Статті про геймдев

Страшно погані ігри. GameDev DOU Подкаст

Sashko Peremot 579

Привіт, спільното! На зв’язку GameDev DOU Подкаст. Ви не повірите, але у нас випуск про страшно погані ігри. Разом розбиралися, чому гучна Hogwarts Legacy нічим не краща за абсолютно прохідний Godfall. А ще, до якої частини Resident Evil у ведучих є претензії та чим їм не догодила Vampire: The Masquerade — Bloodlines 2. Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!

Найбільше зростають ті, хто робить виключно мобільні ігри. Рейтинг продуктових геймдев-компаній, осінь 2025

Редакція GameDev 801

За пів року число фахівців в найбільших продуктових геймдев-компаніях України впало на 10%. Водночас з Web тепер працюють більше команд, ніж з PlayStation, а зі списку рушіїв зник Lumberyard. Ми продовжуємо досліджувати український геймдев та публікуємо новий рейтинг продуктових компаній, що працюють у нашій країні. 1

Чим займаються R&D-команди в геймдев-компаніях. Бліц з розробниками

Anna Mikhel 592

Робота R&D-відділів — це поєднання аналітики, креативу та гнучкості. Експерименти таких команд часто стають основою майбутніх продуктів студій. Спеціалісти Stepico, Gameloft, Playtika та інших компаній розповіли, як формуються такі підрозділи, які ролі в них ключові та чому швидкість важливіша за захист ідей. 1

VR-симулятор роботи української ППО. Інтерв’ю з розробниками GuardSky

Ruslan Kumekov 1102

В GuardSky гравці опиняться на острові Зміїний, де треба відбивати атаки ворога. Проєкт матиме реалістичну фізику та зброю. Для військових буде окремий модуль-тренажер із розширеними можливостями та спеціальними місіями. Про роботу над грою поспілкувалися з розробниками Farom Studio.

Компанію Funcom не врятувала навіть успішна «Дюна», а Rockstar Game «придушила профспілку». Сумні підсумки жовтня 2025

Sashko Peremot 1325

Жовтень став неприємним місяцем для ігрової індустрії. Роботу втратили щонайменше 250 фахівців. Зокрема, Netflix закрив студію, яка створила багатокористувацьку гру Squid Game: Unleashed. Творці Payday відмовилися від сервісного проєкту за Dungeons & Dragons, а Rockstar пішла на конфлікт з профспілками. Про головні звільнення місяця — в новому випуску «сумних підсумків». 2

Вимогливість чи токсичність? Як українські розробники працюють із фідбеком

Anna Mikhel 1004

Розробники українських ігор усе частіше стикаються з активним, але вимогливим фідбеком гравців. Представники QS Games, Burny Games, а також Ternox, Стас Шостак та інші девелопери розповіли, як реагують на прискіпливу критику, перетворюють негатив на ресурс і будують діалог із гравцями.

Нова гра про Зельду, двадцять друга Call of Duty та піксельний Термінатор. У що пограти в листопаді

Sashko Peremot 2082

Листопад стане цікавим в плані ігрових релізів. Після дванадцятирічної перерви до гравців повертається Europa Universalis, а фанати шутерів отримають Call of Duty: Black Ops 7. Водночас в останній місяць осені вийде один з найбільших проєктів для Nintendo Switch 2 та балакучий найманець у VR. Більше про найцікавіші ігри листопада читайте в нашій добірці. 2

Українські монстри. Пайплайни та скілсет creature і character художників

Anna Mikhel 1383

Напередодні Гелловіну ми поспілкувалися з українськими creature та character художниками про створення монстрів в 3D. Вони розповіли про свої пайплайни, необхідний набір навичок і про те, як формувати «надивленість» для робити над дизайном справді унікальних істот. 3

Як Games Gathering та УКФ досліджують російську пропаганду у відеоіграх. І чому це необхідно

Anna Mikhel 1234

Games Gathering та Український культурний фонд запустили спільне дослідження російської пропаганди в іграх. Ми поговорили з СЕО GG Олександром Хруцьким про мету проєкту, а також із аналітиком Сергієм Сирбу та регіональним координатором GGJ Олексієм Ізваловим — про необхідність спільної стратегії опору в геймдеві. 7

Як писати музику для Plarium, Elden Ring та Netflix. Інтерв’ю з композитором Богданом Єременком

Sashko Peremot 1080

Богдан Єременко — композитор з Харкова, що пише музику для трейлерів ігор, серіалів та кіно. В його портфоліо Elden Ring, Fortnite, Mech Arena та багато іншого. Ми поспілкувалися з Богданом про початок кар’єри, роботу для Netflix і Disney, вибір музичних інструментів під різних босів та стосунки з ШІ. 2

Українські промзони, мутанти та фіолетовий туман. Перший погляд на шутер DDoD

Ruslan Kumekov 1487

DDoD — український кооперативний top-down shooter у постапокаліптичних декораціях. Гравці борються з мутантами, виживають у токсичному тумані та досліджують мапу, створену за реальними українськими локаціями. Ми протестували гру й поспілкувалися з розробниками. Про наші враження, сканування промзон та майбутнє DDoD — у статті. 7

Майже третина розробників ігор хоче лишитися в Україні і відбудовувати її. Аналітика міграційних настроїв в українському геймдеві

Редакція GameDev 1170

П’ята частина українських розробників ігор не планує залишати країну. Стільки ж людей думають про еміграцію, але нічого не роблять. При цьому більшість тих, хто готується їхати найближчим часом позитивно оцінюють своє фінансове становище. Про міграційні настрої геймдев-фахівців читайте в нашій новій аналітиці. 15

Від Шерлока до The Sinking City: як працюють із нелінійним наративом. Інтерв’ю з геймпродюсеркою Frogwares Аурелією Людо

Ruslan Kumekov 1105

Аурелія Людо працює у Frogwares вже понад два десятиліття і брала участь майже в усіх проєктах студії. В інтерв’ю вона розповіла про виклики наративного дизайну, роль кліше та вплив ШІ на розробку. А також про різницю підходів до сторітелінгу і те, що знала про Україну, коли тільки починала працювати в компанії.

Про складність в іграх. GameDev DOU Подкаст

Sashko Peremot 802

Привіт, спільното! На зв’язку GameDev DOU Подкаст і у нас випуск про складні ігри. Цього разу посперечалися, чи є складність в іграх об’єктивною і якими інструментами вона досягається. А ще з усіх сил намагалися не зупинятися на соулслайках, втім трохи пройшлися по цій слизькій стежці. Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!

Гра, що не намагається нахабно влізти в жанр. Перший погляд на психологічний горор The Floor Above

Sashko Peremot 1022

У жовтні українська команда SwyTapp Games представила демоверсію своєї першої самостійної гри — The Floor Above. Це психологічний горор, події якого розгортаються в моторошній кімнаті. Наш редактор Сашко Перемот перевірив жахи проєкту, поспілкувався з його розробниками та розповідає, чому варто звернути увагу на цей реліз. 1

Як створити свою першу візуальну новелу. Поради розробників

Anna Mikhel 1115

Візуальні новели нерідко сприймаються спільнотою досить легким входом у геймдев. Та що насправді потрібно для розробки своєї першої гри у цьому жанрі? Разом як з українськими розробниками розібрались з пайплайнами, рушіями та підходами до створення імерсивної та інтерактивної історії. 3

(Не) ламати те, що працює. Огляд Little Nightmares 3

Oleksandr Mamzurenko 1500

У третій частині гри про страхи яскраво проявилися побоювання нових розробників — загубити улюблену фанатами серію. Їм вдалося зберегти атмосферу й настрій франшизи, але до нововведень команда підійшла надто консервативно. Про те, якою вийшла Little Nightmares 3, — розповідаємо в огляді. 7

Від S.T.A.L.K.E.R. 2 до Brutalist та Lysa Hora. Паралельна інді-кар’єра Lead Level Designer Дениса Рудого

Anna Mikhel 1644

Дизайн і архітектура НДІЧАЗ, пролог та загальна структура Зони в S.T.A.L.K.E.R. 2 були спроєктовані Денисом Рудим. В GSC він керував відділами левел-дизайну та левел-арту, однак завжди прагнув робити власні ігри. Про розробку його соло-проєктів, а також чому вони отримали російську локалізуцію — поговорили в інтервʼю. 6

Рейтинг продажів ігор на дисках в Україні у вересні: знайомі хіти та несподіванка з росії

Редакція GameDev 1211

Жоден із вересневих релізів не зміг очолити список продажів. Навіть новий футбольний симулятор від EA поступився торішній частині. Лідерами залишаються улюблені ігри українців — GTA V, Minecraft та FC25. Та не обійшлося без неприємної несподіванки — у топ-20 потрапила гра російського походження.

Кількість вакансій зросла на 7%, а QA обійшли художників та маркетологів. Ринок праці в геймдеві, липень-вересень 2025

Sashko Peremot 732

Третій квартал за кількістю вакансій в геймдеві став найкращим у 2025 році. При цьому число пропозицій для тестувальників збільшилося понад у два рази. Про інші категорії, що опинилися серед лідерів, досвід фахівців та ситуацію в українських містах читайте у свіжій аналітиці вакансій від GameDev DOU.

← Сtrl 123456...42 Ctrl →