Статті

«Вакансій для Junior-спеціалістів немає взагалі». Як скорочення в геймдеві повпливали на джунів, і чи вдається їм знайти роботу

Назар Степорук 728

В геймдеві вирує криза. Компанії звільняють працівників і навіть закриваються. Ми вирішили поцікавитися у Junior-спеціалістів, наскільки вони відчули на собі наслідки поточної ситуації. Восьмеро молодих фахівців розповіли про вплив скорочень, пошуки роботи, конкуренцію та потенційний світчинг в іншу сферу. 2

«Українських інді-розробників стало більше, їх стало видно». Інтерв’ю з Русланом «Ternox» Саліковим про успіх STONKS-9800 та помилки новачків

Sashko Peremot 769

Рік тому у ранній доступ вийшла STONKS-9800 — симулятор японського брокера, який став однією з найуспішніших українських інді-ігор за останні роки. Спеціально до річниці ми поспілкувалися з її творцем Русланом «Ternox» Саліковим. Про помилки інді-розробників, паблішинг візуальних новел та налаштування робочих процесів — читайте в нашому інтерв’ю. 3

Пошук власного гравця на полі сервісних ігор. Прев’ю Concord, нового шутера від внутрішньої студії Sony

Sashko Peremot 321

Строкаті герої, динамічний ігровий процес та стильна картинка — все це можна сказати про Concord, новий багатокористувацький шутер від Firewalk Studios. Та чи достатньо сьогодні бути просто гарною грою, щоб отримати масове визнання? Concord має дати відповідь на це питання до повноцінного релізу в серпні, а ми розповідаємо, як пройшла перша бета гри.

Український Rayman від двох людей? Перший погляд на Unmasked: An Inner Journey

Назар Степорук 974

Unmasked: An Inner Journey — це бойовий платформер від української інді-студії 1stone Games. За сюжетом гра наслідує Inside, а за стилем — Rayman. Ми спробували білд першого рівня та поділилися враженнями. В Unmasked помітні старання авторів, проте деякі моменти викликають сумніви. Про них і багато іншого розповіли в першому погляді з коментарями розробників. 4

Голова студії Hologryph — про особливості шутера SAND, культурну експансію та співпрацю з tinyBuild

Anna Mikhel 1856

SAND — це український extraction-шутер про галичан, які вирушили колонізувати далеку планету. Над грою працюють студії зі Львова та Києва — Hologryph і TowerHaus. Ми поспілкувалися з Head of Studio в Hologryph Максимом Храпаєм про те, чим розробники планують виділятися поміж конкурентів, особливості роботи між двома студіями та співпрацю з tinyBuild, паблішером з неоднозначним бекграундом. 4

Колишній геймдевець — про користь служби, кар’єру у війську та роль командира

Anna Belovolchenko 4789

Кирило Дебелий з двома дипломами викладача пішов працювати у геймдев, де підтримував Age of Heroes Online. Втім він завжди мріяв про армію, тож, коли випала нагода, долучився до лав ЗСУ. В інтерв’ю Кирило розповів, чому у 2022-му служити було страшніше, ніж зараз, як не ставити своє життя на паузу під час війни і чому армія — це про можливості й перспективи. 31

Близько 25 тисяч PlayStation 5 та лише 300 Nintendo Switch за пів року. Якою була ситуація з українським ринком консолей та ігор на дисках

Sashko Peremot 1236

Яка консоль була найпопулярнішою серед українців у першій половині 2024 року? Чому продажі цифрової версії PlayStation 5 складають лише 12% від загальної кількості? Яким жанрам віддають перевагу українці, що купують ігри на дисках? Про ситуацію в українському ритейлі читайте в нашому матеріалі.

Конкуренція між Дніпром та Львовом і брак вакансій для новачків без досвіду. Робота в геймдеві, перша половина 2024

Sashko Peremot 1015

Які категорії геймдев-вакансій були найпопулярнішими за останні пів року? Чи змінилася кількість вакансій для дуже досвідчених фахівців за цей час? Де шукати роботу ігроробам без досвіду? Проаналізували розділ вакансій на GameDev DOU за перші шість місяців 2024 року та розповідаємо головне. 1

Як ефективно підтримувати мобільну гру після запуску. Поради досвідчених розробників

Назар Степорук 976

Ефективна підтримка — це фундамент успішності мобільної гри. Саме про неї ми поговорили з фахівцями Gameloft, Plarium та інших студій. Вони розповіли про різні складові, які стосуються контентного наповнення після релізу. Сюди відносяться дорожня карта, івенти, монетизація та інше. 2

Колишній кіберспортсмен — про військову освіту, втому від служби та мотивацію залишатися у строю

Anna Belovolchenko 1983

Ще кілька років тому Богдан був цивільним хлопцем з Житомира, який виступав з командою на кіберспортивних турнірах і мріяв про розвиток у цій сфері. Нині він — артилерист у 95-й десантно-штурмовій бригаді. В інтерв’ю Богдан розповів, що завадило потрапити у військо з першого разу, як обрати правильне місце для служби та чому Серебрянський ліс він вважає проклятим. 4

Український геймдев скоротився майже на 300 людей, а в Канаді звільнення зачепили одразу чотири великі компанії. Сумні підсумки червня

Sashko Peremot 2624

Ігрова індустрія продовжує втрачати людей. Україна не є виключенням — в червні стало відомо про скорочення в кількох студіях, а найдраматичніша ситуація склалася в компанії Frag Lab. Окрім того, за перший місяць літа закрилися студії, що працювали над перезапуском Alone in the Dark та амбітним конкурентом The Sims. У своєму матеріалі підбили сумні підсумки червня. 7

Більшість обирає мобільні платформи та працює над іграми під час війни. Аналітика продуктових геймдев-компаній України, 2024

Редакція GameDev 3093

Які продуктові геймдев-компанії працюють в Україні? Що вони роблять та на які платформи випускають ігри? Скільки з них працювали над проєктами вже під час повномасштабного вторгнення? Ми продовжуємо вивчати ринок українського геймдеву і публікуємо першу аналітику продуктових компаній, які працюють у нашій країні. 7

Друга частина Frostpunk, найпопулярніша гра Steam Next Fest 2024 та фентезійний бойовик Zenless Zone Zero. У що пограти в липні

Sashko Peremot 467

Липень буде насиченим в плані ігрових релізів. Фанати кооперативних ігор отримають The First Descendant та Once Human, для прихильників Genshin Impact вийде рольовий бойовик Zenless Zone Zero, а наприкінці місяця можна буде нарешті зіграти у Frostpunk 2. Зібрали для вас найцікавіші релізи липня.

Розмова з Lead Concept Artist компанії Frogwares — про артрозробку The Sinking City 2 та зміну жанру на горор

Anna Mikhel 1034

З початку повномасштабного вторгнення компанія Frogwares встигла випустити Sherlock Holmes: The Awakened, а зараз працює над The Sinking City 2. Ми поспілкувалися з Lead Concept Artist Владиславом Ченчиком про особливості артрозробки сиквелу, роботу з Blender та UE5, а також про зініційовані аудиторією нововведення. 5

Elden Ring — сміливо, масштабно, складно. GameDev DOU Подкаст про один з найбільших релізів останніх років

Редакція GameDev 648

Обговорили один з найбільших і найцікавіших релізів останніх років — Elden Ring, масштабний souls-like від японської студії FromSoftware. Висловили свої претензії та захоплення щодо гри, а також оцінили сміливий підхід розробників. Вмикайте, слухайте та коментуйте!

Навідник БМП — про тестування російської гри, мобілізацію та досвід з цивільного життя у війську

Anna Belovolchenko 832

Андрій з позивним CROC — навідник у ЗСУ. До 2022 року він ремонтував засоби автоматизації виробництва, а ще — тестував Crossout Mobile. Щоправда, був нюанс: студія-розробниця — російська. В інтерв’ю Андрій розповів про досвід QA в геймдеві, як потрапив в армію і проходив навчання за кордоном, а також чому більше не хоче повертатися до улюбленої гри.

Хто такий Максим Кріппа? Профайл власника студії GSC Game World та кіберспортивного бренду NaVi

Редакція GameDev 3407

Максим Кріппа — непублічний бізнесмен, про якого ще три роки тому майже ніхто не чув. А ще він не так давно став власником української студії GSC Game World, кіберспортивної організації NaVi та кіберспортивного броадкастера Maincast. У своєму матеріалі ми зібрали профайл бізнесмена та розповідаємо, з якими компаніями він пов’язаний. 3

Як просувати ігри в Steam. Оцінюємо маркетингову ефективність сервісу Valve

Назар Степорук 908

В сучасних реаліях Steam — це вже не просто магазин для продажу ігор. Сервіс став повноцінним маркетинговим майданчикам. Саме тому розробникам важливо знати, як просувати власні проєкти в Steam. Ми поспілкувалися на цю тему з представниками GSC Game World, Wargaming, Triomatica та інших команд. Вони поділилися власним досвідом та цінними порадами.

Олексій Фурман — про роботу в Bloober Team, відродження Tukoni та різницю між польським й українським геймдевом

Anna Mikhel 1946

Олексій Фурман — геймдизайнер, який вдень працює у польській студії Bloober Team, а ввечері — над інді-проєктом Tukoni: Forest Keepers. Саме про цю гру у всесвіті художниці Оксани Були, а також про відмінності між українським та польським геймдевом, інді-розробку та професійний розвиток — Олексій розповів в інтервʼю. 2

Як навчатися та прокачувати навички дизайнерам рівнів. Досвід розробників S.T.A.L.K.E.R. 2, Sherlock Holmes і Warframe

Назар Степорук 1847

Це — третій випуск рубрики про навчання та покращення навичок геймдевців. Після художників і геймдизайнерів ми поспілкувалися з дизайнерами рівнів. Семеро спікерів з GSC Game World, Digital Extreme, Frogwares та інших студій поділилися власним досвідом, розповіли про проблеми й нюанси в пайплайнах, зібрали перелік корисної літератури та дали поради новачкам. 1

← Сtrl 123456...28 Ctrl →