроходити гру. Говоримо про replay value з представниками ігрового сегменту укртві

Anna Mikhel 1867

Replay value — це низка фіч гри, які спонукають користувача до повторного проходження. Чи є вона необхідною частиною продукту? І чи мають девелопери закладати ці фічі під час розробки, щоб забезпечити грі успіх? Про це ми поговорили з розробниками та блогерами ігрового сегменту укртві. 2

Чеська рольова гра очолила рейтинг, а Civilization VII ледь потрапила в першу сотню. Які ігри українці купували на дисках у лютому 2025

Sashko Peremot 1115

Лютий для українського ринку ігор на дисках був цікавим. Рольовий бойовик Kingdom Come: Deliverance 2 перевершив усі очікування і очолив топ-50 з величезним відривом, список покинула Metro Exodus, а платформери обійшли шутери від першої особи. Детальніше про ситуацію розповідаємо в нашому матеріалі.

«Це капітуляція перед ворогами». Що думають геймдевці в США про нову політику Білого Дому щодо України

Назар Степорук 664

За останні півтора місяця США припинили всю допомогу Україні, включно з військовою. Ми поспілкувалися з українськими геймдевцями про зміну відносин між двома державами. Запитали, що думають про це американські колеги та люди з їхнього оточення. 3

Story Consultant Larian Studio Тетяна Маціборська — про важливість роботи наративних дизайнерів та конкуренцію з AI

Anna Mikhel 821

Тетяна Маціборська вже 12 років втілює історії у ігрові наративи для таких компаній як Supergiant Games, EA та Larian Studios. В інтервʼю вона розповіла про свій шлях в індустрію, досвід в ігровій журналістиці та отримання PhD з креативного письма. А також про роботу райтерів та наративних дизайнерів. 9

Про шлях від джуна до CEO за шість років та бізнес-стратегію Songs of Silence. Інтерв’ю з Борисом Трєніним

Anna Mikhel 1868

Senior Game Business Strategist Борис Трєнін допомагає інді-студіям вибудовувати бізнес-стратегію. Серед його клієнтів — творці Songs of Silence. В інтервʼю Борис розповів про вплив української локалізації на продажі гри, бачення європейського інді-ринку та поділився порадами зі створення маркетингової стратегії. 10

Насичений, але вторинний нащадок It Takes Two. Огляд Split Fiction

Sashko Peremot 1664

Цього тижня виходить Split Fiction — пригодницький бойовик від компанії Hazelight Studios. Нова гра геймдизайнера Юсефа Фареса та його команди є духовним нащадком кооперативної пригоди It Takes Two. Ми пограли у Split Fiction до релізу та розповідаємо, чи вдалося розробникам повторити успіх та чому їхня нова гра може не отримати звання GOTY цього разу. 15

Кризові зміни в геймдеві, зарплати українських розробників ігор та оновлення від Valve. GameDev DOU Подкаст про новини лютого

Редакція GameDev 628

Лютий був насиченим на події в ігровій індустрії і настав час для випуску новин GameDev DOU Подкасту. Обговорили скорочення в геймдеві, ситуацію навколо шутера Level Zero: Extraction, а також зарплати українських розробників ігор та студії, що опинилися в рейтингу найкращих геймдев-роботодавців. Вмикайте, дивіться та коментуйте! 2

Unity скоротила художників та дизайнерів, WB закрила одразу три студії, а Concord отримав нову жертву. Сумні підсумки лютого

Sashko Peremot 1008

За останній місяць зими роботу в ігровій індустрії втратили понад 550 фахівців по всьому світу. Скорочення били як по розробниках надзвичайно успішних проєктів, так і провальних ігор, на кшталт The Callisto Protocol. Водночас ігрові гіганти Warner Bros. Games та Supercell закривали студії. У своєму матеріалі підбиваємо сумні підсумки лютого. 2

Претендент на гру року, рятівний Assassin’s Creed і подорож на ЧАЕС. У що пограти в березні

Назар Степорук 2690

У березні продовжується лютнева традиція насиченого ігрового календаря. Впродовж місяця вийдуть дуже важливий Assassin’s Creed, один з претендентів на звання найкращого проєкту року, симулятор виживання в зоні навколо ЧАЕС і постапокаліптичний шутер, натхненний серією Metro. А поручи з ними — ще пачка не менш цікавих релізів.

Одні з найепічніших битв в іграх поруч з дикою незручністю. Огляд Monster Hunter Wilds

Назар Степорук 911

Monster Hunter, попри свій культовий статус, не надто популярна в Україні. Хоча нова частина з підзаголовком Wilds стала найочікуванішою грою в Steam. У нашого редактора Назара довго не складалися відносини з франшизою. І цього разу він теж ледь не кинув проходження. Але продершись крізь перші години, став ледь не фанатом. 11

«Якби ми вибрали чіткіший жанр, все могло бути набагато краще». Геймдиректор та продюсер Level Zero: Extraction про провал гри

Sashko Peremot 1466

Компанія DogHowl Games зупинила підтримку своєї гри Level Zero: Extraction лише через два тижні після релізу. В інтерв’ю продюсер команди Михайло Моісієнко та геймдиректор гри Олексій Піменов розповіли, як на ситуацію вплинула зміна жанру, в чому на їх думку була основна проблема та скільки людей лишилося працювати над наступним проєктом студії. 11

Про третій рік в ЗСУ, цінності і геймдев-спільноту. Інтерв’ю з розробником та військовим Стасом Шостаком

Yulia Tugolukova 2005

Розробник Titan Chaser Станіслав Шостак третій рік служить у лавах ЗСУ. Як за цей час змінився він і його особисті погляди на армію та суспільство? Чому видалився з багатьох геймдев-чатів, чи планує колись повернутися до розробки ігор та чому зараз всім нам важливо «не сипатись». Про це та багато іншого Стас розповів в інтервʼю. 4

Насиченість Hades, просвітлення в Bloodborne та той самий костюм з Crysis. GameDev DOU Подкаст про улюблені ігри

Редакція GameDev 674

На зв’язку GameDev DOU Подкаст з випуском про улюблені ігри. Що відрізняє Bloodborne від інших ігор FromSoftware? Як відчувається Crysis після стількох років? Чому потрібно обов’язково пограти в Hades? Які ще проєкти є в списках наших ведучих? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!

Diablo 4 опинилася в рейтингу тричі, а перше місце забрав Minecraft. Які ігри українці купували на дисках у січні 2025

Sashko Peremot 605

Січень був спокійним для ринку ігор на дисках в Україні. Перший місяць року є періодом виходу з новорічних свят, а відсутність великих релізів зробила його трошки слабшим, ніж у попередні роки. В цій ситуації лідерами стали традиційні фаворити — Minecraft, EA SPORTS FC 25 та GTA. Детальніше про ситуацію розповідаємо в нашому матеріалі. 5

Senior Environment 3D Artist Олексій Чекаленко — про скаутинг для S.T.A.L.K.E.R. 2 в Зоні та свій шлях до фотограмметрії

Anna Mikhel 1549

Олексій Чекаленко працював над такими тайтлами як Battlefield 2142, Crysis 2, Warface та S.T.A.L.K.E.R. 2. У цьому інтерв’ю Олексій поділився досвідом створення сканів на локаціях Київщини та безпосередньо в Зоні відчуження для другого «Сталкеру». Про це та багато іншого — у сьогоднішньому матеріалі.

Як навчатися та прокачувати навички Unity Developers. Поради фахівців Kevuru Games, Room 8 та Bini Games

Назар Степорук 1350

Unity Developer — доволі поширена професія в українському геймдеві, й саме їй ми присвятили сьомий випуск рубрики про прокачування навичок. Нам вдалося поспілкуватися з фахівцями VOLMI, Room 8, Kevuru та інших студій. Розробники розповіли про свій карʼєрний шлях, назвали корисні інструменти для Unity і поділилися найчастішими проблемами. 8

Не шедевр рівня Skyrim, але вам обовʼязково сподобається. Огляд Avowed

Назар Степорук 2694

Поки Microsoft активно рекламує наступну DOOM та South of Midnight, Avowed виходить в умовах відносної тиші. Хоча під час анонсу гру охрестили конкурентом Skyrim. Та попри те, що проєкт відсунули на задній план, він здатен сподобатися майже кожному фанату екшен-RPG. Наш редактор впевнений в цьому після проходження гри. 14

Найкращий місяць за останні півтора року та Словаччина серед лідерів. Ринок праці в геймдеві, січень 2025

Sashko Peremot 732

Початок року для ринку праці в геймдеві виявився дуже гарним. Січень поставив рекорд, а ще — став найкращим першим місяцем з початку повномасштабної війни. Серед категорій вакансій відзначилися Unity, дизайн та маркетинг, а в топ українських міст потрапили Вінниця та Рівне. Розповідаємо, що ще цікавого було в розділі вакансій на GameDev DOU у січні 2025-го. 4

Скільки заробляють розробники ігор в Україні: медіана зарплати збільшилася на $200, а софтвер інженери в геймдеві майже догнали колег з IT

Редакція GameDev 5394

Медіанна зарплата в українському геймдеві вперше перевищила показники грудня 2021 року. Найбільше заробляють менеджери та софтвер інженери, а 2D-художники випередили своїх колег з 3D на $100. При цьому рівень винагороди в геймдизайні падає вже цілий рік. Детальніше про зарплати українських геймдев-фахівців — у нашій аналітиці. 3

← Сtrl 123456...34 Ctrl →