Привіт, спільното! На зв’язку GameDev DOU Подкаст. Ви не повірите, але у нас випуск про страшно погані ігри. Разом розбиралися, чому гучна Hogwarts Legacy нічим не краща за абсолютно прохідний Godfall. А ще, до якої частини Resident Evil у ведучих є претензії та чим їм не догодила Vampire: The Masquerade — Bloodlines 2. Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!
За пів року число фахівців в найбільших продуктових геймдев-компаніях України впало на 10%. Водночас з Web тепер працюють більше команд, ніж з PlayStation, а зі списку рушіїв зник Lumberyard. Ми продовжуємо досліджувати український геймдев та публікуємо новий рейтинг продуктових компаній, що працюють у нашій країні.
Робота R&D-відділів — це поєднання аналітики, креативу та гнучкості. Експерименти таких команд часто стають основою майбутніх продуктів студій. Спеціалісти Stepico, Gameloft, Playtika та інших компаній розповіли, як формуються такі підрозділи, які ролі в них ключові та чому швидкість важливіша за захист ідей.
В GuardSky гравці опиняться на острові Зміїний, де треба відбивати атаки ворога. Проєкт матиме реалістичну фізику та зброю. Для військових буде окремий модуль-тренажер із розширеними можливостями та спеціальними місіями. Про роботу над грою поспілкувалися з розробниками Farom Studio.
Жовтень став неприємним місяцем для ігрової індустрії. Роботу втратили щонайменше 250 фахівців. Зокрема, Netflix закрив студію, яка створила багатокористувацьку гру Squid Game: Unleashed. Творці Payday відмовилися від сервісного проєкту за Dungeons & Dragons, а Rockstar пішла на конфлікт з профспілками. Про головні звільнення місяця — в новому випуску «сумних підсумків».
Розробники українських ігор усе частіше стикаються з активним, але вимогливим фідбеком гравців. Представники QS Games, Burny Games, а також Ternox, Стас Шостак та інші девелопери розповіли, як реагують на прискіпливу критику, перетворюють негатив на ресурс і будують діалог із гравцями.
Листопад стане цікавим в плані ігрових релізів. Після дванадцятирічної перерви до гравців повертається Europa Universalis, а фанати шутерів отримають Call of Duty: Black Ops 7. Водночас в останній місяць осені вийде один з найбільших проєктів для Nintendo Switch 2 та балакучий найманець у VR. Більше про найцікавіші ігри листопада читайте в нашій добірці.
Напередодні Гелловіну ми поспілкувалися з українськими creature та character художниками про створення монстрів в 3D. Вони розповіли про свої пайплайни, необхідний набір навичок і про те, як формувати «надивленість» для робити над дизайном справді унікальних істот.
Games Gathering та Український культурний фонд запустили спільне дослідження російської пропаганди в іграх. Ми поговорили з СЕО GG Олександром Хруцьким про мету проєкту, а також із аналітиком Сергієм Сирбу та регіональним координатором GGJ Олексієм Ізваловим — про необхідність спільної стратегії опору в геймдеві.
Богдан Єременко — композитор з Харкова, що пише музику для трейлерів ігор, серіалів та кіно. В його портфоліо Elden Ring, Fortnite, Mech Arena та багато іншого. Ми поспілкувалися з Богданом про початок кар’єри, роботу для Netflix і Disney, вибір музичних інструментів під різних босів та стосунки з ШІ.
DDoD — український кооперативний top-down shooter у постапокаліптичних декораціях. Гравці борються з мутантами, виживають у токсичному тумані та досліджують мапу, створену за реальними українськими локаціями. Ми протестували гру й поспілкувалися з розробниками. Про наші враження, сканування промзон та майбутнє DDoD — у статті.
П’ята частина українських розробників ігор не планує залишати країну. Стільки ж людей думають про еміграцію, але нічого не роблять. При цьому більшість тих, хто готується їхати найближчим часом позитивно оцінюють своє фінансове становище. Про міграційні настрої геймдев-фахівців читайте в нашій новій аналітиці.
Аурелія Людо працює у Frogwares вже понад два десятиліття і брала участь майже в усіх проєктах студії. В інтерв’ю вона розповіла про виклики наративного дизайну, роль кліше та вплив ШІ на розробку. А також про різницю підходів до сторітелінгу і те, що знала про Україну, коли тільки починала працювати в компанії.
Привіт, спільното! На зв’язку GameDev DOU Подкаст і у нас випуск про складні ігри. Цього разу посперечалися, чи є складність в іграх об’єктивною і якими інструментами вона досягається. А ще з усіх сил намагалися не зупинятися на соулслайках, втім трохи пройшлися по цій слизькій стежці. Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!
У жовтні українська команда SwyTapp Games представила демоверсію своєї першої самостійної гри — The Floor Above. Це психологічний горор, події якого розгортаються в моторошній кімнаті. Наш редактор Сашко Перемот перевірив жахи проєкту, поспілкувався з його розробниками та розповідає, чому варто звернути увагу на цей реліз.
Візуальні новели нерідко сприймаються спільнотою досить легким входом у геймдев. Та що насправді потрібно для розробки своєї першої гри у цьому жанрі? Разом як з українськими розробниками розібрались з пайплайнами, рушіями та підходами до створення імерсивної та інтерактивної історії.
У третій частині гри про страхи яскраво проявилися побоювання нових розробників — загубити улюблену фанатами серію. Їм вдалося зберегти атмосферу й настрій франшизи, але до нововведень команда підійшла надто консервативно. Про те, якою вийшла Little Nightmares 3, — розповідаємо в огляді.
Дизайн і архітектура НДІЧАЗ, пролог та загальна структура Зони в S.T.A.L.K.E.R. 2 були спроєктовані Денисом Рудим. В GSC він керував відділами левел-дизайну та левел-арту, однак завжди прагнув робити власні ігри. Про розробку його соло-проєктів, а також чому вони отримали російську локалізуцію — поговорили в інтервʼю.
Жоден із вересневих релізів не зміг очолити список продажів. Навіть новий футбольний симулятор від EA поступився торішній частині. Лідерами залишаються улюблені ігри українців — GTA V, Minecraft та FC25. Та не обійшлося без неприємної несподіванки — у топ-20 потрапила гра російського походження.
Третій квартал за кількістю вакансій в геймдеві став найкращим у 2025 році. При цьому число пропозицій для тестувальників збільшилося понад у два рази. Про інші категорії, що опинилися серед лідерів, досвід фахівців та ситуацію в українських містах читайте у свіжій аналітиці вакансій від GameDev DOU.