Статті

Нова Call of Duty серед лідерів, а до найпопулярніших жанрів додалися горори. Які ігри українці купували в ритейлі у жовтні 2024

Sashko Peremot 668

Жовтень став непоганим місяцем в плані продажів ігор на дисках. Зокрема, ремейк Silent Hill 2 потрапив у першу десятку, а фізичне видання тогорічного Alan Wake 2 знайшло свого покупця. Хто зайняв перше місце, що вплине на рейтинг ігор у листопаді та які дискові версії S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля будуть доступні в Україні — читайте в нашому матеріалі.

Маркетологи обійшли тестувальників, а Ubisoft увірвалась в трійку лідерів. Ринок праці в геймдеві, жовтень 2024

Sashko Peremot 892

Жовтень зупинив негативний тренд на падіння кількості вакансій для геймдев-спеціалістів та приніс кілька сюрпризів. Зокрема, найбільше зросла кількість пропозицій у категорії «маркетинг», а дві великі студії розмістили вакансії для тих, у кого взагалі немає комерційного досвіду. Розповідаємо, що ще цікавого було в розділі вакансій на GameDev DOU у жовтні 2024 року.

«У Білорусі мене хотіли вбити». Продюсер Олексій Уславцев — про стан українського геймдеву, конфлікт з КДБ та розробку власної гри

Редакція GameDev 2000

Олексій Уславцев майже 20 років працював в продуктових та аутсорс-компаніях, аж поки цьогоріч не потрапив під скорочення. В інтервʼю Олексій розповів про український геймдев кінця «нульових», про одну з найбільших помилок на початку карʼєри, про участь у відкритті студії Gameloft у Мінську та розробку інді-проєкту після втрати роботи. 17

Довгоочікувана S.T.A.L.K.E.R. 2, незвичайна Horizon та нова Metro. У що пограти в листопаді

Назар Степорук 5168

У листопаді головним релізом стане S.T.A.L.K.E.R. 2. І це об’єктивно. Інші великі проєкти вирішили віддалитися від українського проєкту. Навіть Call of Duty цьогоріч з’явилася в кінці жовтня. Хоча ще декілька цікавих проєктів все ж надійдуть в продаж протягом місяця. Про них і найважливішу гру року для українців — читайте у свіжій добірці. 1

Харківська студія пішла на реструктуризацію, Sony розпустила творців Concord, а команда Hitman VR скоротилася на 72 людини. Сумні підсумки жовтня

Sashko Peremot 1327

Жовтень продовжив сумний тренд на скорочення в геймдеві. Зокрема, після гучного провалу закрилися творці PvP-шутера Concord. Водночас Riot Games звільнила частину розробників League of Legends, а одна з українських студій відмовилася від напрямку, в якому рухалася з 2022 року. У своєму матеріалі підбиваємо сумні підсумки другого місяця осені.

Горори, фобії та спектр жаху в іграх. Гелловінський випуск GameDev DOU Подкасту

Редакція GameDev 201

За вікном дотліває жовтень, навколо все більше гарбузів, а це значить тільки одне — настав час для гелловінського випуску GameDev DOU Подкасту! Цього разу занурилися в історію жахів, згадали улюблені ігри в цьому жанрі та спробували з’ясувати, чи можливо зробити безособовий горор. Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами! 1

Як амбітна українська RPG стикнулася з поганим менеджментом та кризою у фінансуванні. Що коїться в компанії Dreamate

Sashko Peremot 2993

New Arc Line — амбітна рольова гра у стімпанк-фентезі сетингу від чесько-української студії Dreamate. Нещодавно гра отримала демоверсію, однак вже довгий час перебуває у виробничому пеклі. Як компанія знаходила та втрачала інвесторів, які є претензії до її видавця та чому розробники не вважають New Arc Line власним творінням читайте у нашому розслідуванні. 16

Блокаути Cyberpunk 2077, God of War Ragnarök та інших відомих ігор від провідних левел-дизайнерів. Найцікавіше з Blocktober 2024

Назар Степорук 864

Середина осені — час левел-дизайнерів. Впродовж жовтня вони відзначають неофіційне свято Blocktober. Дизайнери рівнів публікують блокаути локацій і розповідають про їхнє створення. У 2024-му до флешмобу доєдналися фахівці Respawn, CDPR, Santa Monica Studio та інших команд. Ми також запросили декількох українських розробників поділитися своїми роботами.

50 хвилин про VR у геймдеві і не тільки. XR-cпешл GameDev DOU Подкасту

Редакція GameDev 386

Яка зараз ситуація на ринку VR-девайсів? Що зупиняє інвесторів вкладатися більше в ігри цієї категорії? Які жанри краще працюють у віртуальній реальності, а що складно адаптувати? У новому випуску GameDev DOU Подкасту розповідаємо про все це, а також про ситуацію з Apple Vision Pro, імерсивність та контент для дорослих на VR. 1

Як грають в ігри українські IT-спеціалісти. Серед сеньйорів більше геймерів, ніж серед джунів

Редакція GameDev 6769

Більша частина українських IT-спеціалістів грає у комп’ютерні ігри. При цьому медіана зарплати у геймерів на $200 вища, а серед c-level фахівців гравців більше, ніж серед тестувальників, менеджерів чи маркетологів. Розповідаємо хто в IT грає найбільше, яким платформам віддають перевагу айтівці та які рідкісні девайси вони мають. 7

3D Artist Віталій Григорів — про роботу над Call of Duty, Hogwarts Legacy та створення 3D-герба для спецпідрозділу «Кракен»

Anna Mikhel 2514

Віталій Григорів за освітою інженер-проектувальник. Однак у сфері будівництва пропрацював лише 5 місяців і наважився свічнутися у 3D арт. В інтервʼю фахівець розповів про свій непростий шлях у геймдев, роботу над Horizon Forbidden West та іншими AAA-проєктами, а також про створення 3D-гербів для підрозділу «Кракен» та 93-ї ОМБр «Холодний Яр». 6

«Хочеш власний проєкт? Тільки, якщо ти п’єш горілку з віцепрезидентом». Поспілкувалися з фахівцями Sony, Blizzard та 2K про проблеми роботи в ААА

Назар Степорук 1701

ААА-геймдев манить перспективами розвитку та високою зарплатнею. Проте у цій сфері індустрії чимало недоліків. Не ефективний менеджмент, роздуті штати, непотизм, перевищення обов’язків — все це лиш маленька частина проблем. Про них ми поспілкувалися з досвідченими розробниками, які працювали над Call of Duty, Skull and Bones, Warframe та іншими відомими проєктами.

«Виживуть сильніші». Рекрутери про ситуацію на ринку найму художників в геймдев

Anna Mikhel 3512

Ми опитали українських геймдев-рекрутерів про їхнє бачення сучасної динаміки індустрії та зокрема ринку найму, попиту на 2D та 3D-художників. А також про те, як вплинула «AI революція» на очікуваний скілсет, та які є шляхи вирішення кризи фактичної відсутності entry/junior level вакансій на художні посади. Про що це та багато іншого — у сьогоднішньому матеріалі. 30

Скани знищеної російської техніки, робота з UE та пів мільйона на благодійність. Інтерв’ю з Layout Artist Анатолієм Уманцем

Anna Mikhel 1369

Layout Artist Анатолій Уманець зібрав на благодійність понад пів мільйона гривень, продаючи відскановані моделі знищеної російської військової техніки. Про свій шлях у професію, головну перевагу UE над Blender, роботу з Unreal Marketplace та для чого навчив батьків працювати з 3D, Анатолій розповідає в інтервʼю.

П’ять зауважень до українського extraction-шутеру SAND після закритого бета-тесту

Sashko Peremot 3327

Творці українського extraction-шутеру SAND нарешті випустили демоверсію гри, а за кілька днів до цього провели закритий бета-тест. Ми оцінили, як виглядає історія про галичан в космосі зараз, зустрілися з її найбільш критичними багами та розібралися, які проблеми до релізу доведеться вирішувати розробникам гри. 32

Гарно чи погано. Творці S.T.A.L.K.E.R. 2, Den of Wolves і Warhammer 40000: Freeblade оцінюють рішення в геймдизайні різних ігор

Назар Степорук 1370

Рубрика «гарно чи погано» продовжується. У цьому циклі матеріалів досвідчені українські розробники обирають проєкти на власний розсуд і розбирають в них гарні та погані рішення. Другий випуск присвячено геймдизайну. Шестеро фахівців з GSC Game World, 10 Chamber, Pixel Toys та інших команд розглянули ігровий дизайн Prey, Gray Zone Warfare, Fallout та ще трьох ігор.

Astro Bot лишив позаду три футбольні симулятори та Minecraft. Які ігри українці купували в ритейлі у вересні 2024

Sashko Peremot 951

Перший місяць осені в плані продажів ігор на дисках хоч і поступився минулому вересню, але став динамічнішим за серпень. При цьому найпопулярнішою грою серед українців в цьому плані несподівано став платформер Astro Bot. Кого з конкурентів він обійшов та яким жанрам все ще віддають перевагу українці — читайте в нашому матеріалі. 2

«Продюсер — не керівник. Радше — прибиральник». Як навчатися та прокачувати навички продюсерам у геймдеві: поради фахівців Kojima Productions, Rovio та HitZone

Назар Степорук 1298

Ми підготували п’ятий випуск рубрики «як навчатися та прокачувати навички» у геймдеві. Цього разу матеріал присвячено продюсерам. Нашими спікерами стали фахівці зі студій світового рівня, наприклад, Kojima Productions і Rovio. Вони розповіли, як починали свій шлях, які навички повинні мати продюсери та чому варто добряче подумати, перш ніж обрати цей шлях. 4

Створити власноруч 3D-сканер, знайти клієнтів в Голлівуді та відсканувати українських воїнів для гри. Репортаж з фотограмметричної студії deep3dstudio

Sashko Peremot 1240

Серед київських кінопавільйонів розташована deep3dstudio — компанія, що спеціалізується на 3D-скануванні та захопленні рухів. Серед її клієнтів є і голлівудські студії, і ігрові компанії. Ми завітали до спеціалістів з фотограмметрії, розпитали їх про історію студії та навіть побували в середині 3D-сканера. Що з цього вийшло — читайте в нашому репортажі. 1

Оцінки гравців в Steam VS огляди ігрових журналістів. Другий сезон GameDev DOU Подкасту

Редакція GameDev 366

GameDev DOU Подкаст повертається. Тепер — у відеоформаті! Цього разу поговорили про оцінки гравців у Steam та цінність професійних оглядів. Що не так з першими та чому другі — абсолютно необ’єктивний жанр, що помирає? Чи потрібно звертати увагу на ці нюанси розробникам та пересічним гравцям? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами! 6

← Сtrl 123456...31 Ctrl →